همان طور که می‌دانید، آیفون هر سال گوشی‌های جدیدی را روانه بازار می‌کند. یکی از پر طرفدارترین گوشی‌هایی که توانست سر و صدای بسیاری به پا کند، iPhone 13 Pro Max است، که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل مشخصات این گوشی بپردازیم. با ما همراه باشید.

iPhone 13 Pro Max

طراحی iPhone 13 Pro Max

در طراحی iPhone 13 Pro Max تغییرات اساسی ایجاد نشده و تنها کمی تغییر از طراحی سری قبل مشاهده می‌شود. از اولین موارد ظاهری در این گوشی می‌توان به جنس قاب پشتی گوشی اشاره کرد که از شیشه ساخته شده و توسط سرامیک شیلد اپل محاصره شده است. از زیبایی‌های خاص و محبوب در این گوشی باید به مات بودن قاب پشتی اشاره کرد، که همین مورد به تنهایی به تعداد طرفداران این مدل افزوده است.

جنس فریم میانی از استیل ضد زنگ می‌باشد، که دارای مقاومت بسیار خوبی است و همین مورد زبانزد عام و خاص است. از دیگر تغییراتی که در آیفون 13 پرو مکس مشاهده می‌شود، کوچک شدن ناچ پنل در جلوی گوشی است. وزنی  که شرکت اپل برای این گوشی در نظر گرفته، 240 گرم است،  که جزو گوشی‌های سنگین دسته بندی می‌شود. این سنگینی از باتری نشأت می‌گیرد که نسبت به سری قبل، باتری قوی تر شده است.

پیشنهاد خرید

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 2 New Generation

تومان۰تومان۵,۹۰۰,۰۰۰خرید کنید

صفحه نمایش

یکی از هزاران دلیل خرید iPhone 13 Pro Max صفحه نمایش آن است؛ چرا که دارای ویژگی‌هایی نظیر جنس صفحه نمایش Super Retina XDR OLED، رزولوشن 2778 در 1284 ، سایز 6.7 اینچی و نسبت تصاویر 19.5:9، قابلیت پروموشن، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و روشنایی 1000 تا 1200 نیتی است. ویژگی‌های ذکر شده باعث شده تا صفحه نمایش این گوشی عنوان بهترین نمایشگر را در بین گوشی‌های هوشمند هم قیمتی از آن خود کند! ناگفته نماند که صفحه نمایش نیز در این گوشی توسط سرامیک شیلد محافظت می‌شود.

iPhone 13 Pro Max

پیشنهاد خرید

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2021

تومان۰تومان۹,۷۵۰,۰۰۰خرید کنید

امنیت

امنیت iPhone 13 Pro Max مانند گوشی‌های سری قبل، توسط Face ID تامین می‌شود. نکته قابل توجه در این بخش، افزایش سرعت تشخیص چهره در این گوشی نسبت به گوشی‌های قبل است. پس در این قسمت نیز حرفی برای گفتن دارد!

باتری

همان طور که می‌دانید، اپل ظرفیت باتری گوشی‌ها را به صورت دقیق عنوان نمی‌کند. اما با توجه به تست‌هایی که بر روی iPhone 13 Pro Max انجام شده، ظرفیت باتری این مدل حدود 4350 میلی آمپر ساعت تخمین زده شده است. با توجه به این ظرفیت بالای باتری در سری آیفون، به راحتی می‌توانید در استفاده‌های نیمه سنگین تا یک روز کامل شارژ داشته باشید. ناگفته نماند که در این مدل نیز آداپتور در جعبه مشاهده نمی‌شود، و باید خودتان تهیه کنید. به راحتی می‌توانید یک آداپتور فست شارژ 20 واتی تهیه کنید و بعد از گذشت 75 دقیقه شارژ کامل صفر تا صد گوشی، از آن استفاده کنید. تکنولوژی مگ سیف نیز در این گوشی دیده می‌شود و می‌توانید با شارژ وایرلس 15 واتی در مدت زمان 100 دقیقه ایفون 13 پرومکس خود را شارژ کنید.

دوربین

شاید با خواندن اطلاعات خلاصه شده پیش خود فکر کنید که باز هم سنسور دوربین در آیفون 13 پرو مکس 12 مگاپیکسل است و تغییری اعمال نشده است؛ اما کامل در اشتباه هستید. اتفاقا در iPhone 13 Pro Max شاهد نقطه قوت بزرگی به نام دوربین و کیفیت تکرار نشدنی تصاویر هستیم. در بخش دوربین این گوشی قابلیتی به نام سینماتیک مود قرار گرفته، که شما می‌توانید به راحتی تصاویری با کیفیت فوق العاده به ثبت برسانید و از طرفی ویدئوها نیز دارای فوکوس و کیفیت بی نظیری باشند. این نوع کیفیت در سری‌های قبل آیفون 13 پرومکس دیده نمی‌شد.

