همان طور که می‌دانید، سامسونگ گوشی‌های اقتصادی بسیاری را وارد بازار کرده است. یکی از این گوشی‌ها که طرفداران زیادی را هم به خود اختصاص داده است، گوشی F13 می‌باشد. طبق آماری که از افراد و منابع مهم دریافت شده است، می‌توان گفت که ارزش خرید این گوشی از 10 ، 7.3 می‌باشد! با ما همراه باشید تا با F13 بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی

اگر بخواهیم طراحی این گوشی را برای شما کامل شرح دهیم، بهتر است که بگوییم شباهت بسیار زیادی به گوشی M13 دارد؛ با این تقاوت که سامسونگ در این گوشی باتری با ظرفیت بالایی را تعبیه کرده  و همین امر باعث شده تا ضخامت گوشی بیشتر شود. پس یکی از تفاوت‌هایی که با گوشی M13 دارد، میزان ضخامت آن است. سامسونگ برای این گوشی نیز بدنه تمام پلاستیک را در نظر گرفته است. در قسمت جلوی گوشی هم که دوربین سلفی در ناچ قطره ای قرار گرفته است و اسپیکر مکالمه و میکروفون نیز در بالای این دوربین به چشم می‌خورند.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری در این گوشی می‌توان به طراحی پشت گوشی اشاره کرد که سه لنز دوربین در پشت گوشی در زیر یکدیگر و در کنار این سه لنز، فلش مشاهده می‌شود.

در قسمت راست گوشی دکمه پاور و ولوم مشاهده می‌شود. ناگفته نماند که حسگر اثر انگشت روی همان دکمه پاور است. در قسمت چپ گوشی نیز خشاب سیم کارت طراحی شده است که شما می‌توانید به راحتی از دو سیم کارت همزمان و یک رم استفاده کنید و دیگر محدودیتی در این قضیه نداشته باشید.

اسپیکر ، پورت تایپ سی، میکروفون دوم و جک 3.5 میلی متری صدا در قسمت پایین F13 قرار گرفته است.

 

صفحه نمایش

نوبت به معرفی و شرح یکی از مسائل مهم در خرید گوشی، یعنی صفحه نمایش است. در مورد صفحه نمایش F13 باید گفت که سایز 6.6 اینچی را به خود اخصاص داده است که از نظر اندازه مناسب و پسند افراد بسیاری است. جنس صفحه نمایش در این گوشی نیز PLS LCD است. رزلوشن صفحه نمایش در F13 ، 1080  است که شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت فول اچ دی پلاس مشاهده کنید. سامسونگ در این گوشی نیز نرخ تازه سازی را در نظر گرفته است و به همین منظور شما می‌توانید به کمک نرخ تازه سازی 60 هرتزی کیفیت بهتری را در هنگام کار با گوشی F13 داشته باشید. در کل می‌توان گفت که در این زمینه خوب عمل کرده است و ضعف خاصی ندارد.

 

دوربین

سامسونگ در زمینه دوربین F13 نیز خوب عمل کرده است و نسبت به بودجه ای که هزینه می‌کنید، بسیار قابل قبول است؛ چرا که لنز اصلی این گوشی 50 مگاپیکسل است و در صورتی که شرایط نوری خوبی فراهم باشد، عکس‌هایی را برای شما به ثبت می‌رساند که با هر بار دیدن عکس‌ها لذت می‌برید. سنسور اولتراواید نیز 5 مگاپیکسل است و همان طور که می‌دانید، به صورت طبیعی این لنز نسبت به لنز اصلی کمی افت کیفیت پیدا می‌کند. لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌های پرتره با کیفیت و زیبایی را برای شما در گالری گوشی به ثبت برساند. در مورد لنز سلفی نیز باید گفت که 8 مگاپیکسل است و این لنز نیز می‌تواند برای شما در زمینه ثبت فیلم و غکس‌های سلفی در این رنج قیمتی، خوب و قابل قبول عمل کند.

نوبت به شرح فیلم برداری با دوربین اصلی و سلفی گوشی F13 می‌رسد. هر دو لنز در این گوشی با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه می‌توانند فیلم‌های خوبی را برای شما فیلم برداری کنند. پس هنگامی که برای انتخاب گوشی سراغ F13 می‌روید، از نظر دوربین می‌توانید بدون نگرانی از این ویژگی عبور کنید و به سراغ ویژگی‌های دیگر بروید.

 

پردازنده

یکی دیگر از بخش‌های مهم در هر گوشی، پردازنده آن است، چرا که ب کمک این تراشه شما می‌توانید با گوشی کارهای مختلف را انجام دهید. در مورد گوشی F13  نیز باید گفت که پردازنده اگزینوس 850 به کار رفته است. همان طور که در دیگر گوشی‌های اقتصادی سامسونگ دیدید، پردازنده‌ها اکثرا از پس کارها و بازی‌های سنگین بر نمی‌آیند. در این گوشی نیز اگر برای کارهای روزمره و بازی‌های سبک در حال انتخاب F13 هستید، بدون نگرانی این گوشی را خرید کنید. اما اگر قصد دارید برنامه‌های سنگین و بازی‌های سنگین را با سرعت خوب روی این گوشی اجرا کنید، نمی‌توانید درخواست‌هایی که دارید را با این پردازنده به تحقق برسانید و باید به سمت گوشی‌هایی که پردازنده قوی تر دارند بروید.

 

باتری

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی نقطه قوت خرید گوشی F13 است. باتری به کار رفته در گوشی ذکر شده، 6000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این بدین معنی است که شما حتی اگر دائم در حال استفاده از این گوشی باشید، به راحتی می‌توانئ برای شما یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. نکته قابل ذکر این است که سامسونگ برای این گوشی یک شارژر 15 واتی داخل جعبه گذاشته است، که این مورد باعث شده تا شارژ کامل گوشی حدود دو و نیم الی سه ساعت زمان بر باشد. البته افراد بسیاری هستند که مشکلی با این مورد ندارند؛ چرا که در این رنج قیمتی، این ظرفیت باتری بسیار عالی است.

 

نرم افزار

قسمت بعدی نرم افزار گوشی  F13 است که این نرم افزار شامل سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 است. این دو مورد دست به دست یکدیگر داده اند تا کار کردن با این گوشی را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارند و از کار کردن با گوشی F13 لذت خواهید برد!

 

اسپیکر

اسپیکری که سامسونگ برای گوشی F13 در نظر گرفته است، اسپیکر مونو است. این اسپیکر بلندی، حجم صدا و تفکیک صدای معمولی و استانداردی را به نمایش می‌گذارند و سامسونگ در این زمینه نرمال و معمولی عمل کرده است.

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی و مناسب هستید و از طرفی نیز شارژدهی و باتری گوشی و همچنین پردازنده خوب برایتان حائز اهمیت است، می‌توانید با خیال راحت گوشی F13 ساموسنگ را انخاب کنید. همان طور که در بالاتر گفته شد، نقطه ضعف خاصی در این کوشی دیده نمی‌شود و اسپیکری که به عنوان اسپیکر معمولی بیان شد، در حد استاندارد است و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.