در این قسمت قصد داریم تا شما را با یکی دیگر از گوشی‌های میان رده سامسونگ آشنا کنیم که طرفدارهای خاص خودش را دارد. از طراحی گرفته تا دوربین و… هریک برای خود دنیایی دارند که در این مقاله به توضیح کامل هر یک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی

این گوشی نیز مانند گوشی‌های نسل قبل سامسونگ بدنه از جنس پلاستیک را برای تمام گوشی در نظر گرفته است که جنس ماتی که در رنگ مشکی دارد کمی لکه پذیر است و بهتر است که از قاب استفاده کنید. اگر بخواهیم در مورد پشت گوشی صحبت کنیم، باید بگوییم که قابی مستطیل شکل به چشم می‌خورد که لنزهای دوربین و فلش را در خود جای داده است و طراحی زیبایی دارد. در قسمت پایین گوشی درگاه تایپ سی، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون، در قسمت راست گوشی دکمه پاور و لوم و در قسمت بالایی گوشی میکروفون دوم را مشاهده می‌کنیم.

در این گوشی خشاب سیم کارت‌ها به این صورت است که شما یا می‌توانید دو سیم کارت همزمان استفاده کنید و یا می‌توانید یک سیم کارت و یک مموری را در خشاب قرار دهید که به اصطلاح هیبرید نیز می‌گویند.

در مورد طراحی قسمت جلوی گوشی، اولین مورد صفحه نمایش است که 85 درصد گوشی را به خودش اختصاص داده است. در قسمت جلو و بالا دوربین سلفی (داخل پانچ هول) به چشم می‌خورد که البته بالای گوشی تنها مختص دوربین سلفی نیست؛ چرا که یک اسپیکر مکالمه نیز در بالای گوشی دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به گوریلا گلس 5 اشاره کرد که در کنار ویژگی IP67 توانسته گوشی A53 را در جایگاه خوبی نسبت به دیگر رقبا قرار دهد.

باتری

یکی از قسمت‌های عالی در ساخت گوشی A53 سامسونگ، باتری آن است. طبق آمار و تست‌هایی که روی باتری این گوشی انجام شده، به جرات می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی خرید این گوشی، باتری آن است. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت با شارژدهی بسیار بالا توانسته تا طرفداران بازی‌های سنگین را به خوبی به خود جذب کند؛ چرا که این باتری به راحتی بعد از یک ساعت بازی سنگین تنها باعث کاهش 8 درصدی شارژ شما می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی برای یک روز کامل به صورت سنگین و زیاد با گوشی کار کنید و نگران شارژ نباشید.

نکته قابل توجه در این گوشی در مورد آداپتور شارژ است؛ چرا که شما هیچ آداپتوری در جعبه نخواهید دید و باید به صورت جداگانه خرید کنید. برای خرید آداپتور A53 قابلیت پشتیانی از فست شارژ 25 واتی این گوشی را در نظر بگیرید و بعد به خرید بپردازید. در کل این گوشی در زمینه باتری و شارژدهی فوق العاده عمل کرده است.

 

صفحه نمایش

نکته مثبت بعدی برای معرفی گوشی A53 صفحه نمایش آن است. جنس صفحه نمایش سوپر امولد در کنار نرخ 120 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 به راحتی توانسته دنیای رنگی با کیفیتی را در این گوشی رقم بزند. در مورد رزولوشن نیز باید گفت که به صورت فول اچی دی و با کیفیت 1080 به راحتی توانسته تا رقیبان هم رده خود را از رقابت در زمینه صفحه نمایش به قعر جدول بفرستد و خود در صدر جدول قرار بگیرد. وضوح تصویر و رنگ بندی زیبا در صفحه نمایش این گوشی، در کنار باتری قوی توانسته تا قطبی قدرتمند برای افرادی که کارهای سنگین انجام می‌دهند، شود.

امنیت

سامسونگ برای امنیت این گوشی مانند گوشی‌های نسل قبل، از حسگر اثر انگشت اپتیکال و سیستم تشخیض چهره دو بعدی استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است که از نظر سرعت و تشخیص نسبت به سری‌های قبل پیشرفت خوبی داشته است.

سخت افزار

در مورد سخت افزار گوشی A53 نیز باید گفت که اگزینوس 1280 برای این گوشی در نظر گرفته شده است که جزو پردازنده‌های خوب به شمار می‌رود. نکته قابل توجه این است که شما به راحتی می‌توانید برای بازی کردن از این گوشی استفاده کنید؛ اما امکان دارد که پس از مدتی بازی کردن، گوشی شما داغ کند که امری طبیعی است و نگران این موضوع نباشید. همچنین با در نظر گرفتن صفحه نمایش با کیفیت و باتری قوی، به راحتی می‌توانید این گوشی را برای بازی کردن انتخاب کرده و لذت ببرید!

