از مشخصه‌های بارز برند شیائومی، تولید گوشی‌های میان رده و خوش قیمت با مشخصات گوشی‌های پرچمدار است. یکی دیگر از گوشی‌های این برند که بسیار غوغا به پا کرده، Poco F3 است. اغراق نیست اگر گفته شود که هر قسمت این گوشی دارای شگفتی است. برای اطلاع از ریز جزئیات این گوشی پر طرفدار، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طراحی Poco F3

رنگ‌هایی که شرکت شیائومی برای این مدل روانه بازار کرده، شامل سفید، آبی اقیانوسی و مشکی است. از زیبایی‌های رنگ آبی اقیانوسی، می‌توان به طراحی مات و براق قاب پشتی اشاره کرد، که بسیار خاص و منحصر به فرد شده است. بر خلاف خیلی از گوشی‌های میان رده که قاب پشتی از جنس پلاستیک است، قاب پشتی Poco F3 از شیشه است. از طرفی برای این طراحی زیبا و چشمگیر، محافظی به نام گوریلاگلس 5 به کار رفته، که همین موضوع ارزش این گوشی را بالاتر می‌برد. در قسمت بالا و چپ گوشی، 3 لنز دوربین و فلش دیده می‌شود، که خود را در یک قاب مستطیلی با گوشه‌های گرد جای داده اند. ناگفته نماند که پلاستیک به کار رفته در فریم میانی، براق و  به شدت زیباست!

شاید برایتان جالب باشد که طراحی در این گوشی به گونه ای است، که شاهد خشاب سیم کارت، اسپیکر، میکروفون مکالمه و درگاه تایپ سی در قسمت پایینی گوشی هستیم. پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان و عدم پشتیبانی از کارت حافظه، از ویژگی‌های خشاب سیم کارت Poco F3 است. اگر نگاهی به بالای گوشی یبندازید، میکروفون مکالمه، مادون قرمز و اسپیکر دوم را خواهیم دید. دکمه پاور و ولوم نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته که دکمه پاور، حسگر اثر انگشت را در دل خود جای داده است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری و طراحی گوشی ذکر شده، می‌توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد که 86 درصد از قسمت جلوی گوشی را در بر گرفته است. وزن پوکو اف 3، 196 گرم است که همین موضوع باعث شده تا به یک گوشی خوش دست تبدیل شود. گواهی IP53 نیز در این مدل تعبیه شده، که گوشی را در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم کرده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که شیائومی برای Poco F3 در نظر گرفته دارای ویژگی‌هایی از قبیل جنس AMOLE، سایز 6.67، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، پشتیبانی از قابلیت HDR10 + و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی است، که همه این موارد دست به دست یکدیگر داده اند تا صفحه نمایشگر این گوشی نیز تبدیل یه یک نقطه قوت خرید شود. از دیگر ویژگی‌هایی که این گوشی برای کابران به ارمفان آورده، روشنایی بالای صفحه نمایش زیر نور آفتاب است که در کمتر گوشی میان رده ای دیده می‌شود. کیفیت رنگ‌ها و نزدیک بودن به حالت طبیعی نیز زبانزد عام و خاص است. در کل می‌توان گفت که شیائومی برای صفحه نمایش پوکو اف 3 سنگ تمام گذاشته است!

امنیت

مورد بعدی برای معرفی کامل Poco F3، امنیت آن است. امنیت این گوشی شامل حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی است. همان طور که در بالاتر اشاره شد، موقعیت قرار گیری حسگر اثر انگشت، روی دکمه پاور می‌باشد. سیستم تشخیص چهره نیز توسط دوربین سلفی انجام می‌شود که سرعت عملکرد هر دو در حالت خوب و بالا قرار دارد.

باتری پوکو اف 3

در قسمت باتری باید گفت که خیلی عالی عمل نکرده اما نقطه ضعفی هم ندارد؛ به این صورت که ظرفیت باتری 4520 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته که در استفاده متوسط رو به سنگین حدود 12 ساعت شارژدهی برای شما به همراه دارد. از دیگر ویژگی‌های باتری Poco F3 می‌توان به اداپتور فست شارژ 33 واتی آن اشاره کرد، که همین امر باعث شده تا شارژ کامل این گوشی تنها 1 ساعت زمان ببرد. ناگفته نماند که پشتیبانی از شارژ سریع نسل 3 نیز در گوشی ذکر شده مشاهد می‌شود. در نهایت می‌توان گفت که اگر اهل بازی کال آف دیوتی هستید، با هر یک ساعت بازی تنها 18 تا 20 درصد شارژ را از دست خواهید داد.

دوربین

نوبت به معرفی یکی از مهم ترین بخش‌های هر گوشی رسیده است. دوربین Poco F3 شامل سه لنز واید 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

عکس‌هایی که با لنز اصلی 48 مگلپیکسلی می‌گیرید، داینامیک رنج و شارپنس استاندارد و قابل قبولی را به نمایش می‌گذارند. نکته مهم این است که اگر نیاز داشتید تا عکس در بالاترین و بهترین کیفیت خود باشد، حتما به شرایط نوری هنگام عکس برداری دقت کنید.

همان طور که می‌دانید، لنز اولتراواید نسبت به لنز اصلی، کمی افت کیفیت را به همره دارد که امری طبیعی است. در این مدل نیز این افت وجود دارد، اما خوشبختانه به حدی نیست که باعث ثبت عکس‌های بی کیفیت شود. پس با فراهم کردن نور خوب، می‌توانید عکس‌های اولتراواید خوبی را در گالری پوکو اف 3 خود ذخیره کنید.

در خیلی از گوشی‌ها، هنگام عکس برداری با لنز ماکرو باید فاصله معینی را رعایت کنید تا عکس‌های خوبی را به ثبت برسانید، اما در این مدل به این صورت نیست و می‌توانید فاصله بسیار کمی را هنگام عکس برداری با سوژه داشته باشید و در نهایت از کیفیت عکس‌های این لنز به وجد بیایید.

فیلم برداری با Poco F3 نیز با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. شما به راحتی می‌توانید هنگام فیلم برداری متوجه عملکرد خوب لرزشگیر و تغییر فوکوس شوید. پس در زمینه فیلم برداری هم خوب عمل کرده است.

نوبت به معرفی دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی می‌رسد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این لنز نیز استاندارد و قابل قبول است. در شرایطی که خواهان عکس سلفی با کیفیت بهتر بودید، باید به فراهم کردن نور خوب محیط بپردازید.

نرم افزار

سیستم عامل گوشی Poco F3 اندروید 11 است که در کنار رابط کاربری MIUI 12 خود نمایی می‌کند. یکی از ویژگی‌های رابط کاربری این گوشی، مولتی تسک بودن آن است که باعث می‌شود کار کردن با فضای گوشی بسیار لذت بخش شود. از طرفی فضای شخصی سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده که می‌توانید گوشی را مطابق با علاقه خود شخصی سازی کنید.

پردازنده

پردازنده و سخت افزار Poco F3 بخشی است که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ چرا که وجود پردازنده مرکزی Snapdragon 870 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 650 باعث درخشیدن سخت افزار این گوشی در میان تمام رقبا است. سرعت اجرای برنامه و بازی‌های سنگین در این مدل به حدی بالا است که تمام رقبای هم قیمتی را کنار زده است. پس اگر جزو افرادی هستید که در طول روز با برنامه سنگین و بازی سنگین سر و کار دارید، بی شک پوکو اف 3 می‌تواند بهترین گزینه روی میز شما باشد.

اسپیکر

شیائومی در این بخش نیز کم نگذاشته و از اسپیکر استریو برای پخش صدا استفاده کرده است. همان طور که می‌دانید، اسپیکرهای استریو جزو بهترین اسپیکرها در زمینه بلندی صدا و تفکیک صدای خوب هستند. پس برای فیلم دیدن و بازی کردن با پخش صدای عالی، به سمت خرید Poco F3 بروید.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی با سرعت اجرای بالا، کیفیت صفحه نمایش فوق العاده، باتری خوب و شارژ سریع و همچنین بخش نرم افزاری روان هستید، Poco F3 را جزو گزینه‌های اول روی میز خود قرار دهید. بی شک خرید این گوشی برای افرادی که طرفدار بازی و برنامه‌های سنگین هستند، بسیار عالی خواهد بود. از طرفی طراحی خوب و خوش دست بودن این مدل نیز باعث شده تا در میان رقبا جایگاه ویژه ای داشته باشد. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوهای بررسی محصولات مختلف ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