همان طور که می‌دانید، برند شیائومی در ارائه و عرضه گوشی‌های میان رده در میان دیگر برندها بسیار پر طرفدارتر بوده است؛ چرا که با بودجه بسیار مناسب می‌توان صاحب یک گوشی با مشخصات پرچمدارها شد! از جمله گوشی‌هایی که در این برند بسیار خودنمایی کرده است، Redmi Note 10 Pro بوده که با ویژگی‌های خوب خود توانسته عنوان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده در بین تمام برندها را از آن خود کند. با ما همراه باشید تا با این میان رده جذاب بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch T2

تومان۰تومان۲,۲۸۰,۰۰۰خرید کنید

طراحی ردمی نوت 10 پرو 

در مورد طراحی ردمی نوت 10 پرو شیائومی باید گفت که این شرکت توانسته با استفاده از طراحی گوشی‌های ارزان قیمت و همچنین پرچمدار، به طراحی این گوشی برسد. در اصل ظاهر این گوشی الهام گرفته از دو رنج قیمتی متفاوت است. برای مثال در گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار، قاب پشتی شیشه ای دیده می‌شود، و در گوشی‌های ارزان قیمت جک 3.5 میلی متری؛ از همین رو با ترکیب هر دو مورد گفته شده یعنی قاب پشتی شیشه ای و جک 3.5 ، گوشی ردمی نوت 10 پرو طراحی شده است! ناگفته نماند که شیائومی برای محافظت از قاب پشتی، گوریلا گلس 5 را تعبیه کرده است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری Redmi Note 10 Pro، می‌توان به خوش دست بودن آن اشاره کرد، که انحنای مناسب گوشه‌ها و زاویه‌ها باعث این مورد شده است. در مورد طراحی دوربین‌ها باید گفت که 4 لنز را در قسمت چپ و بالای گوشی شاهد هستیم که بیرون زدگی آن‌ها، باعث می‌شود هنگامی که روی سطح صاف قرار می‌دهید، لق زدن را مشاهد کنید.

این گوشی پر فروش، در 3 رنگ آبی، خاکستری و برنز تولید شده است و قاب پشتی به صورت مات طراحی شده است. با توجه به ویژگی جذب اثر انگشت روی قاب پشتی، رنگ‌ برنز طرفدار کمتری نسبت به آبی و خاکستری به خود اختصاص داده است.

درگاه تایپ سی و اسپیکر اصلی و میکروفون مکالمه در قسمت پایین، دکمه ولوم و پاور در سمت راست، خشاب سیم کارت سمت چپ و همچنین در بالای گوشی مادون قرمز، اسپیکر دوم و جک 3.5 میلی متری دیده می‌شود.

صفحه نمایشی که شیائومی برای ردمی نوت 10 پرو در نظر گرفته است، کاملا تخت است. قابل ذکر است که گواهی IP53 نیز در این گوشی به کار گرفته شده و توانسته این مدل را در برابر گرد و خاک و پاشش آب مقاوم کند. در آخر نیز باید گفت که وزن 193 گرمی در این مدل باعث شده تا با یک گوشی متناسب روبرو باشیم و احساس سنگینی یا سبکی بیش از حد نداشته باشیم.

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite 2

تومان۰تومان۱,۷۲۹,۰۰۰خرید کنید

باتری

نوبت به معرفی یکی از مهم ترین بخش‌های هر گوشی است. باتری Redmi Note 10 Pro ، 5020 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که جزو باتری‌های قوی به شمار می‌رود. در مورد نحوه شارژدهی این مدل باید گفت که در استفاده‌های نرمال تا یک روز و در استفاده‌های سنگین و طولانی مدت، دو سوم روز شما از شارژ گوشی برخوردار هستید. شیائومی برای شارژ این گوشی، یک آداپتور 33 وات فست شارژ را در نظر گرفته که شارژ کامل حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان می‌برد.

صفحه نمایش

از ویژگی‌های بسیار خوب صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو می‌توان به سایز 6.67 اینچی، جنس AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتزی، بالا بودن عمق رنگ مشکی، کیفیت بسیار زیاد و روشنایی 1200 نیتی اشاره کرد، که همه این موارد دست به دست یکدیگر داده اند، تا صفحه نمایش Note 10 Pro را به یک نقطه قوت خرید تبدیل کنند.

امنیت

در مورد امنیت در Redmi Note 10 Pro باید گفت که هر دو گزینه سنسور اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی استفاده شده است و می‌توانید بسته به سلیقه خود هر یک از این دو مورد را انتخاب کنید. سیستم تشخیص چهره دو بعدی به کمک سنسور سلفی انجام می‌شود. حسگر اثر انگشت نیز بر روی دکمه پاور تعبیه شده که همین امر باعث شده تا سرعت بسیار زیادی را در باز کردن قفل این گوشی تجربه کنید. این بخش نیز از باگ خاصی برخوردار نیست و هر دو مورد در بهترین حالت سرعت عملکرد قرار دارند.

دوربین

لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق خانواده دوربین گوشی Redmi Note 10 Pro را تشکیل داده اند.

در عکاسی با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، قاعدتا منتظر عکس‌های با کیفیت و همچنین حجم بسیار بالا هستید، اما به این صورت نیست؛ چرا که به کمک فناوری nano-bayer حجم عکس‌ها کمتر می‌شود، در حالی که تاثیری روی کیفیت بالای تصاویر ندارد! نمایش جزئیات با کیفیت بالا، نویز کم و نزدیکی رنگ‌ها به حالت طبیعی از دیگر ویژگی‌های لنز اصلی نوت 10 پرو است.

اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی با لنز اولتراواید علاقه دارید، سراغ گوشی ردمی نوت 10 پرو بروید؛ چرا که بر خلاف دیگر گوشی‌ها که شاهد افت کیفیت بسیار زیاد و بهم ریختگی عکس‌ها هستید، در عکسبرداری با لنز این گوشی، خواهید دید که رنگ‌ها در وضوح بالایی هستند و کیفیت تصاویر اولتراواید بسیار خوب است. پس بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده، این مدل در زمینه عکسبرداری اولتراواید، ضعفی از خود نشان نمی‌دهد.

در بخش لنز ماکرو نیز باید به وجود فوکوس خودکار، سنسور تله ماکرو، قابلیت عکسبرداری از سوژه در فاصله 3 تا 10 سانتی متری و نزدیکی رنگ‌ها به حالت طبیعی اشاره کرد که باز هم توانسته این گوشی را به یکی از گزینه‌های روی میز برای خرید تبدیل کند.

در زمینه تصاویر پرتره، این گوشی خوب عمل می‌کند. شما به راحتی می‌توانید سوژه و بک گراند را از یکدیگر در سریع ترین زمان جداسازی کنید و عکس‌ پرتره خود را با کیفیت بالا در گالری گوشی خود ذخیره کنید.

فیلم برداری در Redmi Note 10 Pro با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه یا 1080 و 30/60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. نکته قابل ذکر در مورد فیلم برداری با این گوشی، لرزشگیر آن است. در کیفیت 4K شما لرزشگیری نخواهید داشت و عملا باید لرزش دست خود را کنترل کنید، اما هنگامی که کیفیت فیلم برداری را روی 1080 تنظیم کنید، خواهید دید که لرزشگیر دیجیتالی به صورت خودکار فعال شده و فیلم شما را تا حدود بسیار زیادی بدون لرزش ضبط می‌کند.

دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل است و عکسبرداری با این سنسور در حالت نرمال و استاندارد قرار دارد؛ یعنی نه کیفیت بسیار بالاست و نه خیلی کم. پس در این زمینه نیز ضعیف عمل نکرده و تنها سطح معمولی را در نظر گرفته است.

نرم افزار و سخت افزار redmi note 10 pro

نرم افزار در Redmi Note 10 Pro، شامل سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.0 می‌شود. این دو گزینه در کنار یکدیگر باعث شده تا از کار کردن به صورت روان نهایت لذت را ببرید. از طرف دیگر نیز وجود تم‌ها در انواع مختلف و فضاهای شخصی سازی گوناگون و جذاب باعث شده تا در این زمینه نیز زبان زد عام و خاص شود.

به جرأت می‌توان گفت که پردازنده مرکزی Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G در ردمی نوت 10 پرو غوغا بپا کرده است! شما می‌توانید با بودجه ای متناسب برای تهیه یک گوشی میان رده، به انجام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بپردازید و بدون لگ و باگ نهایت لذت را ببرید. اگر نگران داغ کردن گوشی در هنگام بازی و برنامه سنگین هستید، باید گفت که این مورد در این گوشی دیده نمی‌شود و شما با افزایش دمای بسیار کمی روبرو هستید.

اسپیکر

اسپیکرهای Redmi Note 10 Pro هم به خودی خود یکی از دلایل اصلی خرید آن است. موقعیت قرار گیری اسپیکرهای استریو، در بالا و پایین گوشی است که پخش صدای بی نظیری را به کاربران ارائه می‌دهد. حجم صدا، تفکیک و بلندی صدای بی‌نظیری را در این گوشی شاهد هستیم. پس اگر طرفدار تماشای فیلم و یا بازی هستید، به راحتی می‌توانید در کنار پردازنده پر قدرت ردمی نوت 10 پرو، از پخش صدا نیز لذت ببرید.

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت که نقاط مثبت زیاد این گوشی از جمله صفحه نمایش امولد، باتری با ظرفیت بالا، دوربین خوب، پردازنده و نرم افزار پر سرعت و روان و اسپیکر استریو، همگی باعث شده تا Redmi Note 10 Pro بتواند در برابر رقیبان هم قیمتی خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. تنها نکته ای که شیائومی در این گوشی به آن کم توجهی کرده، دوربین سلفی آن است که کیفیت عکس‌ها در حالت نرمال و قابل قبول است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوهای بررسی محصولات مختلف ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