از دیگر ویژگی‌هایی که اپل در iPhone 13 Pro Max قرار داده، قابلیت ثبت عکس‌های رنگی است، که در سری‌های قبل عکس‌ها دارای کمی تناژ زرد رنگ بودند. در این مدل این باگ برطرف شده و می‌توانید عکس‌های رنگی زیبایی را در گالری گوشی خود داشته باشید.

در مورد لنز اولتراواید نیز باید گفت که مانند سری قبل این برند، دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است. ناگفته نماند که تغییراتی اعمال شده که بزرگ تر شدن دریچه دیافراگم یکی از این ویژگی‌هاست. این مشخصه باعث شده تا بتوانید عکس‌هایی با نور و کیفیت بالاتری را با این لنز به ثبت برسانید.

یکی دیگر از لنزهایی که اپل برای iPhone 13 Pro Max در نظر گرفته، سنسور ماکرو است، که می‌توانید با این لنز هم به عکاسی بپردازید و هم فیلمبرداری! نکته جالب اینجاست که حتی می‌توانید فاصله کمتر از 2 سانتی متر با سوژه داشته باشید و هیچ مشکلی در کیفیت تصاویر ایجاد نشود. پس از دیگر شگفتی‌های دوربین 13 پرو مکس لنز ماکرو آن می‌باشد.

افرادی که این گوشی را تهیه کرده اند، متوجه شده اند که می‌توانند با تمام سنسورهای دوربین در این گوشی در تاریکی و شب به عکاسی بپردازید. دریچه دیافراگم 1.5 که اپل برای این مدل در نظر گرفته، باعث ایجاد چنین ویژگی مثبتی شده است. پس در نظر داشته باشید که عکاسی در حالت شب نیز با این گوشی امکان پذیر است. تنها نکته ای که باقی می‌ماند، توجه به میزان نور در شب است؛ چرا که در صورت کم بودن بیش از حد نور، امکان وجود نویز در تصاویر وجود دارد.

به جرأت می‌توان گفت که فیلم برداری با این گوشی به قدری قدرتمند است، که با یک ادیت می‌توان فیلم سینمایی ساخت! کیفیت فیلم برداری با دوربین iPhone 13 Pro Max به صورت 4K و 24، 30 و 60 فریم است. وجود لرزشگیر اختصاصی، قابلیت رنگی کردن و سینماتیک مود باعث شده تا این گوشی لقب بهترین پکیج دوربین را در بین دیگر برندها از آن خود کند.

دوربین سلفی iPhone 13 Pro Max نیز مانند ایفون 12 پرو مکس دارای کیفیت خوب و شارپنس بالا است. فقط باید دقت داشته باشید که هنگام عکاسی و فیلم برداری با لنز سلفی شرایط نوری خوب فراهم باشد، تا از ایجاد نویز در فیلم و عکس‌ها جلوگیری شود.

iPhone 13 Pro Max

سخت افزار و نرم افزار

در مورد سخت افزار در این گوشی می‌توان گفت که اپل از Apple A15 Bionic استفاده کرده، که این نوع سخت افزار جزو پر سرعت ترین‌ها به شمار می‌رود. این ویژگی در کنار پردازنده گرافیکی که در این مدل دیده می‌شود، دست به دست هم داده اند تا شما بتوانید به راحتی سنگین‌ترین برنامه‌ها را در بالاترین سرعت به اجرا درآورید. قسمت شگفت انگیر این گوشی نسخه 128 گیگابایتی، 256، 512 و 1 ترابایتی است، که به راحتی می‌توانید هر نوع نسخه ای را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید و از خرید هارد اکسترنال برای ذخیره عکس و فیلم‌ها پرهیز کنید.

نرم افزاری که اپل برای iPhone 13 Pro Max در نظر گرفته، سیستم عامل IOS 15 است که به شدت باعث جذب طرفداران بیشتر در این مدل شده است؛ چرا که این نرم افزار در کنار پردازنده ای که در بالاتر توضیح داده شد، باعث ایجاد رابط کاربری بسیار روان و لذت بخش شده اند.

اسپیکر

از دیگر ویژگی‌های مثبت و خوب در iPhone 13 Pro Max، وجود اسپیکر استریو است که در سری‌های قبل نیز از همین نوع اسپیکر استفاده می‌شد. نکته مهم در این بخش تبدیل اسپیکر مکالمه به اسپیکر دوم برای پخش صداست، که در مواقع بازی و فیلم دیدن به شدت کاربردی است. تفکیک صدا، حجم و بلندی صدای بسیار بالای این نوع اسپیکر در این مدل، زبانزد عام و خاص است.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که گوشی iPhone 13 Pro Max دارای ویژگی‌ها و نکات مثبت بیشماری است، که به جرأت می‌توان گفت که این گوشی را جزو پر فروش ترین گوشی‌ها در بین برندها تبدیل کرده است. بهترین ویژگی در این مدل همان طور که توضیح داده شد، پکیج دوربین و پردازنده آن است، که در بهترین نوع طراحی شده اند. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