همان طور که می‌دانید، اس 22 اولترا شباهت‌های بسیاری به سری نوت سامسونگ داشت و در سری اس 21 (استاندارد) از قاب پشتی پلاستیکی استفاده شده بود. در سری اس 22 کمبودهای سری‌های پیش برطرف شد و یکی از مواردی که به وضوح مشاهده می‌شود جنس قاب پشتی شیشه ای یا فلزی است. ناگفته نماند که وجود پردازنده اگزینوس 2200 نیز در این سری گوشی‌ها به شدت خودنمایی می‌کنند. این گوشی در چهار رنگ مشکی، صورتی طلایی و سبز تیره و همچنین سفید در بازار عرضه شده اند. با ما همراه باشید تا با گوشی پر طرفدار S22 Plus بیشتر آشنا شوید.

 

صفحه نمایشگر

یکی از قابلیت‌هایی که در این گوشی به شدت بر سر زبان‌ها افتاده است، قابلیت دید صفحه نمایش با وضوح خوب و بالا زیر نور خورشید است؛ دلیل وجود این قابلیت، تولید 1750 نیت روشنایی صفحه نمایش اس 22 پلاس است که در سری‌های قبل ساسمسونگ وجود نداشت. از دیگر مزیت‌هایی که ما را در خرید این مدل گوشی مصمم می‌کند، وجود کیفیت صفحه نمایش Dynamic Amoled 2x می‌باشد که کیفیت رنگ و تصویر بسیار بالایی را به چشمان شما ارائه می‌دهد. البته در کنار این قابلیت‌های ذکر شده، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و استاندارد +HDR10 نیز جایگاه ویژه ای را در بالا بردن رتبه این گوشی از آن خود کرده اند.
عده ای در این میان هستند که دوست ندارند رنگ‌ها را در عمق و کیفیت بیش از حد معمول مشاهده کنند و به عبارتی طرفدار دیدن رنگ‌ها به حالت طبیعی هستند؛ اگر جزو این دسته از افراد هستید، به راحتی می‌توانید با تنظیم صفحه نمایش از حالت Vivid به حالت استاندارد یا نچرال، به راحتی به این خواسته حود در گوشی S22 Plus برسید!

طراحی

یکی از بارزترین تفاوت‌هایی که بین گوشی اس 22 پلاس با سری‌های قبل تر می‌توان دید، وجود گوریلا گلس وکتوس پلاس در قاب پشتی و صفحه نمایش این گوشی است که نقش حفاظت از گوشی را بر عهده دارد. جنس قریم این گوشی نیز بر خلاف سری قبل که پلاستیکی بود، از آلومینیوم است.

در پشت این گوشی 3 لنز دوربین مشاهده می‌شود که کمی از قاب بیرون زده اند ولی در حدی نیست که پس از قرار گرفتن روی سطوح صاف اذیت کننده باشد. تفاوت دیگری که در این گوشی به چشم می‌خورد، وجود لوگوی سامسونگ در حالت کمی برجسته در پشت این گوشی است. از دیگر طراحی‌های قابل ذکر در S22 Plus می‌توان به اندازه ای که صفحه نمایش به  خود اختصاص داده صحبت کرد که مقیاس 88.3 درصد گوشی را برای خود در نظر گرفته است.

از دیگر طراحی‌های این گوشی می‌توان به جایگاه Type-c ، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارت اشاره کرد که در قسمت پایینی گوشی اس 22 پلاس به چشم می‌خورند. در قسمت بالای گوشی نیز می‌توانید میکروفون دوم را مشاهده کنید. همچنین دکمه پاور و ولوم نیز در قسمت راست گوشی دیده می‌شوند. آپشن جالبی که در S22 Plus بسیار زبان زد شده است، وجود خط‌های پلاستیکی روی  فریم آلومینیومی جهت تقویت آنتن دهی این مدل گوشی است که بسیار نیز پر طرفدار است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری این گوشی گران قیمت، می‌توان به خوش دست بودن و فلت بودن ان اشاره کرد که به راحتی می‌توانید برای طولانی مدت از آن اسفتاده کنید.

