همان طور که می‌دانید، سامسونگ در نسل‌های قبل تر از پردازنده اگزینوس استفاده کرده است که طبق مشاهدات این پردازنده در میان رده‌ها زیاد طرفدار نداشت؛ از همین رو در سری جدید سامسونگ یعنی A52s ( 5G ) این پردازنده جای خود را به اسنپدراگون داده است تا در زمینه پردازنده بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. با ما همراه باشید تا با این گوشی بیشتر آشنا شویم.

طراحی

طبق معمول اولین موردی که در بررسی گوشی سر و کار داریم، طراحی آن است. طراحی این گوشی مانند گوشی A52 می‌باشد و فرق خاصی نکرده است. در این مدل نیز مانند مدل‌های دیگر سامسونگ در قسمت پشتی، بدنه پلاستیکی تعبیه کرده که یک مات بسیار زیبا و دیدنی را برای رنگ‌های گوشی A52s در نظر گرفته است. از طرفی فریم میانی براق است که پارادوکس زیبایی را در کنار یکدیگر رقم زده اند. از مزایایی که جنس  و نوع رنگ این گوشی دارد، عدم کثیف شدن و لکه گیری قاب پشتی است که یک امتیاز به حساب می‌آید. در مورد طراحی دوربین در قاب پشتی نیز باید گفت که مثل نسل قبل طراحی شده و 3 لنز در زیر یکدیگر و یک لنز و فلش در کنار آن‌ها به چشم می‌خورد.

درگاه تایپ سی، جک هنذفری، اسپیکر و میکروفون مکالمه در قسمت پایین گوشی، خشاب سیم کارت هیبریدی در قسمت بالای گوشی و دکمه پاور و ولوم نیز در سمت راست گوشی برای خود جای گرفته اند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به IP67 اشاره کرد که باعث شده تا این گوشی تا حدودی نسبت به گرد و غبار و آب مقاوم باشد و از طرفی تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه زیر آب بماند!

صفحه نمایش نیز 85 درصد از قسمت جلوی گوشی را از آن خود کرده است و در بالا و وسط صفحه نمایش دوربین سلفی دیده می‌شود. ناگفته نماند که اسپیکر مکالمه نیز در بالای دوربین سلفی دیده می‌شود. شایان ذکر است که گوشی A52s در قسمت جلویی با گوریلا گلس 5 پوشانده شده است که همین امر باعث شده که مقاومت در این گوشی به اوج خود برسد. از طرفی با توجه به وزن 190 گرمی گوشی و خوش فرم بودن دستگاه برای قرار گرفتن در دست، توانسته به راحتی این گوشی را بین گوشی‌های خوش دست قرار دهد.

باتری

سامسونگ در قسمت باتری نیز برای A52s خوب عمل کرده است و باتری لیتیوم پلیمری در ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت در این گوشی به چشم می‌خورد که در مدت 75 دقیقه شارژ کامل می‌شود. از طرف دیگر نیز قابلیت شارژ سریع 25 واتی در این گوشی وجود دارد و شما می‌توانید پس از شارژ کامل، حتی با کارهای سنگین، حدود یک روز کامل شارژ داشته باشید!

صفحه نمایش

یکی از نکات مثبت در ساخت A52s که توانسته به راحتی یکی از دلایل خرید این گوشی باشد، کیفیت صفحه نمایش این مدل است؛ چرا که عناصر سازنده فوق العاده ای نظیر پشتیبانی از +HDR10 ، صفحه نمایش سوپر امولد، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتزی، همگی دست به دست هم داده اند تا این گوشی را برای به نمایش گذاشتن تصاویر در بهترین تناژ رنگی و جزئیات، در بالاترین جای ممکن قرار دهند. به جرات می‌توان گفت که صفحه نمایشی با کیفیت در کنار شارژ دهی خوب و پردازنده پر سرعت، می‌تواند به راحتی شما را چندین ساعت وادار به کار با گوشی کند.

امنیت

در قسمت امنیت نیز سامسونگ برای گوشی A52s مثل سری‌های قبل خوب عمل کرده و از دو امنیت حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی بهره برده است. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و سیستم تشخیص چهره در دوربین سلفی قرار گرفته اند. سرعت اجرای هر دو نیز استاندارد و قابل قبول است.

