معرفی گوشی A12 سامسونگ

یکی از گوشی‌های پر فروش و پر طرفدار سامسونگ، گوشی A12 است که در اصل نسخه بهتر شده گوشی A11 است. همان طور که می‌دانید، گوشی A11 طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده بود، اما امروزه اکثر افرادی که علاقه زیادی به مشخصات گوشی A11 داشتند، به سمت خرید گوشی A12 رفته اند. اما این که A12 چه مشخصاتی دارد که باعث پر فروش شدن آن شده است را در ادامه توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طراحی

در مورد طراحی گوشی A12 می‌توان گفت که بدنه کاملا پلاستیکی دیده می‌شود که با توجه به تکستچرهایی که سامسونگ در بدنه پشتی طراحی کرده کرده است، باعث شده تا به جا ماندن اثر انگشت به کمترین میزان خود برسد و تقریبا می‌توان گفت که جای دست و اثر انگشت روی آن نمی‌ماند. 4 لنز دوربین در یک قاب مربعی در پشت گوشی به چشم می‌خورد که البته فلش نیز در زیر این قاب برای خود جایی انتخاب کرده است. ناگفته نماند که این قاب مربعی لنزها، بیرون زدگی کمی دارند و نباید دیگر نگران این موضوع در A12 باشید.

پورت تایپ سی، اسپیکر و جک 3.5 میلی متری را می‌توانید در قسمت پایینی A12 مشاهده کنید. در قسمت سمت راست دکمه ولوم و پاور است که البته حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. میکروفون بعدی در بالای گوشی قرار گرفته است. مورد خوب این گوشی، خشاب سیم کارت آن است که می‌توانید بدون نگرانی و به راحتی همزمان از دو سیم کارت و یک رم استفاده کنید. در قسمت جلو و بالای گوشی نیز دوربین سلفی در ناچ قطره ای به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش

سایز صفحه نمایش در گوشی A12 ، 6.5 اینچ به ثبت رسیده است. جنس صفحه نمایش در این گوشی IPS است. رزولوشنی که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است، 720 است؛ به همین دلیل کیفیت تصاویر و فیلم‌هایی که در گوشی A12 مشاهده می‌کنید، قابل قبول و دارای روشنایی خوب و استاندارد است. ناگفته نماند که با توجه به رزولوشن و جنس صفحه نمایش، نباید انتظار زیادی از این گوشی در زیر نور آفتاب داشت. در کل می‌توان گفت که روشنایی و کیفیت تصویری که در این صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، مناسب و قابل قبول است و دارای ضعف و مشکل خاصی نیست.

باتری

اگر بخواهیم در مورد باتری A12 صحبت کنیم، باید بگوییم که یکی از نقاط قوت خرید این گوشی به شمار می‌رود. پس اگر جزو افرادی هستید که در این بازه قیمتی به دنبال یک باتری خوب و قوی هستید تا کارهای سنگین خود را بدون نگرانی انجام دهید، A12 یکی از گزینه‌های بسیار خوب است؛ چرا که شما می‌توانید با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که در این گوشی تعبیه شده است، تا یک روز و نیم از آن استفاده کنید. نکته قابل ذکر در مورد این قسمت از گوشی A12 ، شارژر فست 15 واتی آن است که در جعبه مشاهده می‌شود. این بدین معنا است که شارژ کامل این گوشی حدود یک ساعت و نیم تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد. اما خب با توجه به شارژهی بالایی که این گوشی دارد، افراد بسیاری هستند که از این مورد چشم پوشی می‌کنند.

امنیت

اگر با گوشی A11 کار کرده باشید، باید متوجه موقعیت بد حسگر اثر انگشت ( پشت گوشی ) شده باشید، که این مورد در گوشی A12 تصحیح شده و روی دکمه پاور تعبیه شده است. سرعت شناسایی اثر انگشت شما در این گوشی استاندارد و خوب است. از طرف دیگر امنیت بعدی این گوشی توسط سیستم تشخیص چهره دو بعدی انجام می‌شود، که این مورد نیز عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است؛ چرا که صورت شما را در هر زاویه ای شناسایی می‌کند.

