همان طور که می‌دانید، برند شیائومی در تولید گوشی‌های خوش قیمت با مشخصات خوب و با کیفیت، بسیار موفق است. برای مثال اگر شما بخواهید از گوشی‌های برند سامسونگ و… برای بازی کردن یا اجرای برنامه‌های سنگین، انتخابی داشته باشید، باید بودجه بالایی را برای این کار در نظر بگیرید. اما اگر بخواهید از برند شیائومی این انتخاب را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از گوشی‌های میان رده نیز به این خواسته خود برسید و بودجه به نسبت کمتری را هم در نظر بگیرید. یکی از گوشی‌های گیمینگ و با پردازنده بسیار قوی، K40 شیائومی است که مشخصات بسیار خوبی را از آن خود کرده است. با ما همراه باشید تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

طراحی

برای توضیح شفاف طراحی گوشی K40 باید بگوییم که اگر گوشی‌های گیمینگ را دیده باشید، متوجه طراحی خاص و زیبای آن شده اید؛ این گوشی نیز از این قائده پیروی کرده است. هنگامی که شما به پشت گوشی نگاه می‌کنید، با یک شیشه مات به همراه تکسچرهای جذاب روبرو می‌شوید که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

بر خلاف خیلی از گوشی‌های دیگر این گوشی با فریم بیضی دوربین در بازار بین طرفداران خود را به نمایش گذاشته است. سه لنز دوربین در یک قاب بیضی خود را جای داده اند که زیبایی خاصی را به چشمان شما هدیه می‌دهد. از طرفی در این بخش ال ای دی‌هایی را تعبیه کرده اند که در هنگام باز کردن قفل گوشی یا هنگام آمدن نوتیف، این ال ای دی‌ها روشن می‌شوند. ناگفته نماند که به راحتی می‌توانید این نورها را تنظیم کنید. فلش در این گوشی نیز به شکل یک صاعقه طراحی شده است که همین امر باعث شده تا این گوشی برای افرادی که به گوشی‌های گیمینگ علاقه دارند، بدون شک و تردید به سمت k40 بروند!

از دیگر ویژگی‌های طراحی K40 می‌توان به نوشته Fighting اشاره کرد که در قاب پشتی و در وسط خودنمایی می‌کند. ویژگی بعدی این گوشی این است که شیائومی برای محافظت بیشتر این گوشی از گوریلا گلس 5 در قاب پشتی استفاده کرده است.

فریم میانی نیز از جنس آلومینیوم مات است که به زیبایی‌های این گوشی افزوده است.

در قسمت پایین گوشی می‌توان درگاه تایپ سی، اسپیکر اول و خشاب سیم کارت را دید. خشاب سیم کارت K40 نیز از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. از دیگر طراحی‌های زیبای گوشی K40 می‌توان به سمت راست این گوشی اشاره کرد؛ چرا که دارای دکمه پاور و تیگرهای مکانیکی است که با باز و بسته شدن این تیگرها، قسمت راست گوشی می‌تواند یکدست یا برعکس این حالت شود. حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است.

مورد بعدی مربوط به سمت چپ گوشی است که دارای دکمه ولوم و میکروفون است که این میکروفون به راحتی صدای شما را در هنگام بازی و استریم به افراد دیگر منتقل می‌کند. میکروفون مکالمه و اسپیکر دوم و مادون قرمز نیز در بالای این گوشی برای خود جایی را انتخاب کرده اند.

87 درصد از قسمت جلوی گوشی مربوط به نمایشگر است که این طراحی نیز باعث خوش دست بودن گوشی K40 شده است. این قسمت نیز دارای گوریلا گلس 5 است که باعث افزایش مقاومت این گوشی شده است.

نمایشگر

سایز صفحه نمایش گوشی  K40 ، 6.67 اینچ است. این صفحه نمایش از جنس امولد است. رزولوشن به ثبت رسیده در این صفحه نمایش نیز 1080 در 2400 می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر گوشی K40 شیائومی، نرخ تازه سازی 120 هرتزی است که افراد گیمر به شدت به این ویژگی نیاز دارند و لذت بازی را دو برابر می‌کند. ناگفته نماند که قابلیت پخش تصویر +HDR10 نیز در این گوشی تعبیه شده است که به طرفداران افزوده است. روشنایی این صفحه نمایش نیز بسیار خوب و در زیر نور آفتاب نیز کیفیت و روشنایی را از دست نخواهید داد.

