همان طور که در دیگر مقاله‌های معرفی گوشی‌های شیائومی دیدید، یکی از مشخصات اصلی گوشی‌های این برند این است که با رنج قیمت مناسب و متوسط می‌توانید گوشی‌هایی داشته باشید که مشخصات یک گوشی پرچمدار در برندهای دیگر را داشته باشد! گوشی Xiaomi 11 T pro نیز از دسته گوشی‌های میان رده در برند شیائومی است که توانسته با دارا بودن ویژگی‌های بسیار خوب نسبت به قیمت مناسب، طرفداران بسیاری را در بازار به خود اختصاص دهد. برای این که با این گوشی پر طرفدار بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی

عنوانی که برای گوشی Xiaomi 11 T Pro در بین رقبا انتخاب کرده اند، قاتل پرچمدار است؛ چرا حتی از طراحی این گوشی می‌توان فهمید که هیچ رقیبی را نمی‌توان برای این مدل شیائومی پیدا کرد. این گوشی از ترکیب شیشه و آلومینیوم تولید شده است و همین موضوع سبب شده تا زیبایی ظاهری گوشی به شدت افزایش پیدا کند. این بدین معناست که شما با یک گوشی که دارای قاب پشتی شیشه ای مات و فریم میانی آلومینیومی براق است، روبرو هستید! وزن این گوشی 204 گرم است و به شدت سبک و خوش دست می‌باشد. بیرون زدگی دوربین‌ها نیز کم و استاندارد است و اصلا باعث اذیت شما هنگام کار کردن با گوشی نمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به قسمت پایینی گوشی اشاره کرد که درگاه تایپ سی، اسپیکر و خشاب سیم کارت را در دل خود جای داده است. شما می‌توانید با داشتن Xiaomi 11 T Pro از دو سیم کارت همزمان با هم استفاده کنید، اما نکته ای که باقی می‌ماند، این گوشی نیز مانند خیلی از مدل‌های دیگر شیائومی از حافظه جانبی اضافی پشتیبانی نمی‌کند. دکمه ولوم و پاور نیز در قسمت راست گوشی به چشم می‌خورد که دکمه پاور، حسگر اثر انگشت را نیز در دل خود جای داده است. مادون قرمز، اسپیکر دوم، میکروفون مکالمه و لوگوی هارمن کاردون در قسمت بالای گوشی طراحی و تعبیه شده اند.

در قسمت جلویی نیز با صفحه نمایش روبرو هستیم که 85 درصد قسمت جلوی گوشی را از آن خود کرده است. گواهی IP53 نیز در این گوشی بکار رفته است که باعث شده تا این گوشی در برابر پاشش آب مقاوم باشد.

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایشی که شیائومی برای Xiaomi 11 T Pro به کار برده است، امولد است. این صفحه نمایش با کیفیت سایز 6.67 اینچ را به خود اختصاص داده است که مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توان به مجهز بودن به تکنولوژی Dolby vision ، کیفیت +HDR10 ، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نمایش یک میلیارد رنگ و نرخ تازه سازی 120 هرتزی اشاره کرد! همه این ویژگی‌ها باعث شده تا این گوشی در این زمینه در بین رقبای هم قیمت خود حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.

باتری

یکی از بخش‌هایی که باعث شده تا Xiaomi 11 T Pro تمام رقبای خود را به گوشه کنار بیندازد، باتری و شارژر این گوشی است؛ چرا که دارای باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی و آداپتور فست شارژ 120 واتی است. این آداپتور به راحتی می‌تواند در عرض 20 دقیقه شارژ گوشی شما را از 0 به 100 برساند. 1 ساعت بازی کال اف دیوتی تنها 15 درصد شارژ گوشی را کم می‌کند. کاربران به راحتی می‌توانند در استفاده‌های سنگین، تا یک روز کامل از شارژ این گوشی بدون نگرانی استفاده کنند.

