گوشی Poco X4 Pro 5G شیائومی، یکی دیگر از گوشی‌های این برند در دسته میان رده‌هاست. این گوشی نیز با توجه به مشخصاتی که دارد، طرفداران خاص خودش را دارد. اگر قصد دارید تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

طراحی

به جرات می‌توان گفت که طراحی گوشی Poco X4 Pro یکی از دلایل اصلی است که باعث شده این گوشی بر سر زبان‌ها بیفتد. اگر شما به پشت این گوشی توجه کنید، خواهید دید که در نگاه اول جنس قاب پشتی قابل تشخیص نیست که آیا از شیشه ساخته شده یا پلاستیک؟ اما حسی که از لمس آن دریافت می‌کنید، حس لمس شیشه است. از طرفی طراحی دوربین‌ها بسیار هوشمندانه و زیبا انجام شده است؛ چرا که شما قابی را در سمت پشتی گوشی مشاهده می‌کنید که تمام عرض گوشی را در بالا از آن خود کرده است. در این قاب شما شاهد 3 لنز دوربین، فلش، نوشته Al ، نوشته Poco و 108 مگاپیکسل هستید. این طراحی در گوشی‌های میان رده در هر برند، بسیار به ندرت یافت می‌شود.

در قسمت پایین گوشی شما شاهد پورت تایپ سی، خشاب سیم کارت، اسپیکر و بلندگو هستید. ناگفته نماند که این خشاب سیم کارت قابلیت پشتیبانی همزمان دو سیم کارت یا یک سیم و یک رم میکرو را به شما ارائه می‌دهد. در قسمت راست گوشی دکمه ولوم و پاور قرار گرفته که حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. در قسمت بالای گوشی جگ 3.5 میلی متری هنذفری، میکروفون و اسپیکر و یک عدد IR Blaster وجود دارد که به عنوان تبدیل گوشی به ریموت از آن استفاده می‌شود. قسمت چپ نیز چیزی به چشم نمی‌خورد.

ناگفته نماند که شیائومی برای Poco X4 Pro گواهی IP53 را نیز لحاظ کرده است. در قسمت جلو نیز صفحه نمایش 86 درصد از کل قسمت جلو را از آن خود کرده است. در نهایت می‌توان گفت که هم با یک گوشی خوش دست طرف هستیم و هم متریال به کار رفته در ساخت گوشی در کیفیت بالایی قرار دارند.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که شیائومی برای گوشی Poco X4 Pro در نظر گرفته است، امولد 120 هرتزی است. این صفحه نمایش با توجه به قابلیت تاچ با سرعت بالایی که دارد، هیچ وقت شما را از کار کردن مداوم با این گوشی خسته نخواهد کرد. از طرفی رزلوشن 1080 نیز در این صفحه نمایش تعبیه شده است که می‌توانید کیفیت بالاتری را در مواجهه با این صفحه نمایش تجربه کنید. در نهایت می‌توان کفت که صفحه نمایشی که در این گوشی به کار رفته است، جزو نقاط مثبت است و هیچ ضعفی دارد.

باتری

باتری این گوشی نیز جزو نقاط مثبت به حساب می‌آید، چرا که با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی و از طرفی وجود آداپتور 67 واتی، باعث شده تا در مورد شارژدهی و شارژ شدن باتری این گوشی، هیچ گونه نگرانی وجود نداشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که در طول روز زیاد با گوشی کار می‌کنید، باید کفت که به راحتی می‌توانید با Poco X4 Pro ، تا یک روز و نیم شارژدهی را تجربه کنید. پس در این زمینه نیز شیائومی قوی عمل کرده است.

امنیت

در مورد امنیت گوشی Poco X4 Pro نیز باید گفت که باز هم شیائومی خوب عمل کرده است؛ چرا که حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی هر دو سرعت عمل بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند. نکته بعدی نیز که در قسمت بالاتر اشاره شد، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده است.

