همان طور که می‌دانید گوشی A32 5G یکی از گوشی‌های میان رده سامسونگ است که نسخه 4G آن نیز در بازار موجود است و این دو با یکدیگر نفاوت‌هایی دارند. در این قسمت قصد داریم تا شما را با مشخصات نسخه 5G این میان رده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی A32 5G

مهم ترین و اولین قسمت هر گوشی که توجه هر شخصی را جلب می‌کند، طراحی آن است. طراحی گوشی A32 5G بسیار زیبا و از نوع مینیمال است. در کنار زیبا بودن فیزیک این گوشی، رنگ‌های زیبایی همچون آبی و بنفش که خاص و پاستیلی هستند، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

جنس بدنه این گوشی نیز مانند گوشی‌های دیگر سامسونگ پلاستیکی است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این گوشی می‌توان به وزن 205 گرمی و ضخامت 9.1 میلی متری آن اشاره کرد. با این که گوشی کمی سنگین است، اما در خوش دست بودن میان رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. در قسمت پشتی نیز 4 دوربین به همراه یک فلش نیز به چشم می‌خورد که در قابی مستطیل شکل جای گرفته اند.

a32 5g

صفحه نمایش

اولین تفاوتی که این گوشی با نسخه 4G خود دارد، در زمینه صفحه نمایشگر است که از نوع LCD با کیفیت HD می‌باشد که سایز 6.5 اینچ را به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر نیز رزولوشن 1600 در 700 پیکسل در این گوشی تعبیه شده است. با توجه به این که با یک گوشی میان رده و صفحه نمایش ال سی دی روبرو هستیم، روشنایی خوب و کیفیت تصاویر استاندارد را در تصاویر خواهیم داشت که قابل قبول است.

امنیت

گوشی A32 نیز مانند دیگر گوشی‌ها از دو سیستم امنیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برخوردار است. موقعیت قرار گیری حسگر اثر انگشت در این گوشی، در کنار قاب به چشم می‌خورد و سیستم تشخیص چهره نیز با دوربین سلفی انجام می‌شود. از لحاظ سرعت اجرا نیز، هر دو سیستم سرعت قابل قبول و نرمالی را از خود نشان می‌دهند.

باتری

باتری گوشی A32 5G ، 5000 میلی آمپر ساعت است که این مقدار با توجه به صفحه نمایشی که دارد، حتی با انجام کارهای سنگین نیز حدود یک روز و نصفی، می‌توانید به راحتی از شارژ گوشی خود استفاده کنید. ناگفته نماند که یک شارژر 15 واتی نیز در جعبه سامسونگ مشاهده می‌شود که حدود 144 دقیقه زمان لازم است تا این گوشی کامل شارژ شود. پس یکی از نقاط قوت این گوشی برای خرید، باتری آن است که با ظرفیت بالا و استفاده کم گوشی از شارژ باتری، می‌توانید با هربار شارژ برای مدت زمان به نسبت طولانی از آن استفاده کنید.

اسپیکر

در مورد اسپیکر نیز سامسونگ در گوشی A32 5G معمولی عمل کرده است و موقعیت قرار گیری اسپیکر، در قسمت پایین گوشی به چشم می‌خورد. حجم و تفکیک صدا و کیفیت صدایی که از اسپیکر پخش می‌شود، قابل قبول و معمولی است و در حدی است که خواسته شما ر از یک گوشی میان رده برآورده می‌کند.

دوربین

اولین قسمت مهم در بخش دوربین، لنز اصلی آن است که مقیاس 48 مگاپیکسلی را به خود اختصاص داده است و می‌تواند عکس‌های با کیفیت و زیبایی را برای شما به ثبت برساند. ناگفته نماند که حالت طبیعی A32 به این صورت است که عکس‌هایی که به ثبت می‌رساند، با کیفیت 16 مگاپیکسل در گالری شما ذخیره می‌شوند.

مورد بعدی لنز اولتراواید گوشی A32 است که زاویه دید 123 درجه دارد و می‌تواند بخش زیادی از قاب مورد نظر را در عکس‌های این لنز جای بدهید. همان طور که می‌دانید، کیفیت لنز اولتراواید به نسبت لنز اصلی پایین تر است و این حالت طبیعی همه گوشی‌ها است. در این گوشی نیز لنز اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند.

اگر طرفدار عکس برداری در شب هستید و نگران کیفیت عکس‌ها هستید، باید بگوییم که این گوشی بسیار خوب در این زمینه عمل می‌کند و تا حد زیادی نویز‌ها را بر طرف می‌کند؛ اما این که کامل نویزها حذف شوند، از یک گوشی میان رده خواسته بسیار زیادی است که تقریبا غیر ممکن است. اما باید اعتراف کنیم که گوشی A32 با این که میان رده است، در این زمینه خوب عمل می‌کند.

در مورد حالت ماکرو در تصاویر نیز باید بگوییم که باز هم سامسونگ در این گوشی خوب عمل کرده است و در صورت رعایت فاصله 3 تا 4 سانتی متری با سوژه و نور مناسب، می‌توانید عکس‌های بسیار با کیفیت و زیبایی را در گوشی خود داشته باشید!

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی A32 ثبت عکس‌های پرتره است؛ به این صورت که به راحتی می‌تواند با سرعت بالا، سوژه را از بک گراند جدا کند و عکس خود را به ثبت برسانید. اکثر گوشی‌های میان رده در این زمینه معمولی عمل کرده اند، اما گوشی A32 در زمینه ثبت عکس‌های پرتره بسیار قوی عمل می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسل است و مانند دیگر گوشی‌های میان رده می‌تواند عکس‌های خوب وقابل قبولی را به ثبت برساند. روشنایی تصاویر نیز استاندارد و خوب است.

سخت افزار

پردازنده گوشی A32 مدیاتک می‌باشد که در کارهای سبک سرعت بسیار بالایی دارد و در مورد بازی‌های سنگین نیز اگر با کیفیت پایین انجام شود، به راحتی اجرا می‌شود.

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 11 در این گوشی در کنار رابط کاربری One UI 3 به چشم می‌خورد. از مزیت‌های این سیستم عامل می‌توان به پشتیبانی از 3 نسل دیگر اپدیت اشاره کرد. از طرف دیگر نیز با رابط کاربری که سامسونگ در گوشی A32 تعبیه کرده، علاوه بر ایجاد محیطی روان، مصرف باتری را به حداقل رسانده است.

جمع بندی

در نهایت اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد این گوشی داشته باشیم، باید بگوییم که در زمینه گوشی‌های میان رده خوب عمل کرده است و نسب به نسخه 4G نیز از پردازنده بهتری برخوردار است. باتری خوب و دوربین با کیفیت از دیگر نقاط قوت این گوشی برای خرید است که طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

خرید محصول با بهترین قیمت در فروشگاه اینترنتی تاوریژ

ارتباط با تاوریژ در واتس اپ