نکته بعدی وجود IP68 در S22 Plus است که شما می‌توانید این گوشی را با خیال راحت تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه به زیر آب ببرید!

باتری

بر خلاف باورها که همه فکر می‌کنند اگر گوشی در مدل جدیدتر و بالاتری ساخته شد پس باید ظرفیت باتری بیشتری نیز داشته باشد، این گوشی از این قائده استثناء است و باید بگوییم که روند پیشرفت ظرفیت باتری در S22 Plus کاهشی بوده به 4500 میلی آمپر ساعت رسیده است. البته نکته ریز و مثبت این قضیه اینجاست که با کم شدن ظرفیت باتری، وزن گوشی کمتر شده و باعث خوش دست‌ تر شدن این مدل می‌شود که در اس 22 پلاس کاهشوزن 5 گرم نسبت به قبل را شاهد هستیم. از دیگر ویژگی‌های این مدل باید به وجود فست شارژ بودن و پشتیبانی از فست شارژ 45 واتی آن اشاره کرد که در بازار خواهان زیادی را به خود اختصاص داده است و نکته قابل ذکر، عدم وجود آداپتور 45 واتی در جعبه گوشی هست.

مانند دیگر گوشی‌های گران قیمت، در این گوشی نیز شارژ بی سیم 15 واتی و همچنین شارژ معکوس 4.5 واتی تعبیه شده است. اگر نگران مدت زمان استفاده از گوشی S22 Plus با این ظرفیت باتری هستید، طبق آمار به دست رسیده شما با کار کردن زیاد با این مدل تا حدود 9 ساعت و با کم کار کردن نیز حدود 1 روز کامل شارژ دارید!

دوربین

در مورد دوربین این گوشی و سری پیش، می‌توان ادعا کرد که بسیار پیشرفت داشته و سنسور اصلی به 50 مگاپیکسل رسیده است که تصاویر بسیار با کیفیتی را می‌توانید به ثبت برسانید. برای توضیح بیشتر لنز اصلی می‌توان گفت که 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN5 می‌باشد که در کنار دوربین تله فوتو و زوم 3 برابری و صد البته وجود لرزشگیر اپتیکال ( هم در لنز اصلی و هم در تله فوتو) توانسته دوربین فوق العاده حرفه ای را برای S22 Plus رقم بزند. اگر بخواهیم در مورد لنز اولترا واید این مدل گوشی بحث کنیم باید بگوییم که رزولوشن 12 مگاپیکسلی را برای خود به ثبت رسانده است و خبری از لرزشگیر اپتیکال در این لنز نیست! پوشش زاویه 120 درجه ای نیز، از دیگر ویژگی‌های لنز اولترا واید اس 22 پلاس است.

با توجه به موارد گفته شده، وجود حالت Super Steady Video در گوشی اس 22 پلاس، توانسته این گوشی را برای فیلم برداری در بهترین حالت آماده کند و به راحتی می‌توانید با قابلیت‌های گفته شده و استفاده از فناوری ذکر شده، خاطرات روشن و با کیفیتی را برای خود در حافظه این گوشی رقم بزنید.

اگر طرفدار عکس‌های پرتره با کیفیت هستید، دوربین S22 Plus به راحتی می‌تواند این خواسته را در کسری از ثانیه به تحقق برساند. شما با توجه به دوربین این گوشی می‌توانید بر خلاف گوشی‌های سری پیش، در نور کم نیز عکس‌های پرتره بسیار زیبا و چشم نواز را به ثبت برسانید. در مورد لنز اصلی نیز اگر تست کرده باشید، شارپنس و جزئیات عکس‌های گرفته شده در بهترین حالت خود به یادگار مانده اند.

