گوشی A03 سامسونگ جزو گوشی‌های پایین رده و اقتصادی دسته بندی می‌شود. این گوشی در سال 2022 وارد بازار شده است و با بودجه کمی خود را به نمایش گذاشته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این گوشی آشنا کنیم. ناگفته نماند که این گوشی از سری A02 پیشرفته تر است و تغییراتی داشته است. با ما همراه باشید.

طراحی

در ابتدا مثل همیشه، به طراحی بدنه خواهیم پرداخت. بدنه گوشی A03 از پلاستیک ساخته شده، با این تفاوت که روی قاب پشتی، تکسچرهای ریزی را خواهید دید که از لیز خوردن گوشی از دست جلوگیری می‌کند. نکته بعدی مربوط به قرار گرفتن لنزهای دوربین در این گوشی است که شباهت بسیاری به گوشی‌های آیفون دارد. دو لنز دوربین به همراه یک فلش در کنار یکدیگر جای گرفته اند. ناگفته نماند که میزان بیرون زدگی در این قاب بسیار کم است.

در سمت راست این گوشی شاهد دکمه پاور و ولوم، در پایین گوشی میکروفون، اسپیکر و جک 3.5 میلی متری و درگاه میکرو یو اس بی، سمت چپ خشاب سیم کارت و در بالای گوشی نیز میکروفون دوم هستیم. در مورد خشاب سیم کارت گوشی A03 باید گفت که از دو سیم کارت و یک میکرو اس دی همزمان پشتیبانی می‌کند! دقت داشته باشید که این گوشی مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ دارای حسگر اثر انگشت نمی‌ماند.

در مورد صفحه نمایش و پنل جلویی نیز باید گفت که سایز 6.5 اینچ را به خود اختصاص داده است و این موضوع در کنار رزولوشن 720 می‌تواند طرفداران بسیاری را در این بازه قیمتی به سمت خود بکشد. جنس صفحه نمایش نیز PLS LCD است که این مورد نیز نسبت به صفحه نمایش‌های TFT در این رنج قیمتی، بهتر و پر طرفدار است.

دوربین سلفی نیز داخل ناچ قطره ای به چشم می‌خورد که در بالای آن نیز اسپیکر مکالمه مشاهده می‌شود.

دوربین

دوربین گوشی A03 در میان رقبای هم قیمتی خود حرف برای گفتن دارد؛ چرا که دارای دو لنز 48 و 2 مگاپیکسلی است و هر دو لنز از کیفیت خوبی برخوردار هستند. با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی عکس‌هایی که به ثبت می‌رسانید، دارای رنگ‌های طبیعی و شارپنس خوبی هستند. لنز دو مگاپیکسلی نیز برای عکس‌های پرتره است که این عکس‌ها نیز بسیار زیبا و با کیفیت گرفته می‌شوند. فیلم برداری با این گوشی نیز با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. نگران دوربین سلفی نیز نباشید؛ چرا که لنز 5 مگاپیکسلی این دوربین می‌تواند عکس‌های خوبی را به ثبت برساند و از طرفی برای فیلم برداری با سلفی نیز همان کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را خواهید داشت!

 

پردازنده

پردازنده گوشی A03 ، Unisoc T606 است که یک پردازنده معمولی است و برای کارهای روزمره مناسب است. اما توجه داشته باشید که این پردازنده نمی‌تواند بازی و برنامه‌های سنگین را اجرا کند. اما در حد یک گوشی برای کارهای روزمره و سبک بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید استفاده کنید.

نرم افزار

رابط کابری گوشی A03 سامسونگ، One UI 3.1 است. این رابط کاربری استاندارد و خوب است و به راحتی قابلیت شخصی سازی و کار کردن روان را به شما ارائه می‌دهد. سیستم عاملی که شرکت سامسونگ برای A03 در نظر گرفته است، اندروید 11 است که از این لحاظ نیز خوب عمل کرده است.

باتری

باتری که شرکت سامسونگ برای A03 در نظر گرفته است، ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. این ظرفیت بالا به این معناست که برای کارهای روزمره به راحتی می‌توانید تا یک روز و نصفی بدون شارژ کردن مجدد گوشی، از آن استفاده کنید. نکته ای که باید در این لحظه به آن اشاره کرد، این است که سامسونگ در مرحله شارژ شدن A03 کمی ضعیف عمل کرده است و متاسفانه حدود 3 ساعت زمان لازم است تا این گوشی به شارژ 100 درصد برسد؛ چرا که درگاه تایپ سی، قابلیت فست شارژ و آداپتور فست شارژ برای این گوشی در نظر گرفته نشده است. شما باید با یک آداپتور 10 واتی که در جعبه این گوشی قرار داده شده، A03 خود را شارژ کنید. این مورد یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‌آید که البته افراد بسیاری هستند که با این مورد مشکل خاصی ندارند؛ چرا که میزان شارژدهی و ظرفیت باتری بالا است.

اسپیکر

در مورد اسپیکر و پخش صدای گوشی A03 نیز باید گفت که سامسونگ برای این گوشی اقتصادی، یک اسپیکر مونو در نظر گرفته است که تمام صدا از همان پخش می‌شود. البته باید به این مورد اشاره کرد که تفکیک صدا، بلندی و حجم صدا رضایت بخش است و در گوشی‌هایی با این رنج قیمتی، کاملا استاندارد و نرمال است. پس از لحاظ اسپیکر و صدا نیز سامسونگ در این گوشی نرمال و خوب عمل کرده است. از جک 3.5 میلی متری نیز می‌توانید برای وصل کردن هنذفری استفاده کنید.

 

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد گوشی A03 داشته باشیم، باید بگوییم که این گوشی در حد یک گوشی اقتصادی و پایین رده مرد قبول و پر طرفدار است. نقاط ضعف این گوشی، نبود حسگر اثر انگشت و آداپتور فست شارژ و درگاه تایپ سی است. اما نقاط قوت آن به نمایشگر خوب، باتری با ظرفیت و شارژدهی بالا و دوربین با کیفیت مربوط می‌شود. این که شما در این بازه قیمتی چه استفاده ای از گوشی مد نظرتان است، تصمیم نهایی برای خرید A03 یا مدل‌های دیگر را تعیین می‌کند. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.