یکی از خوبی‌هایی که برند شیائومی در میان دیگر برندها دارد، این است که در هر رنج قیمتی سعی می‌کند تا گوشی ای را تولید کند که یک یا چند مشخصه بسیار عالی را دارا باشد، تا کاربران بتوانند به راحتی بسته به نوع خواسته خود، گوشی مد نظر را انتخاب کنند؛ برای مثال گوشی K50 یکی از گوشی‌های برند شیائومی است که عنوان گیمینگ را از آن خود کرده است و برای افرادی که در این بازه قیمتی قصد دارند تا یک گوشی متناسب برای بازی و اجرای برنامه‌های سنگین داشته باشند، بسیار مناسب است. با ما همراه باشید تا با مشخصات این گوشی آشنا شوید.

 

طراحی

درمورد طراحی این گوشی باید گفت که در قاب پشتی شیائومی از یک شیشه مات که با گوریلا گلس ویکتوس تولید شده است، بهره برده است. یکی از زیبایی‌های طراحی این گوشی زمانی است که گوشی را تکان می‌دهید؛ در این هنگام توجهتان به قاب پشتی باشد که باعث به نمایش گذاشتن یک طیف زیبا از رنگ‌ها می‌شود.

نحوه طراحی و قرار دادن لنزهای دوربین در K50 بسیار زیبا و پر طرفدار است؛ چرا که شما در ابتدا یک قاب مستطیلی می‌بینید و پس از آن یک مربع که لنزهای دوربین را به صورت مثلثی در خود جای داده است!

ناگفته نماند که لبه قاب پشتی K50 ، به صورت خمیده طراحی شده است. جنس فریم دور گوشی نیز از پلاستیک است.

در سمت راست گوشی شما می‌توانید دکمه ولوم و پاور را مشاهده کنید؛ که دکمه پاور، حسگر اثر انگشت را نیز روی خود جای داده است. در قسمت پایین گوشی پورت تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارت مشاهده می‌شود. در مورد خشاب سیم کارت K50 باید گفت که تنها از دوسیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و نمی‌توانید از یک رم استفاده کنید. شیائومی برای سمت چپ این گوشی موردی را در نظر نگرفته است و از همین رو خالی است. اما در بالای گوشی شما شاهد حسگر مادون قرمز، میکروفون دوم و اسپیکر دوم هستید.

 

صفحه نمایش

یکی از مقوله‌هایی که گوشی K50 حرف بسیار برای گفتن دارد، صفحه نمایش آن است؛ چرا که شما یک صفحه نمایش در سایز 6.67 اینچ را در برابر چشمان خود با رزولوشن 3200 در 1440 و جنس OLED مشاهده خواهید کرد! ناگفته نماند که رفرش ریت تعبیه شده در این گوشی 120 هرتز می‌باشد که این مورد خود به تنهایی همه چیز را بازگو می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توان به دالبی ویژن و +HDR10 آن اشاره کرد که این دو مورد دست به دست یکدیگر می‌دهند تا کیفیت صفحه نمایش به اوج خود برسد. شیائومی برای پنل جلویی گوشی K50 نیز گوریلا گلس ویکتوس را طراحی و تعبیه کرده است.

 

دوربین

اگر بخواهیم در مورد دوربین گوشی K50 سخن بگوییم، باید گفت که این گوشی دارای دوربین‌هایی با کیفیت نرمال و استاندارد است و مانند صفحه نمایش و پردازنده، در سطح عالی خود قرار نگرفته است. اما این بدان معنا نیست که دوربین خوبی نداشته باشد؛ شما در این گوشی سه لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌بینید. هنگامی که با لنز اصلی کار می‌کنید، شاید پیش خود بگویید که 48 مگاپیکسل است و عکس‌های بی کیفیتی را به ثبت می‌رساند، اما اینطور نیست. شما به راحتی پس از عکسبرداری با این لنز متوجه می‌شوید که عکس‌های خوبی را برای شما به ثبت می‌رساند.

در مورد لنز اولتراوید و ماکرو نیز باید گفت که عکس‌هایی که به ثبت می‌رسانند، نرمال و قابل قبول است. همان طور که گفته شد، این گوشی گیمینگ است و نباید ازدوربین و عکس برداری آن توقع زیادی داشت؛ در این صورت بهتر است که به سراغ گوشی‌های مناسب فیلم برداری بروید.

در هنگام فیلم برداری نیز K50 به شما کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. پس در مورد فیلم برداری نیز خوب عمل کرده است و مشکلی ندارد. ناگفته نماند که لرزشگیر اپتیکال نیز در این گوشی به کار رفته است که در ثبت بهتر فیلم‌ها کمک شایانی به شما خواهد کرد.

 

پردازنده

گوشی K50 در زمینه پردازنده و اجرای برنامه‌های سنگین و نیمه سنگین حرف بسیاری برای گفتن دارد؛ چرا که شیائومی برای این گوشی پردازنده مدیاتک Dimensity 8100 را در نظر گرفته است. این پردازنده سرعت بالای اجرای برنامه‌ها را برای کاربران به نمایش گذاشته است. پس با این گوشی نگران اجرای برنامه‌های سنگین و نیمه سنگین خود نباشید.

 

نرم افزار

سیستم عاملی که شیائومی برای گوشی K50 در نظر گرفته است، اندروید 12 است. همچنین رابط کاربری روان و پر طرفداری که در این گوشی به چشم می‌خورد، MIUI 13 است. این بخش از گوشی که مربوط به نرم افزار است، خوب عمل کرده است و هیچ نقطه ضعفی را نمی‌توانید پیدا کنید. فضای شخصی سازی و تم‌های جذاب، از دیگر ویژگی‌های خوب کار کردن با K50 است.

 

باتری

یکی دیگر از قسمت‌های شگفت انگیز در گوشی K50 ، باتری آن است؛ چرا که این باتری ارای ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت به این معنا است که شما می‌توانید در استفاده‌های سبک و نیمه سنگین تا یک روز کامل و حتی کمی بیشتر از شارژدهی این گوشی استفاده کنید. از طرفی وجود شارژر فست 67 واتی در جعبه این گوشی، نقطه قوت بعدی ما شده است که به راحتی می‌توانید در یک ساعت شارژ کامل باتری این گوشی را داشته باشید. پس از نطر باتری و شارژدهی و حتی شارژر نیز این گوشی بسیار قوی عمل کرده است.

 

اسپیکر

اسپیکری که شیائومی برای K50 در نظر گرفته است، اسپیکر استریو است؛ همان طور که می‌دانید این نوع اسپیکر، تفکیک صدا، حجم و بلندی صدای خیلی خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد و این مسئله مژده ای برای افرادی است که با گوشی بازی‌های سنگین و نیمه سنگین انجام می‌دهند، چرا که این افراد به شدت طرفدار اسپیکر استریو هستند تا حس و حال بازی را با صداهای داخل بازی و یک اسپیکر خوب، چندین برابر کنند.

 

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که گوشی K50 جزو گوشی‌هایی است که نقاط قوتش از نقاط ضعفش بسیار بیشتر است. از طرفی این گوشی با توجه به مشخصاتی که در بالا ذکر شد، مناسب افرادی است که به بازی و برنامه‌های سنگین، علاقه بسیاری دارند و طبق این خواسته باید گوشی خود را انتخاب کنند. اگر جزو این افراد هستید، به شدت K50 شیائومی پیشنهاد می‌شود. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.