همان طور که می‌دانید، گوشی‌های سری A سامسونگ طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است که یکی از گوشی‌های جدید در این سری، A33 5G است که الهام گرفته از تولید گوشی A32 است. در این قسمت به نقد و بررسی کامل این گوشی می‌پردازیم.

طراحی

اولین مورد در بیان طراحی این گوشی، استفاده از قاب پلاستیکی مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ است. ناگفته نماند که این قاب مات است. در قسمت پشتی گوشی نیز 4 لنز دوربین دیده می‌شود که به همراه یک فلش، خود را در قابی مستطیل شکل جای داده اند. اگر نگران بیرون زدگی قاب دوربین هستید، باید گفت که در این گوشی این بیرون زدگی بسیار کم است و جای نگرانی برای قرار گرفتن در سطح صاف را ندارد.

در قسمت پایینی گوشی، درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون، در سمت راست دکمه ولوم و پاور و در قسمت بالایی گوشی خشاب سیم کارت و میکروفون دوم به چشم می‌خورد. در مورد خشاب سیم کارت نیز باید گفت که می‌توانید از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید، یا یک سیم کارت و یک میکرو اس دی را مورد استفاده قرار دهید.

در مورد طراحی در قسمت جلوی گوشی نیز باید گفت که صفحه نمایشگر 84 درصد کل قسمت جلوی گوشی را از آن خود کرده است. از طرف دیگر نیز وجود گواهی IP67 در گوشی A33 توانسته تا این گوشی را برای خریداران جزو اولویت‌های اول قرار دهد.

باتری

گوشی A33 به راحتی توانسته در زمینه باتری در کنار هم رده‌ها به رقابت بپردازد؛ چرا که باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است و از لحاظ شارژ دهی می‌توان بازی کال اف دیوتی را شاهد این کارکرد خوب گرفت که در طول یک ساعت بازی، تنها کاهش 10 درصد از شارژ را خواهیم دید.

این باتری قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی را در دل خود جای داده است و شارژ کامل گوشی تنها یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد.

 

صفحه نمایشگر

تصاویر و فیلم‌هایی که با گوشی A33 تماشا خواهید کرد، توسط صفحه نمایش سوپر امولد فول اچ دی با رفرش ریت 90 هرتزی، به نمایش گذاشته می‌شود. کیفیت تصاویر و رنگ بندی در این نوع صفحه نمایشگر بسیار خوب و در حد یک گوشی میان رده قابل قبول است. از لحاظ روشنایی صفحه نیز در سطح خوبی قراردهد؛ به این معنا که نه روشنایی بسسیار عالی را خواهید داشت و نه روشنایی معمولی؛ یک روشنایی صفحه خوب و قابل قبول را در گوشی A33 خواهید دید.

امنیت

امنیت این گوشی نیز مانند دیگر گوشی‌ها وابسته به حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی است. هر یک از این سیستم‌ها به خوبی عمل می‌کند و می‌توانید به سلیقه خود هر یک را برای امنیت گوشی در نظر بگیرید. در مورد موقعیت قرار گیری حسگر اثر انگشت نیز باید گفت که در زیر صفحه نمایشگر به چشم می‌خورد که یکی از بهترین مکان‌ها برای راحتی دست مشتریان است.

دوربین

اولین موردی که در مورد دوربین این گوشی جای بحث دارد، لنز 48 مگاپیکسلی اصلی گوشی A33 است که به جرات می‌توان گفت عکس‌های بسیار زیبا و با کیفیتی را به ثبت می‌رسانید. داینامیک رنج خوب و شارپنس خوب از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی A33 است که طرفداران این گوشی را برای خرید مصمم تر کرده است.

لنز اولتراواید نیز مقیاس 8 مگاپیکسل را به خود اختصاص داده است که عکس‌هایی که با این لنز گرفته می‌شود نسبت به لنز اصلی کیفیت پایین تری دارد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ناگفته نماند که کیفیت پایین دلیل بر این نیست که لنز اولتراواید خوب نیست؛ چرا که در زمینه اولتراواید بودن نیز این گوشی در سطح بسیار خوبی خود را به نمایش گذاشته است.