در مورد فیلم برداری با این مدل گوشی باید گفت که قابلیت‌های فیلم برداری 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4k با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و در صورت فیلم برداری آهسته 720P با نرخ 960 فریم بر ثانیه نقش ایفا می‌کنند.

دوربین سلفی S22 Plus نیز توانسته با رزولوشن 10 مگاپیکسلی و داینامیک رنج پیشرفت کرده نسبت به سری‌های قبل سامسونگ، عکس‌هایی را به ثبت برساند که در طبیعی ترین و زیبا ترین حالت رنگی باشند!

امنیت

در این گوشی شما می‌توانید هم از قابلیت اثر انگشت و هم از تشخیص چهره استفاده کنید. از پیشرفت‌هایی که در این بخش از گوشی S22 Plus به چشم می‌خورد، می‌توان به وجود حسگر اثر انگشت اولترا سونیک اشاره کرد که امواج فرا صوت (به صورت سه بعدی) عوامل کمک دهنده به این حسگر برای شناسایی اثر انگشت شما می‌باشد؛ که همین مورد موجب بیشتر شدن امنیت در اس 22 پلاس شده است. فقط دقت داشته باشید که در صورت استفاده از سیستم تشخیص چهره، نباید در نور خیلی کم قرار بگیرید؛ چرا که این گوشی در نور کم برای تشخیص چهره کمی ضعیف عمل کرده است و برای این نوع امنیت، دوربین سلفی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

پردازنده

گوشی S22 Plus نیز مانند بعضی دیگر از سری‌های سامسونگ با دو پردازنده مختلف اگزینوس و اسنپ دراگون تولید می‌شود که  تنها پردازنده اگزینوس 2200 آن در ایران وارد می‌شود. از مزیت‌های پردازنده این مدل گوشی، باید به اجرا کردن بازی‌های سنگین با کیفیت بالا اشاره کرد که لذت بازی کردن با سرعت بالا را به شما هدیه می‌دهد. در سری‌های قبل تر که پردازنده اگزینوس 2100 بود، داغ کردن گوشی بسیار شایع بود و خوشبختانه در این مدل با پیشرفت پردازنده این مشکل به حداقل ترین حالت ممکن خود رسیده است. به صورت کلی می‌توان گفت که کار کردن با مدل اس 22 پلاس چه در برنامه‌های سنگین و چه سبک، در بهترین حالت خود اجرا می‌شود.

اسپیکر

در مورد اسپیکر گوشی S22 Plus نیز باید گفت که اسپیکر استریو در آن تعبیه شده که به همین دلیل کیفیت صدای بسیار خوب و بالایی را شما مشاهده می‌کنید. از طرفی با توجه به قابلیت‌های خوب اسپیکر استریو، تفکیک صدای خوبی را نیز در این مدل گوشی خواهید داشت که در این زمینه نیز سامسونگ قوی عمل کرده است. بازی کردن و گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه با کیفیت صدای عالی اس 22 پلاس، از مواردی است که هر شخصی را به سمت خود می‌کشاند.

رابط کاربری

رابط کاربری که در مدل اس 22 پلاس سامسونگ به چشم می‌خورد، OneUI 4.1 می‌باشد که در کنار جدیدترین نسخه اندروید خود نمایی می‌کند. در مورد این قابلیت نیز می‌توان گفت که رابط کاربری خوبی را به خود اختصاص داده و در صورت وجود لگ و باگ، به راحتی با یک آپدیت نرم افزاری این مشکل کامل حل خواهد شد.

سخن آخر

در این مقاله با ویزگی‌های مختلف S22 Plus اشنا شدیم و متوجه شدیم که ضعف‌های سری پیش بر طرف شده و با توجه به طراحی خوب، پردازنده با سرعت بالا، دوربین با کیفیت و رابط کاربری خوب توانسته جایگاه خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند که تناژ رنگی‌هایی که این گوشی در ظاهر خود به عرضه گذاشته، بسیار زیبا و چشم نواز است و هررنگ طرفداران خاص خودش را دارد. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.