دوربین

یکی از مهم ترین بخش‌های هر گوشی، دوربین آن است. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی A53 با دارا بودن شارپنس بالا، داینامیک رنج و روشنایی فوق العاده توانسته تا برای افراد لحظات خوبی را به ثبت برساند. اگر شما با این دوربین عکاسی کنید، متوجه کیفیت بالای تصویر در نشان دادن تناژ رنگ‌های مختلف می‌شوید که عکاسی را برای شما لذت بخش تر می‌کند. نقدی که کاربران به دوربین اصلی این گوشی کرده اند، تاخیر در تغییر فوکوس و اکسپوژر است که اذیت کننده نیست و مشکلی ندارد. تنها یک تاخیر خیلی کم ممکن است که در عکاسی شما هنگام تغییر فوکوس اتفاق بیفتد که حالت طبیعی گوشی است و ایراد به حساب نمی‌آید.

یکی دیگر از مقیاس‌های سنجش دوربین یک گوشی، عکاسی در حالت شب است. این گوشی نسبت به رنج قیمتی و میان رده ای که در برند سامسونگ دارد، برای عکاسی در شب نیز حالت استاندارد و خوبی را به خود گرفته است و می‌توانید در نور کم شب عکس‌های با نویز کم را به ثبت برسانید.

عکاسی کردن با لنز 5 مگاپیکسلی A53 می‌تواند بسیار دلنشین و سرگرم کننده باشد؛ چرا که این گوشی در این زمینه نیز خوب عمل کرده است و عکس‌های پرتره به ثبت رسیده توسط این گوشی، با کیفیت و زیبا هستند.

در مورد لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی نیز خوب عمل کرده؛ همان طور که می‌دانید کیفیت عکس در این لنز کمی پایین تر است که حالت طبیعی است و بقیه ویژگی‌های یه عکس اولتراواید خوب را می‌توانید در عکاسی با این لنز ببینیم.

عکاسی ماکرو با لنز 5 مگاپیکسلی نیز قابل قبول است و نرمال است. فقط دقت داشته باشید که برای ثبت یک عکس خوب با این لنز باید حتما فاصله 3 تا 5 سانتی متری با سوژه را مثل همیشه رعایت کنید.

اگر یکی از مقیاس‌ها برای خرید گوشی فیلم برداری باشد، گوشی A53 در این زمینه خیلی خوب عمل کرده است؛ استبلایزر خوب در کنار قابلیت فیلم برداری 4K با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه، دست به دست هم داده اند تا در میان دیگر گوشی‌های هم رده، این گوشی در صدر لیست قرار بگیرد و لذت فیلم برداری با کیفیت خوب را تجربه کنید.

در مورد دوربین سلفی نیز بسیار حرف برای گفتن دارد! به این صورت که یک لنز 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4K به راحتی توانسته تا باعث شود افرادی که به سلفی گرفتن علاقه دارند، این گوشی را جزو اولین انتخاب‌های خود برای خرید قرار دهند. کیفیت عکس‌های دوربین سلفی A53 بسیار مثال زدنی است!

 

اسپیکر

نوید دیگری که می‌توان به افراد طرفدار بازی با گوشی داد، اسپیکر این مدل است؛ چرا که دو اسپیکر با کیفیت صدای خوب و تفیکیک صدای فوق العاده این کوشی را برای یک بازی مهیج و پر هیجان آماده کرده اند. اسپیکر استریویی که در این گوشی تعیبه شده است، ضعف سری‌های قبل تر را گرفته است و یک قطب اصلی در خرید این گوشی شده اند.

رابط کاربری

اگر بخواهیم از نرم افزار و رابط کاربری A53 صحبت کنیم، باید بگوییم که اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 به چشم می‌خورد که توانسته یکی از بهترین رابط کاربری‌ها را ایجاد کند. شما می‌توانید با برنامه‌های شناور، نوتیفیکشن بار‌های جذاب و… این رابط کاربری را محک بزنید تا به آن ایمان بیاورید! نکته قابل توجه بعدی این است که شما می‌توانید تا 4 سال اندروید خود را به راحتی آپدیت کنید و بدون مشکل از گوشی ارتقا یافته خود لذت ببرید.

جمع بندی

گوشی A53 به راحتی توانسته با قابلیت‌ها و مشخصاتی که دارد، یک رقیب اصلی برای هم رده‌های خود به حساب بیاید. دوربین خوب، صفحه نمایش با کیفیت، باتری با شارژ دهی بالا و… همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا این گوشی بتواند قوی وارد بازار شود. این مدل یکی از پر طرفدار ترین مدل‌های میان رده سامسونگ است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.