یکی دیگر از گوشی‌هایی که سامسونگ به بازار معرفی کرده و جزو دسته میان رده به حساب می‌آید، M23 است. این گوشی نیز مانند دیگر گوشی‌ها، دارای نقاط قوت و ضعف است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل این گوشی بپردازیم و با بیان کردن نقاط قوت و ضعف، به هر شخص نشان دهیم که آیا این گوشی مناسب درخواست‌های اوست یا خیر . با ما همراه باشید.

طراحی

گوشی M23 نیز مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است که این پلاستیک در تمام گوشی دیده می‌شود. جنس پلاستیک به گونه ای است که جای اثر انگشت می‌ماند و باید از قاب استفاده کنید. در پشت گوشی 3 لنز دوربین دیده می‌شود که کمی بیرون زدگی دارند، اما به گونه ای نیست که اذیت کننده باشد و استاندارد است.

در قسمت پایین گوشی، درگاه تایپ سی، میکروفون، اسپیکر و جک 3.5 میلی متری دیده می‌شود. دکمه پاور و ولوم نیز در سمت راست گوشی به چشم می‌خورد که سامسونگ در گوشی M23 ، حسگر اثر انگشت را روی دکمه پاور تعبیه کرده است. در قسمت چپ گوشی نیز خشاب سیم کارت دیده می‌شود که می‌توانید همزمان از دو سیم کارت و یک میکرو اس دی استفاده کنید.

نمایشگر نیز در قسمت جلوی گوشی، 82 درصد از پنل را به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی نیز داخل ناچ قطره ای دیده می‌شود. اسپیکر مکالمه نیز در بالای گوشی به کار رفته است. حاشیه‌های این پنل کمی زیاد است، اما به گونه ای نیست که باعث زشت به نظر رسیدن گوشی و یا غیر استاندارد باشد.

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایشی که شرکت سامسونگ برای گوشی M23 در نظر گرفته است، TFT LCD است که این جنس نسبت به رقبای خودش دارای مزایا و معایبی است. عیب این صفحه نمایش میزان روشنایی آن است که خیلی زیاد نیست. از مزایای آن نیز می‌توان به این دو مورد اشاره کرد که رنگ‌های در بهترین حالت و طبیعی ترین حالت خود هستند و از طرف دیگر نیز مانند دیگر صفحه نمایش‌ها بعد از استفاده طولانی مدت دچار هاله روی صفحه نمی‌شوند.

این صفحه نمایش دارای رفرش ریت 120 هرتزی می‌باشد. سایز 6.6 اینچ را به خود اختصاص داده است و تصاویر را با رزولوشن 1080 مشاهده خواهید کرد!

باتری

در مورد باتری این گوشی باید بگوییم که یکی از نقاط قوت M23 به شمار می‌آید؛ چرا که مخصوص بازی‌ها و برنامه‌های سنگین است و دارای شارژدهی بسیار بالایی است. به این صورت که اگر شما یک ساعت بازی کال آف دیوتی را با این گوشی انجام دهید، تنها 10 درصد از شارژ را از دست می‌دهید! برای کارهای سنگین یک روز کامل شارژدهی دارد و برای برنامه‌های سبک، می‌توانید تا یک روز و نیم هم از گوشی به راحتی استفاده کنید.

نقطه ضعف این قسمت مربوط به آداپتور شارژ است که در داخل جعبه وجود ندارد. گوشی M23 قابلیت شارژ 25 وات را از آن خود کرده است و می‌توانید آداپتور 25 واتی خریداری کنید. از طرفی نیز شارژ کامل این گوشی با آداپتور 25 واتی، حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

امنیت

امنیت گوشی M23 ، توسط حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی انجام می‌شود. هر دو مورد در این قسمت نرمال و استاندارد عمل می‌کنند و سرعت معمول و قابل و قبولی را به شما ارائه می‌دهند. حسگر اثر انگشت هم همان طور که گفته شد، روی دکمه پاور به کار رفته است.

دوربین

لنز اصلی گوشی M23 ، 50 مگاپیکسل است که می‌توانید لذت عکس برداری خوب را با این گوشی تجربه کنید؛ چرا که عکس‌هایی که می‌گیرید، همگی وایت بالانس بسیار خوبی را به خود اختصاص داده اند و رنگ‌ها نیز در بهترین و طبیعی ترین حالت خود در این رنج قیمتی قرار دارند.

در مورد لنز اولتراواید گوشی M23 نیز می‌توان گفت که 8 مگاپیکسل هست. میزان درجه ای که در این عکس‌ها پوشش می‌دهد، 123 درجه است. این میزان کاملا مشخص است که عکس‌های بسیار خوبی را برای شما به ثبت می‌رساند. هنگامی که با گوشی عکس اولتراواید می‌گیرید، اعوجاج قابل مشاهده است، اما بعد از ثبت شدن در گالری، این اعوجاج کراپ داده می‌شود.

لنز ماکرو نیز 2 مگاپیکسل است و عکس‌هایی که با این لنز گرفته می‌شود، کیفیت خیلی خوب و عالی ندارند، اما قابل قبول است. دقت داشته باشید که این لنز، اتو فوکوس ندارد.

گوشی M23 لنز تشخیص عمق ندارد؛ از همین رو عکس‌های پرتره ای که می‌گیرید، بسیار معمولی است!

عکاسی در شب نیز معمولی است و کمی نویز در تصاویر را مشاهده می‌کنید که در این رنج قیمتی، قابل قبول و نرمال است.

نوبت به فیلم برداری با این گوشی می‌رسد. قابلیت فیلم برداری 4K با کیفیت 30 فریم بر ثانیه از ویژگی‌های زبان زد گوشی M23 است. این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های هم قمیت خودش در برندهای دیگر دارای قابلیت فیلم برداری بهتر و بالاتر است. ناگفته نماند که یک استابلایزر معمولی نیز در این گوشی به کار گرفته شده است که لرزش دست را تا حدود قابل قبولی می‌گیرد.

دوربین سلفی گوشی M23  نیز 8 مگاپیکسل است که پس از ثبت تصاویر، رنگ بندی خوب و عکسی با کیفیت را مشاهده می‌کنید. فیلم برداری با دوربین سلفی نیز قابل قبول و استاندارد است.

پردازنده

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی M23 پردازنده آن است؛ چرا که اسنپدراگون 750 را در این گوشی تعبیه کرده اند. اگر اطلاعات کمی در زمینه انواع پردازنده‌ها داشته باشید، متوجه می‌شوید که یکی از بهترین پردازنده‌ها است و به راحتی می‌توانید سنگین ترین برنامه‌ها را بدون کندی و لگ و باگ روی این گوشی اجرا کنید. طرفداران بازی کال آف دیوتی، این گوشی برای شما بهترین گزینه است؛ چرا که می‌توانید به راحتی روی حالت گرافیک و فریم ریت Very High این بازی را اجرا کنید و همان طور که در بالاتر گفته شد، نگران شارژ گوشی نباشید و از طرف دیگر نمایشگر 120 هرتزی می‌تواند لذت بازی شما را دوبرابر کند!

نرم افزار  

سیستم عاملی که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است، اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 است که هر دو دست به دست هم داده اند تا M23 را به یک گوشی روان و پر طرفدار تبدیل کنند. ناگفته نماند که این سیستم عامل، 2 تا 3 آپدیت بعدی را می‌تواند انجام دهد. پس با یک گوشی کاملا به روز و روان طرف هستید!

اسپیکر

در مورد اسپیکر، شرکت سامسونگ برای گوشی M23 نرمال عمل کرده است و از اسپیکر استریو استفاده نکرده است. اما اسپیکری که در این گوشی به کار رفته است، بلندی صدای خوبی دارد که می‌تواند پخش صدای خوبی را به شما ارائه دهد. تفکیک صدا در این اسپیکر نیز نرمال و استاندارد است.

سخن آخر

در کل می‌توان گفت که گوشی M23 دارای نقاط قوت بسیاری است و هم برای کارهای روزمره و هم سنگین، مناسب است. دارا بودن پردازنده اسنپدراگون، باتری با شارژدهی خوب، دوربین مناسب و … همگی از ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را به یک گوشی پرطرفدار و پر فروش در میان رده‌های سامسونگ تبدیل کرده است. این گوشی مخصوص افرادی است که در این رنج قیمت به دنبال موردی برای انجام بازی‌های سننگین هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم.