همان طور که می‌دانید، امروزه گوشی‌های اقتصادی و میان رده در بازار گوشی‌ها، از طرفداران بیشتری برخوردار است. یکی از گوشی‌هایی که در بین رقبای خودش به خوبی درخشیده است، گوشی F12 سامسونگ است. این گوشی مانند گوشی‌های میان رده اقتصادی که دارای شارژدهی و باتری بسیار خوبی هستند، در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.با ما همراه باشید تا با این گوشی پر طرفدار بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی F12

اگر نگاهی به طراحی گوشی M12 کرده باشید، متوجه شباهت زیاد گوشی F12 با M12 می‌شوید. در این گوشی نیز بدنه پلاستیکی به کار رفته است و شرکت سامسونگ، در قاب پشتی خطوط عمودی را طراحی کرده است. در پشت این گوشی 4 لنز دوربین به چشم می‌خورد که خود را در یک قاب مربعی شکل جای داده اند. فلش نیز در زیر این قاب تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی F12 می‌توان به وزن آن اشاره کرد که 220 گرم است و این مورد باعث شده تا این گوشی سامسونگ، جزو گوشی‌های سنگین رده بندی شود. ناگفته نماند که نقطه قوت این گوشی که باتری پر قدرت آن است، باعث شده تا وزن گوشی بالا رود.

در قسمت راست گوشی دکمه پاور و ولوم به چشم می‌خورد. حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. اگر جزو افرادی هستید که علاقه دارید تا در گوشی خود از دو سیم کارت و یک رم میکرو همزمان استفاده کنید، باید بگوییم که گوشی F12 به راحتی این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد. این خشاب نیز در سمت چپ گوشی به چشم می‌خورد. در قسمت بالای گوشی F12 می‌توانید میکروفون دوم این گوشی را مشاهده کنید. میکروفون اول نیز به همراه درگاه تایپ سی، اسپیکر، جک 3.5 میلی متری در قسمت پایین این گوشی پر قدرت قرار گرفته اند.

 

صفحه نمایش

اگر بخواهیم در مورد صفحه نمایش F12 صحبت کنیم، باید بگوییم که سایز این صفحه نمایش 6.5 اینچ است. جنسی که سامسونگ برای صفحه نمایش این گوشی در نظر گرفته است، PLS LCD است. رزولوشن این گوشی نیز 720P می‌باشد که در کنار رفرش ریت 90 هرتزی توانسته اند به راحتی کیفیت خوبی از تصاویر را برای افراد به نمایش بگذارند. صفحه نمایش این گوشی دارای حاشیه است و با توجه به نظرات افراد زیادی تاثیری در استفاده این گوشی ندارد و باعث اذیت نخواهد شد. اگر بخواهیم یک نظر کلی در مورد صفحه نمایش گوشی F12 داشته باشیم، به این صورت است که کیفیت تصاویر و روشنایی که در این صفحه نمایش شما مشاهده می‌کنید، خوب و کاملا قابل قبول است.

 

دوربین

کیفیت دوربین سلفی گوشی F12 ، 8 مگاپیکسل است. این دوربین در یک ناچ قطره ای دیده می‌شود که مانند دیگر گوشی‌ها در قسمت بالا قرار گرفته است. همان طور که در بالاتر گفته شد، دارای چهار لنز دوربین است که عبارت اند از؛ 2، 2، 5 و 48 مگاپیکسل.

لنز اصلی این گوشی کیفیت 48 مگاپیکسل را داراست که اگر نور محیط مناسب باشد، می‌توانید عکس‌های زیبایی را در گالری خود به ثبت برسانید. در مورد دوربین اولتراواید نیز باید گفت که طبق معمول یک مقدار افت کیفیت را در عکس‌های به ثبت رسیده مشاهده می‌کنیم که حالت طبیعی این لنز است و در کل عکس‌های خوب و قابل قبولی را می‌توانید داشته باشید. در هنگام عکس برداری با دوربین ماکرو باید کمی دقت داشته باشید که فوکوس در گوشی F12 دستی انجام می‌شود و باید لرزش دست کمی را داشته باشید تا بتوانید عکس زیبایی را بگیرید. با لنز تشخیص عمق نیز به راحتی می‌توانید کار کنید و عکس برداری لذت بخشی را در این رنج قیمت تجربه کنید.

در مورد فیلم برداری با F12 نیز باید گفت که کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را در هر دو لنز سلفی و لنز اصلی مشاهده می‌کنید. کیفیت فیلم‌های گرفته شده با F12 نسبت به میان رده بودن این گوشی بسیار خوب و قابل قبول است!

 

سخت افزار و نرم افزار

می‌توانیم به طور خلاصه برای سخت افزار و نرم افزار گوشی F12 این دو مورد را داشته باشیم که پردازنده ای که در این گوشی به کار رفته است، اگزینوس 850 است که سرعت قابل قبول و استانداردی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

سیستم عامل این گوشی اندروید 11 است که در کنار رابط کاربری One UI 3.1 توانسته از نظر نرم افزاری شرایط خوبی را برای افراد به وجود بیاورد. سرعت اجرای خوب این گوشی در کنار رابط کاربری روان می‌تواند این گوشی را برای خرید جزو گزینه‌های روی میز دسته بندی کند.

 

باتری

نقطه قوت گوشی F12 سامسونگ، باتری آن است؛ چرا که به راحتی می‌توانید با یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، استفاده دو روزه از گوشی میان رده را تجربه کنید. فقط باید دقت داشته باشید که آداپتوری که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است، 15 واتی است؛ این بدین معناست که شارژ کامل گوشی F12 حدود دو و نیم الی سه ساعت طول می‌کشد.

 

اسپیکر

سامسونگ برای گوشی F12 اسپیکر مونو در نظر گرفته است. این اسپیکر کیفیت صدا، حجم و بلندی استاندارد و قابل قبولی دارد که با توجه به بودجه ای که برای این گوشی در نظر می‌گیرید، خوب و بی مشکل است!

 

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد گوشی F12 داشته باشیم، می‌توانیم به این چند نکته بپردازیم که نقطه قوت خرید این گوشی باتری 6000 میلی آمپر ساعتی آن است که در کنار صفحه نمایش خوب، پردازنده و نرم افزار قابل قبول و اسپیکر با حجم صدای معمولی و خوب، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که قصد دارند یک گوشی میان رده اقتصادی را برای خود انتخاب کنند. تنها موردی که در این گوشی باید در نظر بگیرید این است که سامسونگ مانند خیلی از گوشی‌های دیگرش که دارای قاب ژله ای در جعبه خود هستند، برای این گوشی این مورد را حذف کرده است. پس انتظار وجود قاب ژله ای در گوشی F12 را نداشته باشید. اما آداپتور و کابل تایپ سی در این جعبه به چشم می‌خورد. آداپتور نیز همان طور که گفته شد، 15 وات است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.