یکی دیگر از گوشی‌های برند شیائومی که به محض ورود به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد، Xiaomi 11 T است. این گوشی نیز مانند دیگر گوشی‌های شیائومی دارای مشخصات خوب و بی نظیری است که قصد داریم در این مقاله به شرح آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

طراحی

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از طراحی Xiaomi 11 T داشته باشیم، باید بگوییم که این گوشی توانسته عنوان گوشی خوش دست و راحت را برای خود کند. در قسمت جلویی گوشی صفحه نمایش را مشاهده می‌کنیم که 85.1 درصد کلی قسمت جلو را از آن خود کرده است. در سمت راست گوشی دکمه پاور و ولوم را مشاهده می‌کنید که حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه و طراحی شده است. پایین گوشی نیز خشاب سیم کارت و درگاه تایپ سی قرار گرفته است. در قاب پشتی این گوشی نیز 3 لنز دوربین در یک قاب مستطیل شکل خود را جای داده اند. در این قاب و در کنار لنزها فلش دوربین قرار گرفته است. یکی دیگر از بخش‌های خوب در طراحی این گوشی توسط شیائومی وزن مناسب آن است که 203 گرم استو همان طور که گفته شد، سبکی خوب این گوشی باعث خوش دست شدن آن شده است که به راحتی می‌توانید تا ساعت‌ها از آن بدون خستگی استفاده کنید.

صفحه نمایش

از نقاط قوت گوشی MI 11 T می‌توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد، چرا که دارای سایز 6.67 اینچ است و از طرفی جنس این صفحه نمایش Amoled است. از دیگر ویژگی‌های خوب این صفحه نمایش می‌توان به رزولوشن 1800 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتزی، پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ، پشتیبانی از قابلیت +HDR10 و مجهز به محافظ گوریلا گلس Victus اشاره کرد که همگی این ویژگی‌ها دست به دست یکدیگر داده اند تا این گوشی در بازار قوی تر بدرخشد.

نرم افزار و سخت افزار

نرم افزاری که شیائومی برای MI 11 T در نظر گرفته است، رابط کاربری MIUI 12.5 و سیستم عامل اندروید 11 است که می‌توانید این رابط کاربری را با آمدن آپدیت جدید، به MIUI 13 نیز بروز رسانی کنید. فضای شخصی سازی زیاد و جذابی که این نرم افزار به شما هدیه می‌دهد، واقعا تماشایی و لذت بخش است.

در مورد سخت افزار این گوشی نیز باید گفت که شیائومی، Mediatek Dimensity 1200 5G را در نظر گرفته است. از همین رو این گوشی نیز جزو گوشی‌های گیمینگ هم دسته بندی می‌شود؛ چرا که با وجود این سخت افزار، شما به راحتی می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را بدون لگ و باگ و با سرعت بالا اجرا کنید!

دوربین

برای معرفی دوربین این گوشی باید گفت که سه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و تله فتو ماکرو 5 مگاپیکسلی، تشکیل دهنده خانواده دوربین‌های MI 11 T می‌باشند. در مورد عکس برداری با لنز اصلی این گوشی باید گفت که مانند خیلی از گوشی‌ها که نیازمند شرایط نوری خوب برای ثبت عکس خوب هستند، نیست! شما می‌توانید به راحتی در شرایط نوری کم نیز عکس‌های با کیفیت و زیبایی را در گالری خود به ثبت برسانید. از دیگر ویژگی‌های خوب دوربین این گوشی این است که باز هم نیاز به رعایت فاصله تا سوژه ندارید، و می‌توانید به راحتی از فاصله نزدیک نیز عکس برداری خود را انجام دهید، بدون این که تاثیری در کیفیت تصویر مشاهده کنید.

فیلم برداری با دوربین این گوشی نیز با کیفیت 4K انجام می‌شود و در این زمینه نیز شیائومی قوی عمل کرده است.

سنسور سلفی در گوشی MI 11 T نیز 16 مگاپیسکل است که به راحتی می‌توانید عکس‌های سلفی با کیفیتی را از خود در گوشی به ثبت برسانید.

باتری

ظرفیت باتری MI 11 T ، 5000 میلی آمپر ساعت است. از طرفی نکته مثبت دیگری ک در این زمینه با آن روبرو هستیم، فناوری شارژ 67 واتی این محصول است و این بدین معناست که می‌توانید در کمتر از نیم ساعت شارژ گوشی خود را از صفر به 100 برسانید!

فقط دقت داشته باشید که برای حفط سلامت باتری برای مدت طولانی شارژ گوشی شما باید همیشه بین 20 الی 90 درصد باشد!

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که این گوشی دارای مشخصات خوب و ویژگی‌های مثبت بسیاری است. Xiaomi 11 T برای همه نوع افرادی مناسب است؛ چرا که با وجود پردازنده بسیار خوب و باتری با ظرفیت بالا، می‌تواند هم برای افرادی که کارها و بازی‌های سنگین انجام می‌دهند، مناسب باشد و هم برای افرادی که کارهای سبک و روزمره دارند… ! از طرفی شما می‌توانید این گوشی با کیفیت و خوب را در رنج قیمت مناسب تری نسبت به رقبای این گوشی تهیه کنید؛ چرا که شیائومی در این زمینه همیشه در مقابل رقبای خود قرار دارد که با همین مشخصات در برندهای دیگر، باید بیشتر هزینه کنید. از این که با همراه بودید سپاس گزاریم.