دوربین

سنسور اصلی دوربین Poco X4 Pro ، 108 مگاپیکسل است. هنگامی که با این لنز عکس برداری می‌کنید، به وضوح می‌توانید شارپنس، روشنایی، جزئیات و… را مشاهده کنید که در با کیفیت ترین حالت خود هستند و از این وضوح و کیفیت نهایت لذت را می‌برید. در واقع می‌توان گفت که دوربین این گوشی نقطه قوت خرید آن به حساب می‌آید.

لنز اولتراوید هم همان طور که می‌دانید، با کمی افت کیفیت همراه است که به صورت طبیعی در همه گوشی‌ها این حالت است. در مورد این لنز هم به طور کلی می‌توان گفت که عکس‌های خوبی را می‌توانید در گوشی خود به ثبت برسانید.

لنز ماکرو نیز در صورتی که فاصله مناسب را با سوژه رعایت کنید می‌توانید تصاویر خوبی را داشته باشید.

حالت عکاسی در شب نیز در این مدل خیلی خوب عمل می‌کند و حتی اگر این قابلیت را روشن نکنید، باز هم عکس‌های خوبی را به ثبت می‌رسانید.

کیفیت فیلم برداری نیز 1080 و 30 فریم بر ثانیه است؛ با این مقیاس‌ها باید گفت که فیلم برداری که انجام می‌دهید، بسیار با کیفیت و عالی است. از طرفی لرزشگیری که دوربین Poco X4 Pro برای شما در نظر گرفته است، بسیار خوب عمل می‌کند و تعریفی است.

عکس‌های سلفی خود را نیز با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی می‌گیرید که باز هم جزئیات و شارپنس و… با کیفیت بسیار خوب را خواهید داشت. به صورت کلی باید گفت که شیائومی در زمینه دوربین چه سلفی و چه دوربین‌های پشت، بسیار عالی عمل کرده است و نقطه قوت خرید این گوشی است.

سخت افزار

در مورد سخت افزار گوشی باید گفت که شیائومی در این زمینه متوسط عمل کرده است و با توجه به پردازنده اسنپ دراگون 695  می‌توانید کارهای سبک و نیمه سنگین را با سرعت خب اجرا کنید. با این پردازنده زیاد نمی‌توانید بازی‌های سنگین و برنامه‌های سنگین را با کیفیت و سرعت بالا انجام دهید. همان طور که در قسمت قبلی گفته شد، گوشی Poco X4 Pro مناسب افرادی است که بیشتر تمایل دارند با گوشی فیلم برداری و عکس برداری کنند. ناگفته نماند که پردازنده این گوشی 5G است.

نرم افزار

سیستم عامل Poco X4 Pro ، اندروید 11 است. در کنار این سیستم عامل، رابط کاربری MIUI 13 را خواهید دید، که فضای شخصی سازی زیاد و جذابی را برای شما به همراه دارد. پس در این زمینه نیز شیائومی خوب و قوی عمل کرده است.

اسپیکر

اسپیکری که شیائومی برای این گوشی به کار برده است، اسپیکر استریو است. همان طور که می‌دانید این نوع اسپیکر دارای تفکیک صدای خوب، حجم صدای بالا و… است. پس از نظر اسپیکر نیز شما صدای خوبی را خواهید داشت؛ چرا که هم از قسمت بالای گوشی و هم از قسمت پایین گوشی شما پخش صدا خواهید داشت.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد Poco X4 Pro داشته باشیم، باید بگوییم که این گوشی در تمام زمینه‌ها به جز پردازنده قوی و عالی عمل کرده است. در زمینه پردازنده و سخت افزار نیز خیلی ضعیف عمل نکرده؛ تنها برای افرادی که طرفدار بازی و برنامه‌های سنگین هستند، مناسب نیست. اما اگر به دنبال یک گوشی برای کارهای سبک و نیمه سنگین روزانه خود هستید، این گوشی بسیار مناسب و به صرفه است؛ چرا که از نظر بودجه در کنار مشخصاتی که به شما ارائه می‌دهد، از همه نظر بسیار مقرون به صرفه است. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم.