این مقاله از گوشی‌های سامسونگ مخصوص افرادی است که به دنبال گوشی‌های با ظرفیت باتری بالا هستند. از نقاط قوت این گوشی که توانسته M32 را جزو دسته پر فروش‌های سامسونگ کند، باتری آن است. با ما همراه باشید تا به صورت کامل به نقد و برسی این میان رده پر فروش بپردازیم.

طراحی

در مورد طراحی M32 می‌توان گفت، که از لحاظ جنس قاب پشتی تغییری با مدل‌های قبلی سامسونگ نکرده و از همان پلاستیک استفاده شده است، با این تفاوت که خطوطی عمودی به صورت هفت رنگ در قاب پشتی به چشم می‌خورد. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی به بازار عرضه شده است که هر دو رنگ طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

لنز‌های دوربین در گوشی M32 در قسمت بالا و چپ قاب پشتی برای خود جای گرفته اند. اگر نگران میزان بیرون زدگی دوربین در قاب پشتی گوشی هستید، باید بگوییم که این بیرون زدگی بسیار کم است و اصلا جای نگرانی باقی نگذاشته است. ناگفته نماند که فلش دوربین نیز در فریم میانی دیده نمی‌شود و در بیرون از این فریم به چشم می‌خورد. در مورد جای لوگوی سامسونگ نیز باید گفت که در قسمت پایین و پشت گوشی تعبیه شده است.

فریم میانی در گوشی M32 از جنس همان پلاستیک اما براق است که در زمینه مقاومت ضعیف عمل کرده است. در قسمت سمت راست فریم، دکمه پاور که همان حسگر اثر انگشت نیز می‌باشد، به همراه دکمه ولوم قرار گرفته است. در قسمت پایین گوشی نیز درگاه تایپ سی، اسپیکر، جک هنذفری و میکروفون مکالمه به چشم می‌خورد. خشاب سیم کارت را نیز می‌توان در قسمت چپ فریم مشاهده کرد. این خشاب سیم کارت به راحتی می‌تواند از دو سیم کارت و یک کارت حافظه، همزمان پشتیباتی کند! همین امر باعث شده تا طرفداران این گوشی زیادتر شوند.

قسمت جلوی گوشی کاملا تخت است و در مورد حاشیه نمایشگر می‌توان گفت که در قسمت بالایی و کناره‌ها استاندارد است و در قسمت پایین کمی بیشتر است. نمایشگر گوشی M32 ، 84 درصد قسمت جلوی گوشی را از آن خود کرده است. دوربین سلفی نیز داخل ناچ قطره ای به چشم می‌خورد. ناگفته نماند که یک اسپیکر مکالمه نیز در بالای دوربین سلفی به چشم می‌خورد.

نکته بسیار مهم در هنگام خرید این گوشی، به نسخه جهانی و هند آن مربوط می‌شود؛ چرا که ظرفیت باتری این دو نسخه با یکدیگر فرق می‌کند. به همین دلیل وزن نسخه هند گوشی M32 ، 196 گرم و نسخه جهانی آن 180 گرم می‌باشد. به این نکته نیز توجه کنید که هیچ گواهی IP برای M32 در نظر گرفته نشده است. پس نسبت به گرد و غبار و قطرات آب مقاومتی ندارد!

باتری

این قسمت از معرفی گوشی M32 ، بخشی است که به راحتی میان رقیبان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد! همان طور که در بالاتر اشاره شد، این گوشی دو نسخه هند و جهانی را دارد و تفاوت این دو بر اساس ظرفیت باتری است. ظرفیتی که باتری نسخه جهانی به خود اختصاص داده، 5000 میلی آمپر ساعت و نسخه هندی 6000 میلی آمپر ساعت است. از طرفی در بخش شارژ سریع نیز با یکدیگر فرق می‌کنند؛ به این صورت که نسخه هندی فست شارژ 15 واتی و نسخه جهانی فست شارژ 25 واتی را در دل خود جای داده اند.
اگر بخواهیم میزان شارژ دهی این گوشی را به صورت واضح تر بیان کنیم، باید بگوییم که اگر بازی کالاف دیوتی را روی این گوشی اجرا کنید، پس از گذشت 1 ساعت، تقریبا 18 درصد از شارژ آن کم می‌شود. این بدین معناست که افرادی که استفاده‌های معمولی و روزمره داشته باشند، به راحتی می‌توانند تا دو روز از شارژ گوشی M32 استفاده کنند. شارژ کامل با فست شارژ 15 واتی نیز حدود دو ساعت زمان بر است.

صفحه نمایش

سامسونگ در بخش صفحه نمایش M32 نیز خوب عمل کرده و از صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد استفاده کرده است. از طرفی وجود ویژگی نرخ تازه سازی 90 هرتزی نیز باعث شده تا این گوشی در بخش نمایشگر نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. رزولوشن این گوشی نیز 1080 در 2400 پیکسل است.
به راحتی می‌توان ادعا کرد که کیفیت، روشنایی، کنتراست و هر مورد دیگر در مورد صفحه نمایش گوشی M32 ، در بهترین حالت خود است و شما اصلا از نگاه کردن به نمایشگر خسته نمی‌شوید!