اگر طرفدار عکس‌های پرتره هستید، گوشی A33 با سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی خود، می‌تواند این خواسته شما را برآورده کند و عکس‌های پرتره بسیار با کیفیت و زیبایی را به ثبت برسانید. این لنز 5 مگاپیکسلی به راحتی سوژه را پیدا کرده و بک گراند را به صورت پرتره نشان می‌دهد که برای عکس برداری سرعت خوبی را ارائه می‌دهد.

سنسور ماکرو نیز مقیاس 5 مگاپیکسل را به خود اختصاص داده است و عکس‌هایی که با این لنز به ثبت می‌رسد، قابل قبول است.

عکاسی در شب مقوله بعدی است که سوال بسیاری از مشتریان در هنگام خرید است. در این مورد نیز باید گفت که استاندارد عمل کرده و نویزها تا حدودی بر طرف می‌شود و در نهایت عکس‌هایی معمولی و قابل قبول را به شما تحویل خواهد داد.

دوربین سلفی نیز لنز 13 مگاپیکسلی را به خود اختصاص داده است که شارپنس خوبی را پس از عکاسی مشاهده خواهید کرد. در کل در مورد دوربین سلفی نیز باید گفت که عکس‌هایی استاندارد و با کیفیت خوب را در گوشی شما ذخیره خواهد کرد.

در زمینه فیلم برداری نیز به خوبی سامسونگ عمل کرده و با کیفیت 4K فریم ریت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080P نیز فریم ریت 30 و 60 فریم بر ثانیه را شاهد هستیم که در کنار استابلایز استانداردی که دارد، می‌توانید قیلم‌های با کیفیت و خوبی را با گوشی A33 فیلم برداری کنید. اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد عملکرد دوربین در گوشی A33  داشته باشیم، باید بگوییم با توجه به قیمتی که می‌پردازید، عکس وفیلم‌های خوبی را به ثبت خواهید رساند.

رابط کاربری

در گوشی A33 سیستم عامل اندروید 12 به چشم می‌خورد که شما به راحتی می‌توانید تا اندروید 16 را روی این گوشی اپدیت کنید و به خوبی استفاده کنید. رابط کاربری One UI 4.1 نیز در این گوشی توانسته تا فضایی را به وجود آورد که به راحتی تم‌ها و فضای گوشی را به سلیقه خود شخصی سازی کنید و استفاده کنید.

سخت افزار

گوشی A33 پردازنده Exynos 1280 را در دل خود جای داده است که نسبت به دیگر پردازنده‌های اگزینوس و حتی گاهی اسنپدراگون، داغی بسیار کمی را تجربه خواهید کرد و به عبارتی این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است. در مورد سرعت اجرای برنامه نیز می‌توان گفت که در برنامه‌های سنگین، سرعت قابل قبول و خوبی را مشاهده خواهید کرد. در بازی کال اف دیوتی، اگر کیفیت روی حالت مدیوم تنظیم شده باشد، سرعت بالا بدون لگ را خواهید دید که این مورد نیز یکی از دلایل اصلی خرید این گوشی است.

 

اسپیکر

یکی دیگر از قسمت‌های گوشی A33 که بسیار حرف برای گفتن در بین رقبا دارد، اسپیکر آن است؛ چرا که کیفیت صدای بسیار خوب در کنار تفکیک صدا، حجم و بلندی صدا دست به دست یکدیگر داده اند تا در هنگام پخش موسیقی و صدا از گوشی A33 نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

در مجموع اگر بخواهیم گوشی A33 5G ساسمسونگ را جمع بندی کنیم، باید بگوییم که با توجه به سفحه نمایش خوب، دوربین مناسب و اسپیکر عالی  و همچنین رابط کاربری قابل قبول این گوشی ارزش خرید دارد و با توجه به قیمتی که هزینه می‌کنید، خدمات بسیار بالاتری را از این گوشی دریافت می‌کنید.