قابلیت 5G به گونه ای است که بیشتر افراد فکر می‌کنند که فقط باید با هزینه بالا برای یک گوشی پرچمدار داشته باشند! اما این باور کاملا اشتباه است؛ چرا که شما می‌توانید در گوشی‌های میان رده نیز این قابلیت را پیدا کنید. برای مثال یکی از این گوشی‌ها A22 سامسونگ است. ناگفته نماند که با بودجه خیلی کمتر نسبت به گوشی‌های پرچمدار می‌توانید این گوشی را تهیه کنید؛ چرا که این گوشی جزو ارزان ترین گوشی‌های با قابلیت 5G است. با ما همراه باشید تا با جزئیات این گوشی بیشتر آشنا شویم.

طراحی

طبق معمول، اولین موردی که به معرفی آن خواهیم پرداخت، طراحی گوشی A22 خواهد بود. باز هم به رسم عادت، سامسونگ بدنه این گوشی را از جنس پلاستیک تولید کرده است. رنگ‌های موجود از این گوشی، سبز، طوسی، سفید و بنفش می‌باشد که هر یک زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در مورد جنس بدنه پشتی می‌توان گفت که پلاستیک مات است و نگرانی برای به جا ماندن اثر انگشت، وجود ندارد. ناگفته نماند که فریم گوشی از جنس پلاستیک براق است که به زیبایی آن افزوده است.
در مورد ابعاد و وزن گوشی نیز باید گفت که وزن 203 گرمی، ابعاد 167.2 میلی متر و 76.4 میلی متر را در این گوشی مشاهده می‌کنیم. این موارد باعث شده تا گوشی A22 عنوان گوشی خوش دست را از آن خود کند.

در قسمت پایین گوشی درگاه Type c ، میکروفون مکالمه، اسپیکر و جک هنذفری به چشم می‌خورد. در قسمت راست گوشی نیز دکمه پاور و ولوم را خواهیم دید که حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. میکروفون دوم را در بالای گوشی A22 و جایگاه خشاب سیم کارت را نیز در سمت چپ گوشی می‌بینیم. خشاب سیم کارت این گوشی نیز از دو سیم کارت و یک کارت حافظه همزمان پشتیبانی می‌کند.
صفحه نمایشگر این گوشی تخت است و اندازه ای حدود 82.3 درصد قسمت جلویی گوشی را از آن خود کرده است. دوربین سلفی نیز در ناچ قطره ای و در بالای دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی A22 از جنس TFT است که سایز 6.6 اینچی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن این گوشی نیز 1080 در 2400 است که رفرش ریت نمایشگر 90 هرتز است و همین مورد باعث شده که حس خوبی را از تماشای این صفحه نمایشگر بگیریم.
در مورد کیفیت این صفحه نمایش باید بگوییم که در حد بازه قیمتی میان رده قابل قبول و خوب است؛ اما ناگفته نماند که زاویه دید کمی محدود است.

باتری

ظرفیت باتری گوشی A22 ، 5000 میلی آمپر ساعت است که از نوع لیتیوم پلیمری است. باتری این گوشی از قابلیت فست شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل این گوشی در مدت زمان یک ساعت و نیم انجام می‌شود. در مورد استفاده‌های روزمره و سبک، باتری این گوشی قابلیت این مورد را دارد که تا یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. برای مثال اگر شما حدود 1 ساعت با این گوشی بازی کال آف دیوتی را انجام دهید، تنها 18 درصد از شارژ خود را از دست می‌دهید.

امنیت

امنیت گوشی A22 به دو عامل حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی بستگی دارد. سیستم تشیص چهره دو بعدی سرعت بسیار خوبی دارد و حتی در شرایط نوری نامناسب نیز عمل می‌کند! حسگر اثر انگشت خازنی نیز که روی دکمه پاور قرار گرفته است، سرعت قابل قبولی را به کاربران ارائه می‌دهد.

دوربین

این گوشی دارای 3 لنز است؛ لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی. علت 3 لنز بودن این گوشی، قابلیت 5G بودن است؛ چرا که سامسونگ قصد داشته تا یک گوشی 5G با قیمت مناسب را در بازار عرضه کند.