باتری

این گوشی در بخش باتری حرف بسیاری برای گفتن دارد؛ چرا که دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظزفیت 5065 میلی آمپر ساعتی است که می‌توانید از این باتری در استفاده روزمره و استاندارد تا یک روز و نیم استفاده کنید. البته نگران باتری در هنگام بازی کردن نیز نباید باشید؛ چرا که در هنگام بازی زیاد تا یک روز کامل شارژدهی برای کاربران دارد. برای مثال اگر به مدت 40 دقیقه با گوشی K40 شیائومی کال اف دیوتی بازی کنید، تنها 10 درصد از شارژ باتری شما کاسته می‌شود.

شاید نگران این باشید که زمان شارژ شدن کامل گوشی خیلی زیاد است! اما کامل در اشتباه هستید. این گوشی به فناوری فست شارژ 67 واتی مجهز شده است و به راحتی می‌توانید در مدت زمان 50 دقیقه، شارژ 0 این گوشی را به 100 برسانید!

امنیت

امنیت این گوشی نیز توسط حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی انجام می‌شود که هر دو مورد سرعت و دقت خوبی را از ان خود کرده اند و می‌توانید بسته به سلیقه و راحتی خود هر کدام از این موارد را انتخاب کنید.

دوربین

همان طور که می‌دانید گوشی‌هایی که در دسته گیمینگ قرار می‌گیرند، دوربین خوبی را از آن خود نمی‌کنند و معمولا تمرکز بیشتر بر روی پردازنده و باتری و… است. در K40 نیز شما سه لنز با کیفیت اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی مشاهده خواهید کرد.

در مورد لنز 64 مگاپیکسلی می‌توان گفت که کیفیت خوب و استانداردی را از آن خود کرده است و شارپنس و داینامیک رنج خوبی را نیز به مشتری ارائه می‌دهد. از طرفی اگر بخواهید یک عکس 64 مگاپیکسلی را به ثبت برسانید، از ترکیب 4 عکس 16 مگاپیکسلی این عکس به دست می‌آید.

عکس‌ها با لنز اولتراواید گوشی K40 مانند دیگر گوشی‌ها دارای افت کیفیت می‌شود که امری طبیعی است و در نایت می‌توان گفت که عکس‌ها نرمال و قابل قبول است.

در استفاده از لنز ماکرو نیز باید دقت داشته باشید که فاصله مناسب را با سوژه رعایت کنید تا در نهایت بتوانید عکس‌های قابل قبولی را به ثبت برسانید.

سنسور سلفی نیز در این گوشی 16 مگاپیکسل است و این بدین معناست که می‌توانید عکس‌های سلفی خوبی را در گالری K40 به ثبت برسانید.

پردازنده

گوشی K40 دارای پردازنده پرچم دار مدیاتک است که در این رنج قیمتی بین رقبا حرف بسیاری برای گفتن دارد؛ چرا که شما می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های خیلی سنگین را با سرعت بسیار بالا اجرا کنید و از این سرعت و اجرای بدون لگ و باگ نهایت لذت را ببرید.

نرم افزار

سیستم عاملی که شیائومی برای گوشی K40 در نظر گرفته است، اندروید 11 است که در کنار رابط کاربری MIUI 12.5 توانسته کار کردن بسیار روان و قابلیت شخصی سازی بسیار جذابی را به مشتریان ارائه دهد.

اسپیکر

از دیگر نقاط مثبت گوشی  K40 اسپیکرهای آن است که طراحی آن را شرکت JBL بر عهده گرفته است و همین مر باعث شده تا به شما وضوح و کیفیت بسیار خوبی را از صدای در حال پخش ارائه دهد. از طرفی موقعیت قرار گیری اسپیکرها به گونه ای است که دیگر هنگام بازی کردن نگران قرار گرفتن دست‌ها در جلوی اسپیکر نیستید.

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت که گوشی K40 در بازار و در این رنج قمیتی میان رده ای، توانسته بسیاری از رقیبان را کنار بزند و با دارا بودن ویژگی‌های خوب و گیمینگ بودن، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.