دوربین

نوبت به معرفی دوربین A52s می‌رسد که دوربین و فیلم برداری یکی از مهم ترین مشخصه‌های افراد برای خرید گوشی است. لنز اصلی این گوشی با سنسور 64 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت و رنگ خوب را به ثبت برساند. ناگفته نماند که شارپنس و کنتراست در این دوربین مثال زدنی است.

برای ثبت عکس‌های پرتره باید به سراغ لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان بروید. این گوشی در این زمینه به صورت استاندارد عمل کرده و در صورت وجود نور کافی می‌توانید عکس‌هایی با تصویر زمینه مات و زیبا را برای خود رقم بزنید.

در مورد عکس‌های اولترا واید باید گفت که شما با یک لنز 12 مگاپیکسلی سر و کار دارید که کیفیت معمولی دارند و در حد یک گوشی میان رده نزمال عمل کرده است.

سنسور لنز ماکرو نیز 5 مگاپیکسلی است و باید دقت داشته باشید که هم فاصله مناسبی با سوژه داشته باشید و هم نور کافی داشته باشید. در کل این لنز هم قابل قبول و خوب است و در حد گوشی میان رده خوب عمل کرده است.

دوربین سلفی A52s نیز 32 مگاپیکسلی است و می‌توانید عکس‌های با کیفیت و روشنایی خوبی را ثبت کنید. اگر نور محیط برای عکس برداری دوربین سلفی مناسب باشد، زیباترین عکس‌ها را در گالری خود خواهید داشت!

یکی دیگر از نکات مثبت برای خرید این گوشی، فیلم برداری آن است که با کیفیت 1080p و 30 و 60 فریم بر ثانیه و 4k با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه این کار را انجام می‌دهد. از طرفی لرزشگیر A52s نیز در حد خیلی خوبی وارد میدان شده است و می‌توانید به راحتی فیلم‌های با کیفیتی را داشته باشید و لذت ببرید.

رابط کاربری

A52s در زمینه رابط کاربری و سیستم عامل نیز قوی عمل کرده است و اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 در این گوشی به چشم می‌خورد که به راحتی توانسته یکی از بهترین رابط کاربری‌ها را برای شخصی سازی افراد به وجود آورد. سامسونگ این نوید را در مورد این گوشی به شما می‌دهد که در بهترین حالت و روان ترین حالت ممکن می‌توانید تا چندین ساعت با این گوشی کار کنید.

اسپیکر

سامسونگ در این بخش از گوشی A52s معمولی عمل کرده است و بلندی صدای معمولی به شما ارائه داده است. تفکیک صدا و کیفیت خیلی خوبی دارد اما در زمینه حجم در حد یک گوشی میان رده باید توقع داشته باشید و این بدین معنا نیست که ضعیف عمل کرده! یک اسپیکر استریو با حجم بلندی صدای استاندارد و معمولی را در این گوشی خواهید داشت که صد البته قابل قبول است و اذیت کننده نیست.

پردازنده

مهم ترین بخشی که در گوشی A52s توجه هر شخصی را برای خرید به خود جلب می‌کند، وجود پردازنده اسنپدراگون 778G است که در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، بسیار عالی عمل می‌کند و بدون هیچ کندی و لگ و باگی می‌توانید به انجام کارهای سنگین خود با این گوشی بپردازید. از طرفی اگر به یاد داشته باشید، در پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ با مشکل داغی گوشی طرف بودیم که با تعبیه کردن اسنپدراگون در این گوشی این مشکل بر طرف شده است و می‌توانید از داشتن یک گوشی با بالاترین سرعت اجرای برنامه‌ها نهایت لذت را ببرید.

جمع بندی

اکنون با بخش‌های مختلف گوشی A52s نسخه 5G آشنا شدیم و فهمیدیم که این گوشی در بین میان رده‌های سامسونگ از نظر صفحه نمایش و پردازنده در اولویت قرار دارد. پس اگر به دنبال یک گوشی برای انجام برنامه‌های سنگین خود در کنار شارژدهی مناسب و کیفیت تصویر عالی هستید، حتما به انتخاب A52s فکر کنید. از این که با ما همراه بودید، متشکریم.