امنیت

امنیت این گوشی نیز توسط حسگر اثر انگشت که روی دکمه پاور تعبیه شده است و همچنین سیستم تشخیص چهره دو بعدی تامین می‌شود که هردوی این موارد سرعت و دقت خوبی را به خود اختصاص داده اند.

دوربین

لنزهای اصلی 108 مگاپیکسلی، اوتراواید 8 مگاپیکسلی و تله ماکرو 5 مگاپیکسلی دست به دست هم داده اند تا Xiaomi 11 T Pro در این زمینه نیز قوی عمل کند.

هنگامی که با لنز اصلی عکس برداری می‌کنید، مشاهده می‌کنید که عکس‌ها دارای کیفیت خوب، روشنایی و شارپنس خوبی هستند و در نهایت می‌توان گفت که عکس برداری با این گوشی برای کاربران لذت بخش خواهد بود.

عکاسی در شب با این گوشی در حالت استاندارد است و قابل قبول است. در هنگام عکسبرداری با لنز اولتراواید این گوشی باید دقت داشته باشید که شرایط نوری خوبی داشته باشید تا بتوانید عکس‌های خوب و با کیفیت را به ثبت برسانید.

در مورد ثبت عکس با لنز ماکرو نیز باید شرایط نوری مناسبی داشته باشید و از طرفی دقت کنید که گوشی به صورت ثابت باشد و دچار حرکت و لرزش نشوید. در این صورت عکس‌های بسیار خوبی ر در گالری خود خواهید داشت.

لنز سلفی در Xiaomi 11 t Pro ، 16 مگاپیکسل است و عکس‌هایی که با این لنز ثبت می‌کنید، با کیفیت و زیبا است. تنها نکته ای که در این زمینه ضعیف عمل کرده است، هنگام زوم تصاویر سلفی است که کمی کیفیت تصویر دچار افت می‌شود.

پردازنده

از دیگر نقاط قوت گوشی Xiaomi 11 T Pro می‌توان پردازنده اش را مثال زد؛ چرا که پردازنده ای که شیائومی برای این گوشی میان رده پرچمدار در نظر گرفته است، اسنپدراگون 888 5G است! افرادی که در این زمینه اطلاعات داشته باشند، می‌دانند که این پردازنده جزو بهترین پردازنده‌ها است و حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. شما به کمک این سخت افزار به راحتی می‌توانید با بالاترین سرعت ممکن، سنگین ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را به اجرا در‌آورید.

نرم افزار

سیستم عامل شیائومی 11 تی پرو، اندروید 11 و رابط کاربری آن نیز MIUI 12.5 می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید این سیستم عامل و رابط کاربری را به ترتیب به اندروید 12 و MIUI 13 آپدیت کنید. بخش نرم افزار و رابط کاربری این گوشی به گونه ای است که هر شخصی از کار کردن با آن و شخصی سازی فضای گوشی، نهایت لذت را می‌برد.

اسپیکر

در این بخش نیز شیائومی قوی عمل کرده است؛ چرا که همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، شرکت هارمن کاردون طراحی اسپیکر را بر عهده گرفته است. این بدین معناست که شما در هنگام استفاده از اسپیکر گوشی Xiaomi 11 T Pro ، از بلندی صدای بی نظیر، کیفیت، تفکیک و حجم صدای بسیار عالی بهره مند می‌شوید. تنها نقطه ضعف این گوشی در این بخش نداشتن جک هنذفری است که البته شیائومی برای این کار نیز تبدیل تایپ سی به جک هنذفری را داخل جعبه گوشی قرار داده است تا ضعفی در این زمینه نداشته باشد.

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت گوشی Xiaomi 11 T Pro با دارا بودن صفحه نمایش فوق العاده، پردازنده بسیار قوی، باتری با ظرفیت بالا، شارژر فست 120 واتی، اسپیکر با حجم و بلندی صدای لذت بخش و… توانسته جزو بهترین گوشی‌های میان رده و خوش قمیت باشد. اگر جزو افرادی هستید که کار کردن با برنامه‌های سنگین جزو اولویتتان است، بی شک به سمت خرید این گوشی بروید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.