اولین مورد در معرفی گوشی S22 Ultra این است که این مدل از خانواده نوت می‌باشد و بسیار پر طرفدارتر از سری نوت شناخته شده است. این گوشی در 4 رنگ سفید، برنزی، مشکی و سبز در بازار به فروش می‌رسد که هر یک از این رنگ‌ها زیبایی خاصی را به نمایش گذاشته است. در ادامه به شرح کامل این مدل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش

ویژگی مهم و بارز نمایشگر این مدل گوشی، Dynamic AMOLED 2X می‌باشد که همین مورد به تنهایی باعث شده که طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. رزولوشن 1440 در 3088 به وضوح به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل نرخ نوسازی 120 هرتزی و البته پشتیبانی از استاندارد +HDR10 است. بر خلاف دیگر گوشی‌ها که رنگ مشکی را نمی‌توانید در وضوح بالا ببینید، این گوشی این خواسته را برای شما به راحتی و در کیفیت فوق العاده بالا برآورده خواهد کرد.

کیفیت و غلظت رنگ‌ها و کنتراست بالا از مزایایی است که این گوشی را از سری‌های دیگر سامسونگ متمایز کرده است. یکی از مزایایی که گوشی S22 Ultra از خود به نمایش گذاشته است، این است که اگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی در رزولوشن 1440 استفاده کنید، باعث می‌شود تا شارژ کمتری نسبت به قبل از گوشی کم شود! از دیگر قابلیت‌های جالب این مدل، استفاده از حالت Game Mode است؛ چرا که در این حالت شما حساسیت لمسی صفحه را در مقیاس 240 هرتزی تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از مواردی که این گوشی را جزو پرچمدارها کرده است، استفاده از روشنایی بالا در نور خورشید است که می‎توانید بدون کوچک ترین اذیت شدنی از گوشی خود استفاده کنید و لذت ببرید!

طراحی

از مهم ترین مواردی که در طراحی این گوشی می‌توان نام برد، خوش دست بودن با وجود بزرگی صفحه نمایش است که لبه‌های خمیده باعث شده تا چنین ویژگی را به خود اختصاص دهد. اگر سری نوت سامسونگ را در هنگام قرار گیری در سطح صاف نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که وجود قاب دوربین در پشت گوشی کمی نحوه قرار گیری را از حالت مناسب خارج می‌کند که در این طراحی در سری اس 22 اولترا دچار تغییراتی شده که دیگر قاب دوربین وجود ندارد و به راحتی روی سطح صاف قرار می‌گیرد.

استاندارد IP68 نیز در این مدل به چشم می‌خورد؛ به این معنا که شما می‌توانید طی مدت زمان 30 دقیقه این مدل گوشی را به راحتی تا عمق 1.5 متری در زیر آب با خود ببرید. سایز صفحه نمایش نیز 6.8 اینچ می‌باشد که ابعاد 8.9 میلیمتر، 77.9 میلیمتر و 163.3 میلیمتر را از آن خود کرده است. اسپیکر، درگاه تایپ سی، جای سیم کارت و قلم S-Pen در قسمت لبه پایین این مدل جایی برای خود انتخاب کرده اند. دکمه ولوم و پاور در لبه سمت راست و میکروفون دوم در لبه بالایی خود نمایی می‌کنند. علت با کیفیت بودن جنس این گوشی به علت داشتن شیشه گوریلا گلس وکتوس پلاس همراه با فریم آلومینیومی است!

امنیت

در این مدل نیز هم می‌توانید از سنسور اثر انگشت که در زیر صفحه نمایش به چشم می‌خورد، استفاده کنید و هم از سیستم تشخیص چهره. هر دو قابلیت در بهترین نوع خود تولید شده اند و بسته به سلیقه شما، می‌توانید یکی از این دو مورد را برای امنیت گوشی بهره بگیرید.

باتری

از دیگر ویژگی‌های خوب این گوشی پرچمدار، می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن اشاره کرد. نکته مهم در شارژ و باتری گوشی S22 Ultra ، شارژر فست 45 واتی آن است. همان طور که در بالاتر اشاره شد، این مدل پیشرفته گوشی‌های قبلی سامسونگ است؛ به این منظور که در گوشی S21 Ultra شارژر فست 25 واتی به چشم می‌خورد و همین امر باعث شده تا طرفداران اس 21 اولترا، به سمت اس 22 اولترا کشیده شوند. ناگفته نماند که شارژ بی سیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات نیز از دیگر مشخصات این گوشی پرچمدار است!

