یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی و میان رده سامسونگ گوشی M12 است که طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. در این مقاله قصد داریم تا ابعاد و ویژگی‌های مختلف این گوشی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا با گوشی M12 بیشتر آشنا شوید.

طراحی

گوشی ای که در این قسمت بررسی شده است، نسخه هند M12 است. اولین موردی که در مواجهه با این گوشی با آن روبرو می‌شویم، ظاهر آن است که تماما از پلاستیک مات ساخته شده است و جای اثر انگشت روی آن نمی‌ماند. از زیبایی‌های این گوشی با دیگر گوشی‌ها، می‌توان به وجود خطوط اوریب در قاب پشتی اشاره کرد که ظاهری خاص را برای M12 به وجود آورده است. در قاب پشتی نیز چهار عدد لنز دوربین دیده می‌شود که در زیر آن‌ها، فلش قرار گرفته است. نکته قابل توجه در مورد لنزهای دوربین در این گوشی، این است که اصلا بیرون زدگی ندارند و به راحتی می‌توانید روی سطح صاف قرار دهید.

در قسمت پایینی گوشی نیز درگاه تایپ سی، جک 3.5 میلی متری، اسپیکر و میکروفون به چشم می‌خورد. دکمه ولوم و پاور نیز در سمت راست گوشی به چشم می‌خورد که حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. میکروفون دوم گوشی M12 در قسمت بالای گوشی جای گرفته است.

یکی یگر از مزیت‌های گوشی M12 این است که خشاب سیم کارت، همزمان از دو سیم کارت و همچنین یک میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند. خشاب سیم کارت نیز در سمت چپ گوشی به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش نیز دارای حاشیه‌های زیادی است. دوربین سلفی نیز داخل ناچ قطره ای به چشم می‌خورد. در کل می‌توان گفت که گوشی M12 یک گوشی به نسبت قطور و سنگین است.

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایش گوشی M12 در واقع PLS LCD است. کیفیت این صفحه نمایش 720 است که نرخ تازه سازی 90 هرتز را نیز از آن خود کرده است. روشنایی و زاویه دید در این صفحه نمایش، استاندارد و نرمال است. در کل در مورد صفحه نمایش این گوشی می‌توان گفت که رزولوشن معمولی دارد و از طرفی زیر نور خورشید، کمی ممکن است اذیت شوید. اما نرخ تازه سازی 90 هرتزی باعث می‌شود که سرعت نمایشگر کمی زیاد شود و همین امر می‌تواند کمبود‌های ریز این صفحه نمایش را بپوشاند.

باتری

ظرفیت باتری گوشی M12 ، 5000 میلی آمپر ساعت است که جزو باتری‌های خوب دسته بندی می‌شود. از طرفی شارژدهی این گوشی به یک روز کامل می‌رسد. اگر با این گوشی بازی کال آف دیوتی را انجام دهید، پس از یک ساعت تنها 15 الی 17 درصد از شارژ گوشی کم می‌شود. شارژری که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است، یک آداپتور فست شارژ 15 وات است که شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

دوربین

لنز اصلی گوشی M12 در اصل 48 مگاپیکسل است که در بین گوشی‌های میان رده و اقتصادی، خیلی خوب عمل کرده است و می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی را به نسبت قیمتی که هزینه می‌کنید، به ثبت برسانید. دقت داشته باشید که کیفیت و روشنایی و شارپنس تصاویر، در حد استاندارد هستند و باید در نور کافی به عکسبرداری بپردازید. در صورتی که نور فضا مناسب نباشد و کم باشد، امکان دارد که کمی نویز در تصویر مشاهده کنید.

لنز تشخیص عمق میدان گوشی M12 به خوبی عمل می‌کند و 2 مگاپیکسل است. عکس‌های پرتره ای که با این گوشی به ثبت می‌رسانید، روشنایی و کیفیت خوبی را از آن خود کرده اند.

لنز ماکرو نیز 2 مگاپیکسل است و عکس‎‌هایی که با این لنز می‌گیرید، قابل قبول و استاندارد است.

لنز اولتراواید گوشی M12 ، 5 مگاپیکسل است. این لنز کمی ضعیف عمل کرده است و بعد از عکاسی متوجه می‌شوید که روشنایی و رنگ خوبی به ثبت نرسیده است. تناژ رنگ‌ها در این لنز کمی رو به سردی می‌رود.

فیلم برداری با گوشی M12 نیز خوب و قابل قبول است. کیفیت این مورد 1080 و فریم ریت 30 است که می‌توانید با این مشخصات، فیلم‌های خوب و با کیفیتی را در گالری خود داشته باشید. در کل فیلم برداری نیز در حد استاندارد و خوب قرار گرفته است.

دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل است که عکس‌هایی که با آن می‌گیرید، شارپنس و دیتیل خوبی ندارند. فیلم برداری دوربین سلفی نیز با کیفیت 1080 با فریم ریت 30 انجام می‌شود که در این مورد نیز باید کمی دقت کنید که لرزش دست به حداقل ممکن برسد.

سخت افزار

پردازنده ای که شرکت سامسونگ برای گوشی M12 در نظر گرفته است، اگزینوس 850 است که برای کارهای نیمه سنگین و سبک مناسب است. اگر بخواهید با این پردازنده بازی کنید، می‌توانید گرافیک را روی حالت مدیوم قرار دهید. ناگفته نماند که بعد از نیم ساعت الی 40 دقیقه، کمی لگ و باگ را مشاهده می‌کنید. با این تفاسیر بهتر است که بازی را روی حالت LOW قرار دهید تا بدون لگ به بازی بپردازید. به این نکته نیز دقت داشته باشید که در این حالت در بازی‌های سنگین، امکان دارد جزئیات را به خوبی مشاهده نکنید. این گوشی برای کارهای روزمره و بازی‌های نیمه سنگین مناسب است.

رابط کاربری

سامسونگ برای سیستم عامل گوشی M12 ، اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 را انتخاب کرده است. سیستم عامل به کار رفته در این گوشی، یک اپدیت را انجام می‌دهد. رابط کاربری آن نیز روان و کاربردی است. در این قسمت نیز سامسونگ برای یک گوشی اقتصادی و میان رده، استاندارد و قابل قبول عمل کرده است.

اسپیکر

یک اسپیکر در این گوشی مسئولیت پخش صدا را بر عهده دارد. اسپیکر پخش صدا در گوشی M12 ، تفکیک صدا، حجم و بلندی صدای استانداردی را از آن خود کرده است. پس نه توقع اسپیکر خیلی قوی را باید داشت، و نه اسپیکری ضعیف! در حد نرمال و استاندارد عمل کرده است که در یک گوشی اقتصادی، قابل قبول است.

سخن آخر

اکنون با همه ویژگی‌های گوشی M12 آشنا شدیم. این گوشی همان طور که گفته شد، یک گوشی اقتصادی با ویژگی‌ها و امکانات نرمال و استاندارد است. اگر به دنبال یک گوشی با شارژدهی بالا برای کارهای روزمره خود هستید، M12 می‌تواند این خواسته شما را به راحتی برآورده کند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.