لنز اصلی: لنز اصلی این گوشی همان طور که گفته شد، 48 مگاپیکسل هست اما عکس‌ها به صورت پیش فرض با کیفیت 12 مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که با تکنولوژی کوآدبایر می‌توانیم عکس‌ها را با کیفیت 48 مگاپیکسل تماشا کنیم. کیفیت، شارپنس و روشنایی عکس‌های به ثبت رسیده خوب و قابل قبول است. داینامیک رنج این دوربین گوشی A22 نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

لنز اوتراواید: این لنز کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد که با توجه به این مقیاس کیفیت و شارپنس عکس‌ها کمی افت پیدا می‌کند که امری کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در کل عکس‌های اولتراواید نیز قابل قبول و استاندارد است.

لنز تشخیص عمق میدان: لنز تشخیص عمق نیز 2 مگاپیکسل است؛ اما عکس‌های پرتره ای که با این گوشی به ثبت می‌رسانید، بسیار زیبا و دیدنی است. بک گراند و سوژه به خوبی و با سرعت قابل قبولی نسبت به بازه قیمتی از یکدیگر جدا می‌شوند، که در نهایت منجر به ثبت عکس‌های پرتره بسیار زیبا می‌شود.

فیلم برداری: کیفیت فیلم برداری در گوشی A22 در سطح معمولی قرار دارد و با کیفیت 2K و 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری انجام می‌شود. در کل فیلم‌هایی که با این گوشی می‌گیرید، در سطح خیلی خوبی نیستند و یک فیلم معمولی و با کیفیت قابل قبول خواهید داشت.

دوربین سلفی: لنز دوربین سلفی گوشی A22 نیز زیاد حرفی برای گفتن ندارد و در صورتی که شرایط نوری مناسب باشد، می‌تواند عکس‌های خوبی را برای شما به ثبت برساند.

پردازنده

سامسونگ پردازنده ای که برای گوشی A22 در نظر گرفته، مدیاتک دایمنسیتی 700 است که با فناوری 7 نانومتری تولید شده است. همین پردازنده باعث شده تا این گوشی بتواند قابلیت 5G را به خوبی پشتیبانی کند و سرعت اجرای برنامه‌ها نیز خوب است! یکی دیگر از مزیت‌های استفاده ار پردازنده مدیاتک، کمتر داغ شدن گوشی حین بازی و کارهای سنگین است. شما به راحتی می‌توانید بازی کال آف دیوتی را روی حالت مدیوم تنظیم کنید و بدون کوچک ترین لگ و باگی بازی کنید!

نرم افزار

سیستم عاملی که سامسونگ برای گوشی A22 در نظر گرفته است، اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 است که هر دو مورد جزو بخش‌های نرم افزاری خوب در گوشی‌های سامسونگ است. با این رابط کاربری به راحتی می‌توانید فضای گوشی خود را شخصی سازی کنید. در مورد به روز رسانی سیستم عامل هم، احتمالا از اندروید 12 پشتیبانی کند.

اسپیکر

در بخش اسپیکر سامسونگ زیاد خوب عمل نکرده و یک پخش صدای مونو را برای گوشی A22 در نظر گرفته است. با این حال تفکیک صدا و حجم صدای خوبی را به شما ارائه می‌دهد که کاملا قابل قبول است؛ اما اسپیکر استریویی در این گوشی به چشم نمی‌خورد. این اسپیکر در قسمت پایینی گوشی قرار گرفته است و تمام صدا از این بخش خارج می‌شود.

سخن آخر

گوشی A22 در زمینه 5G بودن بسیار خوب عمل کرده است و برای افرادی است که اولویتشان برای خرید یک گوشی در بازه قیمتی مناسب، 5G بودن است. در بقیه بخش‌های گوشی نیز استاندارد و خوب عمل کرده است و در نهایت رضایت بخش است. اگر به دنبال یک گوشی با سرعت اینترنت خوب و کارهای روزمره با شارژدهی خوب هستید، گوشی A22 انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

کانال تلگرام تاوریژ تجارت همراه