همان طور که می‌دانید، سری A سامسونگ جزو پرطرفدارترین‌ها است و قابلیت‌های خوبی را با وجود میان رده بودن به خود اختصاص داده است. در این مقاله شما را با سری A73 سامسونگ اشنا می‌کنیم که جزو پرفروش ترین‌های میان رده در برند سامسونگ است. این گوشی دارای دو رم 6 و 8 است که هر یک قیمت متفاوتی دارند. با ما همراه باشید.

طراحی

اولین مورد در طراحی این گوشی، جنس پلاستیکی آن است که رنگ‌های زیبایی را از آن خود کرده است. در قسمت پشت گوشی سه لنز دوربین در زیر یکدیگر و در کنار این لنزها، فلش و یک لنز دیگر نیز خودنمایی می‌کنند. اگر بخواهیم در مورد تناژ رنگی این گوشی صحبت کنیم، باید بگوییم که پارادوکس مات و براق در دل یکدیگر جای گرفته اند؛ به این صورت که هم مات است و هم براق!

درگاه Type-c ، اسپیکر و میکروفون در قسمت پایینی گوشی، دکمه پاور و ولوم در قسمت راست و خشاب سیم کارت و میکروفون دوم نیز در قسمت بالایی گوشی مشاهده می‌شوند. ناگفته نماند که شما در این گوشی دو انتخاب دارید؛ یا دو سیم کارت همزمان داخل خشاب‌ها قرار دهید یا یک سیم کارت و یک مموری جای گذاری کنید.

87% قسمت جلوی گوشی را نمایشگر به خود اختصاص داده است. از دیگر مشخصه‌های گوشی A73 می‌توان به ویژگی IP67 آن اشاره نمود.

باتری

در مورد باتری این گوشی باید گفت که ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد و از نظر شارژدهی و کارایی در رنج متوسط قرار می‌گیرد؛ به این معنی که چنان چه با گوشی زیاد کار می‌کنید یا در طول روز با برنامه‌های سنگین سر و کار دارید، کمتر از یک روز شارژدهی را در نظر بگیرید. آدابتور 25 واتی که در جعبه مشاهده می‌کنید، این نوید را به شما می‌دهد که در حدود یک ساعت و بیست دقیقه، شارژ گوشی از 10% به 90% خواهد رسید.

 

صفحه نمایش

حالا نوبت معرفی صفحه نمایش این میان رده سامسونگ است. صفحه نمایش A73 امولد است که فول اچ دی است و پشتیبانی از HDR10 را نیز به خوبی انجام می‌دهد. این صفحه نمایش 120 هرتزی به حدی کیفیت خوب و روشنایی دلنشینی دارد که به راحتی می‌توانید تا ساعت‌ها از کار کردن با گوشی لذت ببرید و رنگ‌ها را در تناژ بسیار با کیفیتی مشاهده کنید. صفحه نمایش امولد این گوشی سایز 6.7 اینچی را به خود اختصاص داده است که همین امر باعث شده تا طرفداران بازی و فیلم این گوشی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

 

امنیت

این گوشی نیز دو امنیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره را برای خود در نظر گرفته است. موقعیت حسگراثر انگشت A73 در زیر صفحه نمایش است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. سیستم تشخیص چهره نیز دو بعدی است و کار کردن با آن لذت بخش و خوب است.

دوربین

عکس گرفتن با یک لنز 108 مگاپیکسلی که شارپنس و جزئیات خوبی دارد، می‌تواند از دلایلی باشد که این گوشی را در اولویت‌های خود قرار دهید. ناگفته نماند که داینامیک رنج A73 نیز بسسیار مثال زدنی است و بی عیب و نقص است!

برای گرفتن عکس‌های پرتره نیز لنز تشخیص عمق با کیفیت 5 مگاپیکسل خودنمایی می‌کند که به راحتی می‌توانید عکس‌های پرتره زیبایی را به ثبت برسانید.

در مورد کیفیت عکس برداری A73 در شب نیز می‌توان گفت مانند گوشی‌های میان رده دیگر، در صورتی که تاریکی مطلق نباشد و نور کمی وجود داشته باشد، می‌توانید عکس‌های بدون نویزی را به ثبت برسانید و در حد میان رده بودن خوب عمل کرده است.

سنسور اوترا واید این گوشی نیز بسیار ستودنی است؛ چرا که با سنسور 12 مگاپیکسلی عکس‌هایی را خواهید گرفت که از کیفیت آن حیرت زده می‌شوید. پس در کل این گوشی در دوربین و کیفیت عکس‌ها خوب عمل کرده است و می‌تواند از نقاط مثبت خرید این گوشی باشد.

