همیشه بین رقبای هم قیمتی در برندهای مختلف شاهد رقابت و درگیری هستیم. یکی از بیشترین رقابت‌ها بین گوشی‌های اقتصادی در برندها، بین گوشی Redmi 13C و دیگر گوشی‌های هم قیمت در برند سامسونگ است؛ چرا که این گوشی از برند شیائومی با مشخصات عالی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا با مشخصات این گوشی بیشتر آشنا شوید.

گوشی Redmi 13C

طراحی زیبا و چشمگیر Redmi 13C

اولین موردی که در برخورد با گوشی Redmi 13C چشم شما را مسحور می‌کند، طراحی زیبای این گوشی است. در این طراحی شما شاهد جنس قاب پشتی و فریم پلاستیکی هستید، که این پلاستیک از متریال عالی و با دوام ساخته شده است. در قسمت جلو نیز جنس شیشه به چشم می‌خورد. از دیگر تفاوت‌هایی که وضوح دیده می‌شود، براق بودن و طراحی قاب و پکیج دوربین در پشت گوشی است، که باعث شده این گوشی از لحاظ ظاهری شبیه گوشی‌های اقتصادی نباشد! دقت داشته باشید که طراحی در این گوشی به گونه ای است، که جای اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند. پس در صورت حساس بودن روی این مسئله، بهتر است که در هنگام خرید گوشی، قاب مناسب نیز تهیه شود.

دوربین‌های این گوشی به صورت گرد طراحی شده، که حس خاص بودن و متفاوت بودن را به مشتری القا می‌کند. دکمه ولوم و پاور در قسمت راست گوشی، خشاب سیم کارت سمت چپ، جک 3.5 میلی متری در بالا و میکروفون و اسپیکر و درگاه تایپ سی در پایین این گوشی به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های خوب در این گوشی می‌توان به وزن مناسب 192 گرمی اشاره کرد، که نگراتی جهت خستگی دست در استفاده‌های معمولی وجود ندارد.

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

از ویژگی‌های خوب صفحه نمایش Redmi 13C می‌توان به سایز 6.74 اینچی، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، جنس IPS LCD، نرخ تازه سازی 90 هرتزی، روشنایی 450 نیتی، دارا بودن لایه محافظتی گوریلا گلس اشاره نمود. همه موارد ذکر شده دست به دست یکدیگر داده اند، تا بتوانند این مدل از گوشی‌های اقتصادی شیائومی را در زمینه صفحه نمایش نسبت به گوشی‌های هم قیمتی ارتقا دهند.

گوشی Redmi 13C

باتری با ظرفیت بالا

از دیگر قسمت‌ها شگفت انگیز گوشی Redmi 13C می‌توان به باتری لیتیوم پلیمری آن اشاره کرد، که با توجه به ظرفیت خوبی که شیائومی برای این باتری در نظر گرفته، از نظر شارژدهی نیز در سطح خوبی قرار گرفته است. ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است. این گوشی قابلیت شارژ شدن با شارژر فست 18 واتی دارد؛ اما شارژری که درون جعبه مشاهده می‌شود، 10 واتی است، که زمان شارژ را کمی زیاد کرده است. در صورت صلاح دید، می‌توانید شارژر فست 18 واتی تهیه کنید. ردمی 13 سی در استفاده‌های معمولی و نیمه سنگین تا یک روز کامل شارژدهی دارد. یکی از نقاط قوت خرید این مدل، باتری خوب و شارژدهی بالای آن است.

دوربین

در پکیج دوربین گوشی ردمی 13 سی، دو لنز اصلی واید 50 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک لنز کمکی 0.08 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. عکس‌هایی که با لنز دوربین Redmi 13C گرفته می‌شود، بسیار با کیفیت و زیبا هستند. حتی فیلم برداری نیز با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل و قابلیت فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه را داراست. ناگفته نماند که دوربین این گوشی در هنگام عکاسی در شب، زیاد قوی عمل نمی‌کند و نباید توقع زیادی داشت.

پردازنده و سخت افزار

تراشه ای که شیائومی برای Redmi 13C در نظر گرفته، Helio G85 مدیاتک است که این تراشه زیاد قوی نیست و در حد یک گوشی اقتصادی عمل می‌کند. اگر اهل بازی و اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و سنگین هستید، این گوشی نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند و پس از مدت کمی داغ می‌کند. پس چنان چه یک گوشی برای استفاده‌های معمولی روزانه نیاز دارید، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ در غیر این صورت برای افرادی که جهت بازی و برنامه‌های سنگین به سراغ خرید گوشی می‌روند، ردمی 13 سی اصلا پیشنهاد نمی‌شود!

گوشی Redmi 13C

نرم افزار و رابط کاربری

سیستم عامل Redmi 13C، اندروید 13 است، که در کنار رابط کاربردی MIUI 14 توانسته غوغا بپا کند؛ چرا که باگ و لگ‌هایی که در سری‌های قبل مشاهده می‌شد، در این مدل وجود ندارد و به راحتی می‌توانیئ از یک محیط کاربری روان و جذاب نهایت لذت را ببرید. نکته خوب در این قسمت مربوط به دریافت اپدیت Hyper OS می‌باشد، که به احتمال زیاد این مدل می‌تواند این اپدیت را دریافت کند. البته نتیجه نهایی در این مورد از سمت شیائومی در آینده ای نزدیک اعلام می‌شود.

اسپیکر ردمی 13 سی

اگر بخواهیم در مورد اسپیکر این مدل از گوشی‌های اقتصادی شیائومی صحبت کنیم، باید بگوییم با توجه به هزینه ای که برای خرید این گوشی در نظر می‌گیرید، اسپیکر خوبی را در دست خواهید داشت. برند شیائومی پخش صدا، کیفیت و تفکیک و همچنین حجم صدای بلندی را نسبت به دیگر گوشی‌های اقتصادی برای ردمی 13 سی در نظر گرفته است. پس در این زمینه نیز قوی عمل کرده و جای حرفی باقی نمی‌ماند.

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت که اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی با ویژگی‌های خوب هستید، به راحتی می‌توانید به خرید Redmi 13C فکر کنید؛ چرا که دارای طراحی جذاب، صفحه نمایش بزرگ، نرم افزار و رابط کاربری روان، دوربین فوق العاده و کیفیت صدای عالی است. تنها موردی که در خرید این گوشی باید در نظر داشته باشید، پردازنده است، که برای افراد علاقه مند به بازی و برنامه‌های سنگین جوابگو نیست. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