دوربین

گوشی A12 دارای چهار لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 5 مگاپیکسلی، تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی است.

در مورد لنز اصلی این گوشی می‌توان گفت که اگر شرایط نوری مناسب باشد، عکس‌های خوب و قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. اما در کل اگر بخواهیم به صورت دقیق در مورد لنز اصلی A12 سخن به میان اوریم، باید بگوییم که دارای شارپنس و داینامیک رنج معمولی و نرمال است؛ پس در این رنج قیمت، عکس‌های خوب و زیبایی را می‌توانید به ثبت برسانید.

در مورد عکس‌های پرتره باید گفت که A12 خیلی خوب عمل کرده است. به این صورت که می‌توانید با سرعت زیاد توسط لنز این گوشی، سوژه و بک گراند را از یکدیگر جدا کنید و این در حالی است که بک گراند به خوبی بلر می‌شود. پس لنز تشخیص عمق این گوشی در میان رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد.

عکاسی در شب نیز قابل قبول و استاندارد است.

لنز اولتراواید و ماکرو نیز معمولی عمل می‌کنند و عکس‌ها استاندارد هستند و در این زمینه سامسونگ قوی عمل نکرده است؛ اما در کل می‌توان گفت که عکس‌ها نسبت به قیمتی که هزینه می‌کنید، قابل قبول هستند.

نوبت به توضیح فیلم برداری با گوشی A12 می‌رسد. کیفیت فیلم برداری با این گوشی 1080P و 30 فریم بر ثانیه است. این اعداد به این معنا است که شما می‌توانید یک فیلم برداری معقول و استاندارد را با این گوشی تجربه کنید و به مشکلی برنخورید. ناگفته نماند که استابلایزر A12 در میان رقبای هم قیمتی خود، حرف برای گفتن دارد.

دوربین سلفی A12 نیز 8 مگاپیکسل است و عکس و فیلم‌هایی که توسط این لنز گرفته می‌شود، خوب و نرمال است. فقط باید دقت داشته باشید که شرایط نوری خوب و مناسب باشد.

سخت افزار

پردازنده ای که سامسونگ در گوشی A12 به کار برده است، مدیاتک است. در این زمنیه می‌توان گفت که A11 قوی تر عمل کرده بود. این گوشی با این پردازنده مناسب افرادی است که با گوشی، کارها و بازی‌های سنگین انجام نمی‌دهند؛ چرا که در اجرای برنامه‌های سنگین شاهد کمی کندی و لگ و باگ خواهید بود. اما خوبی این پردازنده A12 ، این است که دیگر شما شاهد داغ شدن گوشی نیستید و به راحتی می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

نرم افزار

سیستم عامل گوشی A12 ، اندروید 10 است. رابط کاربری این گوشی One UI 2.5 است که احتمالا می‌توانید اپدیت One UI 3 را نیز روی این گوشی اجرا کنید. در مورد کار کردن و روان بودن این گوشی می‌توان گفت که سامسونگ خیلی خوب عمل کرده است و هیچ نگرانی در این زمینه نباید داشته باشید.

اسپیکر

اسپیکری که سامسونگ در A12 بکار گرفته است، تفکیک صدا و حجم صدای خوبی دارد اما در زمینه بلندی صدا معمولی و استاندارد است و در واقع می‌توان گفت که کمی ضعیف است. اما زیاد اذیت کننده نیست و در نهایت می‌توانید از اسپیکر در حد نرمال و معمولی استفاده کنید و توقع صدای بلند بیش از حد را نباید داشته باشید.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که گوشی A12 جزو گوشی‌های اقتصادی و میان رده به حساب می‌آید و با توجه به ویژگی‌هایی که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است، مناسب افرادی است که برای کارهای سبک و روزمره خود به دنبال یک گوشی با باتری خوب و رابط کاربری روان هستند. فقط باید دقت داشته باشید که اگر جزو افرادی هستید که با گوشی کارهای سنگین و بازی‌های سنگین انجام می‌دهید، A12 نمی‌تواند این خواسته‌های شما را برآورده کند. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.