یکی دیگر از گوشی‌هایی که اپل روانه بازار کرد و سر و صدای بسیاری به پا کرد، iPhone 13 Pro است. اگر نگاهی به سری قبل این گوشی یعنی آیفون 12 کرده باشید، متوجه شباهت ظاهری بسیاری بین این گوشی و آیفون 12 شده اید؛ اما در واقعیت دارای تفاوت‌هایی است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با شگفتی‌های این گوشی آشنا شوید.

iPhone 13 Pro

طراحی iPhone 13 Pro

طراحی iPhone 13 Pro به صورت بدنه تخت می‌باشد، که همین امر باعث شده تا این گوشی جزو گوشی‌های خوش دست رتبه بندی شود. اپل برای طراحی قاب پشتی از شیشه استفاده کرده، که توسط سرامیک شیلد محافظت می‌شود و زیبایی خاصی را نصیب این مدل کرده است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به قاب مربعی شکل در پشت گوشی اشاره کرد، که در دل خود سه لنز دوربین و یک سنسور تشخیص عمق به همراه فلش دوگانه را جای داده است. یکی از زیبایی‌هایی که در این گوشی زبانزد عام و خاص است، پارادوکس مات و براق بودن طراحی آن است؛ به این صورت که قاب شیشه ای پشتی مات در کنار فریم استیل ضد زنگ براق خودنمایی می‌کنند. در نهایت نیز باید گفت که اپل برای آیفون 13 پرو، گواهی IP68 را نیز لحاظ کرده، که همین امر به ارزش این گوشی می‌افزاید.

اسپیکر، میکروفون و درگاه لایتنینگ در قسمت پایین، دکمه پاور در قسمت راست و دکمه ولوم و خشاب سیم کارت و سایلنت نیز در چپ iPhone 13 Pro مشاهده می‌شود.

صفحه نمایش

از شگفتی‌های iPhone 13 Pro می‌توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد؛ چرا که دارای ویژگی‌هایی نظیر صفحه نمایش 6.1 اینچی، جنس Super Retina XDR OLED، قابلیت پشتیبانی از HDR10، قابلیت دالبی ویژن و رفرش ریت 120 هرتزی است. به جرأت می‌توان گفت که اگر به دنبال یک صفحه نمایش با کیفیت خارق العاده برای تماشای فیلم و اجرای بازی‌های سنگین هستید، خرید آیفون 13 پرو را در اولویت خود قرار دهید. این صفحه نمایش هیچ گونه ضعف و باگی را در خود جای نداده و جزو بهترین صفحه نمایش‌ها دسته بندی می‌شود.

iPhone 13 Pro

دوربین

دوربین اصلی، اولتراواید و تله فتو و سلفی، خانواده دوربین گوشی iPhone 13 Pro را تشکیل می‌دهند. یکی دیگر از نقاط قوت خرید این گوشی، پکیج دوربینی است که اپل برای آن در نظر گرفته؛ چرا که دارای کیفیت فوق العاده ای است، و از هر نظر می‌توانید به عکاسی و فیلم برداری بی نظیر بپردازید. یکی از ویژگی‌هایی که در این سری از گوشی‌های آیفون غوغا به پا کرده، وجود قابلیت فیلم برداری و عکاسی در حالت ماکرو و سینماتیک مود است. با این دو ویژگی به راحتی می‌توانید فیلم برداری کنید و با یک ادیت، فیلم سینمایی بسازید. ناگفته نماند که لرزشگیر نیز در این مدل در بهترین حالت خود طراحی شده است.

سخت افزار و نرم افزار

شگفتی بعدی در iPhone 13 Pro مربوط به بخش سخت افزار و پردازنده آن است، که اپل برای این گوشی تراشه A15 Bionic را در نظر گرفته است. به جرأت می‌توان گفت که سرعت اجرای سنگین ترین برنامه‌ها با وجود این تراشه در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است. از طرفی این تراشه در کنار iOS 15 به شدت خودنمایی می‌کند. ناگفته نماند که به راحتی می‌توانید با اپدیت نرم افزاری به اجرای Ios 16 نیز در گوشی خود بپردازید. در نهایت باید گفت که می‌توانید به دلخواه یکی از نسخه‌های 128 گیگابایتی، 256، 512 و 1 ترابایت را از این مدل انتخاب کنید.

iPhone 13 Pro

باتری

در مورد باتری هم باید گفت که با افزایش ظرفیت باتری روبرو هستیم، و در این مدل اپل ظرفیت 3090 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است. در مورد شرح بیشتر این باتری باید گفت که در صورت استفاده‌های نیمه سنگین، تا یک روز کامل شارژ خواهید داشت. از طرفی قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 20 واتی و شارژ بی سیم نیز در iPhone 13 Pro به چشم می‌خورد، که به معنای شارژ کامل گوشی در زمان یک ساعت و ربع می‌باشد. ناگفته نماند که آداپتور در جعبه این مدل مشاهده نمی‌شود و باید خودتان تهیه کنید. پس اپل در این زمینه نیز قوی عمل کرده و نسبت به سری قبل گوشی‌های خود، پیشرفت داشته است.

اسپیکر

اسپیکری که اپل برای گوشی iPhone 13 Pro در نظر گرفته، اسپیکر استریو است؛ و این بدین معناست که از نظر کیفیت، حجم و بلندی صدا از سطح بسیار خوبی بهره مند می‌شوید. تفکیک صدا نیز در سطح بسیار خوبی قرار گرفته، که همین ویژگی‌ها باعث شده تا افرادی که علاقه به بازی و فیلم دیدن دارند، بی شک به سمت خرید این گوشی بروند.

جمع بندی

در نهایت باید گفت، همان طور که مشاهده کردید، گوشی iPhone 13 Pro پر از شگفتی و هیجان است؛ از طراحی گرفته تا دوربین و صفحه نمایش و… . این گوشی برای همه نوع سلیقه ای مناسب است؛ چرا که ویژگی‌هایی که اپل برای آیفون 13 پرو در نظر گرفته، همگی در اوج فوق العاده بودن قرار دارند. اکنون این شما هستید که با توجه به سلیقه و بودجه‌تان دست به انتخاب یکی از محصولات اپل می‌زنید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