دوربین

سنسور HM3 از ویژگی‌هایی است که در سری‌های قبلی سامسونگ وجود نداشت. همچنین وجود سنسور 108 مگاپیکسلی در دوربین این مدل، باعث شده تا با بالاترین وضوح به ثبت خاطرات و عکس‌ها بپردازید. شاید پیش خود فکر کنید که رزولوشن این نسل نسبت به سری پیش که تغییری نکرده، پس این کیفیت بهتر چه دلیلی دارد؟ در جواب شما باید گفت که بزرگ تر شدن سنسور و تغییراتی در هوش مصنوعی و تراشه این مدل باعث ایجاد این ویژگی شده است. شارپنس و داینامیک بالای دوربین این مدل گوشی، باعث ثبت ریزترین جزئیات عکس‌های شما خواهد شد. مورد بعدی عکس برداری بی نظیر اس 22 اولترا در هنگام تاریکی و شب است.

کیفیت فیلم برداری نیز در مقیاس 24 فریم بر ثانیه به همراه رزولوشن 8K است! اگر جزو افرادی هستید که فیلم برداری با گوشی برایتان در اولویت است، انتخاب این گوشی می‌تواند از بهترین تصمیمات شما باشد. لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال نیز همکاری خوبی در دوربین این گوشی با بکدیگر برای ثبت بهتر فیلم‌های شما دارند.

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی نیز باعث شده تا افراد طرفدار این گوشی، برای خرید مصمم تر شوند. ناگفته نماند که شما با دوربین سلفی نیز می‌توانید فیلم برداری با کیفیت 4K و 30 یا 60 فریم بر ثانیه را تجربه کنید.

رابط کاربری

رابط کاربری S22 Ultra را نیز به جرات می‌توان جزو روان ترین و بهترین رابط کاربری‌ها دسته بندی کرد. صفحه نمایش با کیفیت و همچنین 120 هرتزی در کنار رابط کاربری خوب و روان توانسته استفاده از این مدل را در اوج خود ببرد.

اسپیکر

اسپیکرهای استریو در این مدل گوشی به چشم می‌خورد که کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که تفکیک صدای موسیقی شما در بلندترین حد ممکن نیز بسیار عالی به گوش خواهد رسید!

پردازنده و سخت افزار

گوشی اس 22 اولترا با دو تراشه تولید می‌شود، اما نسخه ای که در ایران وارد می‌شود، Exynos 2200 است که در نوع خود بسیار خوب عمل می‌کند. پردازنده گرافیکی نیز توسط AMD تولید شده است. اگر از سری‌های قبلی سامسونگ در این رنج استفاده کرده باشید، احتمالا با داغ شدن گوشی مواجه شده اید که در این نسل این مشکل با ساخت خنک کننده‌های بهتر و قوی تر تا حدود بسیار زیادی رفع و کنترل شده است.

 

قلم

همان طور که در بالاتر اشاره شد، این گوشی دارای درگاه قلم S-Pen است. اگر اطلاع از نسخه‌های قبلی و کمی تاخیر در قلم آن‌ها داشته باشید، باید در این قسمت باید بگوییم که این تاخیر در این گوشی به 2.8 میلی ثانیه رسیده است که پیشرفت بسیار عالی محسوب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی تبدیل متن دست نویس به تایپ شده می‌باشد که برای بسیاری از افراد مهم و کاربردی است. این قابلیت را شما می‌توانید در 88 زبان دنیا ( به جز فارسی ) در این گوشی تجربه کنید!

جمع بندی

با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد، متوجه شدید که S22 Ultra کاملا الهام گرفته از سری نوت و اس سامسونگ است. دوربین با کیفیت عالی، پردازنده خوب، قلم با تاخیر بسیار کم نسبت به نسخه‌های قبلی و صفحه نمایش با کیفیت فوق العاده همگی دلیل‌هایی هستند که ما را به سمت داشتن این گوشی ترغیب می‌کند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.