امنیت

گوشی M32 در بحث امنیت، از دو سیستم حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره استفاده کرده است که هر دو مورد به خوبی عمل می‌کند. یکی دیگر از شگفتی‌های این گوشی، حسگر اثر انگشت آن است که با دکمه پاور یکی است! این مورد در گوشی‌های قبلی سامسونگ به چشم نمی‌خورد. همین امر باعث شده تا سرعت باز کردن قفل گوشی با حسگر اثر انگشت، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. سیستم تشخیص چهره دو بعدی نیز خوب عمل می‌کند و مشکلی در این بخش گزارش نشده است.

دوربین

اگر بخواهیم نگاهی کلی به دوربین گوشی M32 داشته باشیم، باید بگوییم که لنز اصلی 64 مگاپیکسل، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و تشخیص عمق میدان نیز 2 مگاپیکسل است.
لنز اصلی: این لنز به راحتی می‌تواند عکس‌هایی را برای شما به ثبت برساند که با هر بار دیدن از خرید گوشی M32 خود راضی تر شوید! شارپنس و جزئیات این عکس‌ها در میان رقیبان توانسته رتبه بالایی را از آن خود کند.
اولتراواید: همان طور که می‌دانید، کیفیت تصاویر گرفته شده با سنسور اولتراواید پایین تر از لنز اصلی است و جای نگرانی ندارد؛ چرا که این حالت طبیعی همه گوشی ها است. از طرفی اگر دوست داشتید که عکس‌های خوبی را با لنز اولتراواید M32 به ثبت برسانید، باید شرایط نور مناسب و… را فراهم کنید.
ماکرو: گوشی M32 در این قسمت ضعیف عمل کرده است و در نهایت عکس‌های خوبی را با این لنز به ثبت نمی‌رسانید. به صورت کلی می‌توان گفت که این بخش از گوشی زیاد حرفی برای گفتن ندارد و می‌توانست بهتر باشد.
تشخیص عمق: در عوض این لنز خوب عمل می‌کند و به راحتی می‌توانید در صورت وجود نور کافی، با سرعت زیاد بک گراند و سوژه را در عکس‌های پرتره از بکدیگر جدا کنید و عکس‌های پرتره خوب و زیبایی را در گالری گوشی خود داشته باشید.
در مورد فیلم برداری باید بگوییم که سامسونگ در گوشی M32 استاندارد عمل کرده است و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080 P و 30 فریم بر ثانیه را در این گوشی تعبیه کرده است. کیفیت و میزان لرزش فیلم‌های به ثبت رسیده با این گوشی، کاملا قابل قبول و با کیفیت است.
دوربین سلفی: M32 در این زمینه نیز قوی عمل کرده است و لنز 20 مگاپیکسلی این گوشی، می‌تواند عکس‌هایی را به ثبت برساند که کیفیت و روشنایی و رنگ بسیار بالایی را به شما ارائه دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی دوربین سلفی آن است.

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری ONE UI 3.1 در این گوشی به چشم می‌خورد که این دو مورد در کنار یکدیگر توانسته گوشی M32 را در زمینه رابط کاربری و کار کردن راحت با گوشی در مرتبه خوبی قرار دهد. با این رابط کاربری شما می‌توانید محیط کاربری را به سلیقه خود شخصی سازی کنید و از یک گوشی منحصر به فرد لذت ببرید.

سخت افزار

در زمینه سخت افزاری نیز سامسونگ خوب عمل کرده است و Mediatek Helio G80 با معماری 12 نانومتری در گوشی M32 به چشم می‌خورد. ناگفته نماند که دو نسخه سخت افزاری برای این گوشی در نظر گرفته شده؛ به این صورت که نسخه 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایت و نسخه 128 گیگابایتی با حافظه رم 6 و 8 گیاگابایت دیده می‌شود.
اگر بخواهیم از دیگر نقاط قوت گوشی M32 بگوییم، باید به همین سخت افزار اشاره کرد؛ چرا که شما پس از یک ساعت بازی کالاف دیوتی و یا بازی‌های سنگین دیگر، شاهد افزایش تنها 1 درجه دمای گوشی خواهید بود! پس اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد سخت افزار M32 داشته باشیم، باید بگوییم به خوبی از پس اجرای برنامه‌های سنگین و نیمه سنگین بر می‌آید.

اسپیکر

از نقاط ضعف گوشی M32 می‌توان به اسپیکر و کیفیت صدای آن اشاره نمود. این گوشی از یک اسپیکر مونو در قسمت پایینی گوشی استفاده کرده است که حجم صدا و تفکیک صدای خوبی را به شما ارائه نمی‌دهد. پس اگر جزو افرادی هستید که اسپیکر جزو اولویت‌های اولیه شما برای انتخاب گوشی است، باید از M32 چشم پوشی کنید.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد گوشی M32 داشته باشیم، باید بگوییم که این گوشی نقاط قوت بسیار زیادی را در دل خود جای داده است و تنها نقطه ضعف آن، اسپیکر است، که اگر جزو دلایل اصلی خرید گوشی برای شما نباشد، به جرات می‌توان گفت که این گوشی، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود؛ چرا که وجود باتری با ظرفیت بالا، صفحه نمایش با کیفیت، دوربین خوب و سخت افزار و… همگی دست به دست هم داده اند تا گوشی M32 را در بهترین حالت ممکن خود قرار دهد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.