همان طور که می‌دانید سامسونگ، گوشی‌های میان رده زیادی را وارد بازار کرده است، که یکی از آن‌ها A23 است. این گوشی برخلاف دیگر گوشی‌های میان رده سامسونگ، لرزشگیر اپتیکال و گوریلا گلس 5 را در دل خود جای داده است که همین مورد یکی از دلایل خرید این گوشی میان رده است. با ما همراه باشید تا با جزئیات دقیق این گوشی آشنا شویم.

طراحی

در مورد طراحی بدنه این گوشی باید بگوییم که مانند دیگر گوشی‌های میان رده، از پلاستیک ساخته شده است. ناگفته نماند که کیفیت ساخت پلاستیک در این مدل گوشی در سطح پایینی قرار دارد. جنس بدنه پشتی A23 از پلاستیک براق است.

در مورد دیگر اجزا در قسمت پشتی این گوشی می‌توان گفت که مانند دیگر گوشی‌ها، چهار لنز دوربین داخل یک قاب مستطیلی قرار گرفته است. از لحاظ بیرون زدگی قاب گوشی باید بگوییم که بسیار کم است و روی سطح صاف هیچ مشکلی برای کار کردن شما به وجود نمی‌آورد. از لحاظ جنس فریم هم، پلاستیک به کار رفته است که رنگ و جنس آن کاملا مطابق با بدنه پشتی است.

فریم پایینی گوشی درگاه USB Type c ، میکروفون اصلی، جک 3.5 میلی متری و اسپیکر را در دل خود جای داده است. سمت راست گوشی A23 نیز دکمه پاور و ولوم را در روی خود به نمایش گذاشته است که حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. یکی از معایب این گوشی در دکمه پاور است که در صورت فشار دادن امکان شنیدن صدای تق تق دارد. اگر این صدا را شنیدید، نگران نشوید؛ چرا که این گوشی به صورت طبیعی به این صورت است.

در قسمت بالای گوشی میکروفون حذف نویز، در قسمت چپ نیز درگاه سیم کارت به چشم می‌خورد. ناگفته نماند که شما می‌توانید با خرید این گوشی، از دو سیم کارت همزمان و کارت حافظه استفاده کنید!
در مورد صفحه نمایش نیز باید گفت که کاملا تخت است و حدود 83 درصد از قسمت جلوی گوشی را از آن خود کرده است. دوربین سلفی را داخل یک ناچ قطره ای می‌توانیم مشاهده کنیم. اسپیکر مکالمه نیز در بالای ناچ قطره ای به چشم می‌‎خورد. سامسونگ در این گوشی برای صفحه نمایش، از گوریلا گلس 5 استفاده کرده است.

صفحه نمایشگر

جنس صفحه نمایش IPS LCD است که سایز 6.6 اینچی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن فول اچ دی و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی در این گوشی تعبیه شده است. با توجه به جنس صفحه نمایش، روشنایی این گوشی نسبت به گوشی‌هایی که AMOLED یا… هستند، پایین تر است. اگر جزو افرادی هستید که کیفیت صفحه نمایش در اولویت است، این گوشی گزینه خوبی برای شما نخواهد بود؛ چرا که روشنایی کم و زاویده دید محدودی دارد.

باتری

باتری گوشی A23 ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را به خود اختصاص داده است که شارژدهی خوبی را از خود نشان می‌دهد. از موارد مثبت در این گوشی، می‌توان به همین باتری اشاره کرد؛ چرا که شما حتی اگر استفاده‌های سنگین از گوشی داشته باشید، به راحتی می‌توانید یک روز کامل ار باتری خود استفاده کنید.

این گوشی از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند، اما بنابر دلایلی سامسونگ شارژر 15 واتی را در داخل جعبه این گوشی قرار داده است. اگر شارژ گوشی را صفر در نظر بگیریم و با شارژر 15 واتی اقدام به شارژ کنیم، حدودا یک ساعت و نیم تا یک ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد که به 100 برسد. به جرات می‌توان گفت که شارژ دهی باتری گوشی A23 یکی از نقاط قوت خرید این گوشی به شمار می‌رود.

امنیت

امنیت گوشی A23 در حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره خلاصه می‌شود، که هر دو از نظر سرعت اجرا در رده متوسط و استاندارد قرار دارند. همان طور که در بالاتر اشاره شد، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار دارد. سیستم تشخیص چهره دو بعدی نیز توسط دوربین سلفی عمل می‌کند. شرکت سامسونگ در این بخش نیز معمولی و استاندارد عمل کرده است که قابل قبول است.

دوربین

چهار عدد لنز دوربین در این گوشی دیده می‌شود؛ سنسور اصلی 50 مگاپپیکسلی، سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورند.

سنسور اصلی: شارپنس، کیفیت و جزئیات خوب از ویژگی عکس‌های گرفته شده با لنز اصلی گوشی A23 است. از لحاظ رنگ تصاویر گرفته شده، باید بگوییم که تناژ سرد دارند و کمی بی روح هستند. اگر شرایط نور مناسب باشد، داینامیک رنج خوبی نیز به شما ارائه می‌شود.

سنسور تشخیص عمق: این لنز نیز در این گوشی در صورتی که شرایط نوری و فاصله سوژه مناسب باشد، عکس‌های پرتره قابل قبول و خوبی را برای شما در گالری گوشی به ثبت خواهند رساند. تشخیص بک گراند و سوژه نیز در عکس‌های پرتره، در سطح قابل قبول و استانداردی قرار دارند و باید حتما شرایط و فاصله مناسب و رعایت شده باشند.

سنسور اولتراواید: این لنز نیز مانند لنز تشخیص عمق، باید در شرایط نوری مناسبی باشد تا بتواند عکس‌های خوبی را به ثبت برساند. در مورد لنز‌های A23 می‌توان گفت با توجه به بودجه ای که برای یک گوشی میان رده هزینه می‌کنید، همه موارد نرمال و قابل قبول است.

سنسور ماکرو: این سنسور نیز در حد نرمال هست و کیفیت خیلی خوبی ندارد. در کل عکس‌های ثبت شده با این لنز کیفیت استاندارد و نرمالی را به خود ختصاص داده اند و قابل قبول است؛ اما کیفیت خیلی خوب را نباید از آن انتظار داشت.

فیلمبرداری: ویژگی فیلم برداری 4K همراه با لرزشگیر اپتیکال، می‌تواند فیلم‌های خوبی را برای شما به ثبت برساند. نرخ فریم این لنز نیز 30 فریم بر ثانیه است.
سلفی: سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی گوشی A23 می‌تواند عکس‌های قابل قبولی برای شما به ثبت برساند. اما کیفیت خوبی را به شما ارائه نمی‌دهد. شارپنس بالایی را در عکس‌های سلفی نمی‌توان دید، اما در کل کیفیت استاندارد و قابل قبولی را خواهیم داشت.

پردازنده

پردازنده ای که شرکت سامسونگ در گوشی A23 تعبیه کرده است، اسنپدراگون 680 است. فناوری ساخت 6 نانومتری، پایه و اساس اسنپدراگون 680 است. پردازنده گرافیکی آدرنو 610 نیز در سخت افزار این گوشی به چشم می‌خورد. برای اجرای بازی‌های سنگین، کیفیت را روی مدیوم تنظیم کنید و به راحتی به اجرای بازی بپردازید. همان طور که می‌دانید، یکی از نقاط منفی در گوشی‌های دیگر سامسونگ، افزایش دمای گوشی حین کار با گوشی است؛ اما در گوشی A23 این مورد اصلا به چشم نمی‌خورد و از طرفی پس از یک ساعت بازی کال آف دیوتی، تنها 12 درصد از شارژ گوشی کم می‌شود.

نرم افزار

رابط کاربری One UI 4.1 و سیستم عامل اندروید 12 در این گوشی به چشم می‌خورد. این رابط کاربری قابلیت‌های خوب و قابل قبولی را از آن خود کرده است. یکی از قابلیت‌های رابط کاربری گوشی A23 که بسیار پر طرفدار است، Always on diplay است! اما با توجه به صفحه نمایش LCD گوشی A23، این قابلیت کارایی ندارد. در کل در مورد رابط کاربری این گوشی می‌توان گفت که باز هم در حد استاندارد و قابل و قبول است.

اسپیکر

اسپیکری که در فریم پایین گوشی دیده می‌شود، مسئول پخش صدا از گوشی A23 است. کیفیت و تفکیک صدای بسیار خوبی را از آن خود کرده است که این مورد خود یکی از دلایل خرید این گوشی محسوب می‌شود. اما بلندی صدا در حد نرمال است. ناگفته نماند که خبری از اسپیکر استریو در این گوشی نیست؛ اما همان طور که گفته شد کیفیت صدای بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است.

سخن آخر

در کل گوشی A23 یک گوشی میان رده استاندارد است که باتری خوبی را در دل خود جای داده است و این گوشی مناسب افرادی است که کارهای روزمره بسیاری را با گوشی خود انجام می‌دهند و نیاز به یک پردازنده مناسب در کنار شارژدهی خوب دارند. البته ناگفته نماند که بقیه ویژگی‌های این گوشی نیز قابل قبول است و مشکلی در استفاده از این گوشی نخواهید داشت. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

کانال تلگرام تاوریژ تجارت همراه

مشاهده انواع مدل های گوشی موبایل A23 سامسونگ