سنسور تله فوتو در گوشی A73 حذف شده است؛ اما نگران نباشید. شما می‌توانید با زوم دو برابر دیجیتالی  به راحتی جزئیات عکس‌های به ثبت رسیده را مشاهده کنید. اما بیشتر از دوبرابر کمی کیفیت عکس‌ها کم می‌شود که نسبت به گوشی‌های میان رده تقریبا عادی است و نباید زیاد انتظار داشت. یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز در این گوشی مشاهده می‌شود که حتما باید بین 3 الی 5 سانت با سوژه عکاسی فاصله داشته باشید. کیفیت عکس‌های ماکرویی در این گوشی نیز قابل قبول و خوب است.

دوربین سلفی نیز مقیاس 32 مگاپیکسل را برای خود انتخاب کرده است. چنان چه نور محیط مناسب باشد و بیش از حد تاریک نباشد، به راحتی می‌توانید از سلفی گرفتن و دیدن عکس‌های با کیفیت و خوب لذت ببرید.

در مورد فیلم برداری با A73 نیز می‌توان گفت که یکی دیگر از نقطه مثبت‌های این گوشی است. 4K با سی فریم بر ثانیه، 1080P نیز با 30 و 60 فریم بر ثانیه در این گوشی خودنمایی می‌کنند که کیفیت فیلم برداری خوبی را به شما ارائه می‌دهد. تنها نقطه منفی که در این گوشی و فیلم برداری با آن توجه همه را جلب می‌کند، سرعت پایین تغییر فوکوس است که باز هم نسبت یه یک گوشی میان رده خوب عمل می‌کند و جای نگرانی نیست.

رابط کاربری

از بهترین قسمت‌های معرفی گوشی A73 قسمت رابط کاربری است؛ چرا که به حدی خوب و روان است که به تنهایی می‌تواند دلیل لنتخاب این گوشی یاشد. در این گوشی شما اندروید 12 با One UI 4.1 را مشاهده می‌کنید که باعث شده تا آیکون‌های جالب و قابلیت شخصی سازی بسیار خوب و… را در این گوشی داشته باشید. مژده شرکت سامسونگ برای این مدل گوشی، پشتیبانی اندروید این مدل تا 16 است. پس اگر به درستی از این گوشی استفاده کنید، می‌توانید تا اندروید 16 را بر روی این گوشی اپدیت کنید و از کار کردن با یک رابط کاربری مثال زدنی نهایت لذت را ببرید.

سخت افزار

مهم ترین بخش هر گوشی سخت افزار و پردازنده آن است. پردازنده ای که در گوشی A73 به چشم می‌خورد، Snapdargon 778G است که یکی از قدرتمند ترین پردازنده‌ها است. پس اگر جزو آن دسته افراد هستید که به بازی‌های سنگین علاقه دارید و دوست دارید که با کیفیت بالا و بدون لگ و باگ بازی کنید، انتخاب این گوشی قطعا یکی از بهترین تصمیمات شما خواهد بود. سرعت بالای این پردازنده در اجرای برنامه‌های سنگین بسیار ستودنی است.

اسپیکر

نقطه مثبت دیگری که سامسونگ توانسته روی آن مانور بدهد، استفاده از دو اسپیکر با کیفیت در گوشی A73 می‌باشد، چرا که یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر در پایین گوشی، باعث می‌شود شما از تمام نقاط گوشی خود صدایی را که دوست دارید بشنوید. این قابلیت باز هم برای افرادی که به بازی علاقه زیادی دارند، بسیار مفید است؛ چرا که با این اسپیکر‌های قوی که تعبیه شده، می‌توانید تا ریز ترین صداهای موجود در بازی را نیز با کیفیت خوب و صدایی مطلبوب بشنوید. تفکیک صدای اسپیکر این گوشی نیز در رنج مقایسه بسیار خوبی قرار می‌گیرد.

جمع بندی

در آخر اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی راجع به گوشی A73 داشته باشیم، باید بگوییم که طراحی شیک همراه با رنگ بندی جذاب، دوربین 108 مگاپیکسلی با کیفیت، وجود دو اسپیکر قدرتمند در بالا و پایین گوشی، رابط کاربری راحت و روان و در نهایت باتری استاندارد توانسته یک گوشی میان رده قوی را وارد بازار رقابت کند که بسیار پرطرفدار و پر فروش شده است. این گوشی مناسب افرادی است که با برنامه‌های سنگین و بازی‌های سنگین سر و کار دارند؛ چرا که وجود پردازنده ای قوی در کنار صفحه نمایش با کیفیت می‌تواند به راحتی خواسته یک فرد را از یک گوشی خوب برآورده کند! امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.