اگر جزو افرادی هستید که به دنبال یک گوشی پایین رده و ارزان برای انجام کارهای ساده و روزمره هستید، گوشی A01 core یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. این گوشی دارای ویژگی‌هایی است که شما به راحتی می‌توانید به چک کردن تلگرام، اینستاگرام و… بپردازید و برای ثبت عکس‌هایی معمولی از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با این گوشی پایین رده و ارزان بیشتر آشنا شوید.

طراحی

در مورد طراحی گوشی A01 core باید بگوییم که با یک بدنه باریک خوش دست روبرو هستیم. شما از طولانی دست گرفتن گوشی خسته نخواهید شد. در قسمت پایین گوشی نیز جک 3.5 میلی متری و درگاه میکرو یو اس بی را مشاهده می‌کنید. حاشیه‌های گوشی نیز نه زیاد است و نه کم و در حد استاندارد و نرمال طراحی شده است.

 

صفحه نمایش

سایز صفحه نمایش گوشی A01 core ، 5.3 اینچ است. از طرفی نیز کیفیت فیلم و عکس‌هایی که در این گوشی تماشا می‌کنید، 1480 در 720 پیکسل است. این بدین معناست که شما با این گوشی نمی‌توانید فیلم‌ها را به صورت HD تماشا کنید. اما ناگفته نماند که تناژ رنگ‌ها به صورت طبیعی و عادی است و در طیف رنگی خوب عمل کرده است. در نهایت در مورد صفحه نمایش این گوشی می‌توان گفت که نسبت به رقبای هم قیمت خودش خوب عمل کرده است و می‌تواند انتخاب بهتری در این زمینه باشد.

دوربین

در مورد دوربین این گوشی نیز باید گفت که نسبت به بودجه ای که هزینه می‌کنید، دوربین مناسبی را خواهید داشت. عکس‌هایی که با این دوربین به ثبت می‌رسانید، دارای تناژ رنگی طبیعی هستند و کیفیت خوبی را در نهایت کار به شما تحویل می‌دهند. لنز اصلی این گوشی 8 مگاپیمسل و لنز سلفی آن 5 مگاپیکسل است. هر دو لنز عکس‌های خوب و با کیفیتی را نسبت به بودجه برای شما به ثبت می‌رسانند. فیلم برداری با این گوشی نیز با کیفیت 1080 ور 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود که می‌توانید فیلم‌های خوبی را در گوشی A01 core خود داشته باشد.

پردازنده

اولین نکته ای که باید در مورد گوشی A01 core در این قسمت شرح دهیم، فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی آن است. با توجه به کم بودن فضای ذخیره باید به این مورد نیز دقت کنید که حدود نیمی از این فضا مختص سیستم عامل و برنامه‌های پیش فرض است. پس برای ذخیره سازیی عکس و فیلم و برنامه‌های خود، بهتر است که از یک حافظه جانبی استفاده کنید. خوسشبختانه سامسوتگ برای این گوشی این موضوع را در نظر گرفته که قابلیت اضافه کردن حافظه را تا 512 گیگابایت داشته باشد.

پردازنده ای که سامسونگ برای گوشی A01 core در نظر گرفته است، mediatek است که این پردازنده با توجه به رم 2 گیگابایتی که دارد، تنها برای استفاده از برنامه‌های سبک مناسب است و نمی‌توان با آن برنامه و بازی‌های سنگین را به اجرا در‌آورد. مورد بعدی در مورد پردازنده معمولی این گوشی این است که حتما دقت داشته باشید برای جلوگیری از کند شدن و هنگ کردن گوشی، بیشتر از دو برنامه باهم در پس زمینه باز نباشند.

باتری

یکی از نقاط قوت این گوشی که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، باتری آن است. باتری A01 core ، 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که شاید پیش خود فکر کنید باتری ضعیفی را در دست دارید، اما کاملا در اشتباه هستید؛ جرا که این گوشی می‌تواند 11 ساعت و 47 دقیقه شارژدهی برای شما داشته باشد، که این مدت معادل یک روز کامل است. پس نگران شارژدهی و استفاده از گوشی در طول روز نباشید.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد این گوشی داشته باشیم، باید بگوییم که گوشی A01 core ، یک گوشی پایین رده و ارزان و مناسب کارهای روزمره ساده است. شما با دارا بودن این گوشی می‌توانید به چک کردن شبکه‌های اجتماعی، عکس برداری معمولی، استفاده از گوشی به مدت یک روز کامل و همراه با یک صفحه نمایش خوب و قابل قبول را تجربه کنید. پس اگر به دنبال یک گوشی با این مشخصات برای انجام کارهای سبک هستید، A01 core می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های روی میز برای شما باشد. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.