یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال پر فروش ترین‌های برند شیائومی، Redmi note 11 Pro 5G است. این گوشی با دارا بودن مشخصات بسیار عالی، باعث شده تا به یک رقیب سر سخت برای هم قیمتی‌های خودش تبدیل شود. از باتری گرفته تا صفحه نمایش و شکل ظاهری، همگی دارای امتیاز مثبت هستند. با ما همراه باشید تا با این گوشی زیبا و کاربردی بیشتر آشنا شوید.

طراحی

در مورد طراحی Redmi note 11 Pro 5G می‌توان گفت که در اولین نگاه با یک گوشی تقریبا سنگین 202 گرمی و با ارتفاع 164 میلی متر روبرو هستیم. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این گوشی، شباهت کلی به آیفون 13 است که لبه‌های تیز در این گوشی، این شباهت را ایجاد کرده است. قاب پشتی از جنس شیشه است که زیبایی دو برابر را به این گوشی هدیه کرده است. در قسمت راست گوشی شاهد دکمه پاور و ولوم هستیم که حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. در بالای گوشی، اسپیکر استریو و مادون قرمز قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های خوب در ردمی نوت 11 پرو، وجود میکروفون نویز کنسلینگ می‌باشد که صداهای اضافی را هنگام مکالمه حذف می‌کند.

این گوشی دارای دو خشاب سیم کارت است که می‌توان از دو سیم کارت همزمان و یا یک سیم کارت و یک حافظه استفاده کرد. گواهی IP53 نیز در این گوشی به کار گرفته شده است که باعث مقاوم شدن این گوشی در برابر پاشش آب و گرد و غبار می‌شود.

صفحه نمایش

یکی از نقاط قوت خرید Redmi note 11 Pro 5G ، صفحه نمایشی است که از هر جهت قوی است. سایز صفحه نمایشگر 6.67 اینچ می‌باشد. شیائومی برای جنس صفحه نمایشگر ردمی نوت 11 پرو نسخه 5G ، نمایشگر سوپر امولد را انتخاب کرده که از با کیفیت ترین‌ها در این زمینه است. رزولوشن 1800 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتزی، شدت روشنایی 1200 نیتی صفحه از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش پر قدرت است. همگی این موارد دست به دست یکدیگر داده اند تا شما در نهایت بتوانید با کیفیت ترین و زیباترین تصاویر را در هنگام کار با این گوشی مشاهده کنید.

پردازنده

یکی از مهم ترین بخش‌های هر گوشی، پردازنده آن است؛ چرا که سرعت اجرای تمام برنامه‌ها به دست تراشه پردازنده انجام می‌شود. پردازنده ای که شرکت شیائومی برای گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G در نظر گرفته، اسنپدراگون 695 است که همان طور که از نامش پیداست، از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی سرعت اجرای بالایی را به شما ارائه می‌دهد؛ چرا که با فناوری ساخت 6 نانومتری به وجود آمده که همین موضوع به اجرای برنامه‌ها سرعت بیشتری را می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده، می‌توان به ترکیب آن با پردازشگر گرافیکی آدرنو 618 اشاره کرد. همین امر باعث شده تا شما به شدت از کار کردن با فضا و برنامه‌های این گوشی لذت ببرید!

نرم افزار

برای توضیح بخش نرم افزاری Redmi note 11 Pro 5G، باید گفت که سیستم عامل اندروید 11 در کنار رابط کاربری MIUI 13 به شدت خود‌نمایی می‌کند. ترکیب این دو گزینه در یک گوشی، کار کردن روان و لذت بخش را با فضاهای شخصی سازی متنوع به کاربران هدیه می‌دهد.

باتری

نقطه قوت خرید بعدی در ردمی نوت 11 پرو 5G، باتری پر قدرت آن است. ظرفیت این باتری، 5000 میلی آمپر ساعت است. از دیگر ویژگی‌های این باتری، می‌توان قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 67 واتی و قابلیت نگهداری شارژ گوشی در استفاده‌های نیمه سنگین و متوسط تا 2 روز اشاره نمود. کاربران به راحتی می‌توانند در مدت زمانی حدود 40 دقیقه از شارژ شدن کامل این گوشی بهره مند شوند و همان طور که گفته شد، تا دو روز از آن استفاده کنند. این گوشی با این ظرفیت باتری، مناسب افرادی است که با گوشی بازی‌های سنگین و برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کنند.

دوربین

لنز اصلی در Redmi note 11 Pro 5G، 108 مگاپیکسل است. پر واضح است که با چنین لنزی به راحتی می‌توانید عکس و فیلم‌های با کیفیت و معرکه را در گالری گوشی خود به ثبت برسانید. نکته قابل توجه، نبود لرزشگیر اپتیکال است؛ که باید گفت با وجود این مورد باز هم شما عکس‌های بسیار با کیفیتی را خواهید داشت!

لنز بعدی مربوط به سنسور فوق عریض است که شیائومی این لنز را 8 مگاپیکسل طراحی کرده است. با این لنز نیز عکس‌های به نسبت خوبی را می‌توانید بگیرید.

لنز ماکرو 2 مگاپیکسل است. عکس‌های گرفته شده با این لنز استاندارد و قابل قبول است.

سنسور سلفی نیز 16 مگاپیکسل است که عکس‌های سلفی شما با لنز این گوشی، بسیار با کیفیت و زیبا خواهد بود.

سخن آخر

گوشی Redmi note 11 Pro 5G، در سه رنگ آبی، سفید و خاکستری تولید شده است و هر یک از این رنگ‌ها زیبایی خاص خودش را دارد. با توجه به مشخصاتی که از این گوشی در قسمت بالا معرفی شد، به جرات می‌توان گفت که ردمی نوت 11 پرو 5G، به یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین کوشی‌های میان رده در بین همه برندها تبدیل شده است. اگر به دنبال یک گوشی هستید که دارای ویژگی‌های باتری قوی، پردازنده با سرعت بالا، صفحه نمایش سوپر امولد و با کیفیت، دوربین 108 مگاپیکسلی و نرم افزار روان و جذاب باشد، بی شک Redmi note 11 Pro 5G، از بهترین گزینه‌های روی میز شما خواهد بود. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.