یکی دیگر از محصولات برند اپل که به محض ورود به بازار سر و صدای بسیاری به پا کرد، آیفون 11 بود. این گوشی ویژگی‌های خوب و مثبت بسیاری را در دل خود جای داده است و توانسته به تنهایی حریف رقبای هم قیمتی خودش شود. در صورتی که از جزئیات این گوشی اطلاع ندارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

iPhone 11

طراحی آیفون 11

طراحی ظاهری آیفون 11 تا حد زیادی شباهت‌هایی با نسل‌های قبلی داشت، اما با برخی تغییرات و بهبودها آمده است. در زیر توضیحاتی درباره طراحی ظاهری آیفون 11 آورده شده است.

آیفون 11 دارای یک صفحه نمایش Liquid Retina IPS LCD با اندازه 6.1 اینچ است. این صفحه نمایش با وضوح 828 در 1792 پیکسل است. بدنه آیفون 11 از جنس شیشه و قاب آلومینیوم است. این طراحی باعث ‌شد که گوشی به نظر ظریف و زیبا بیاید. همچنین از استانداردهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 پشتیبانی می‌کند. یک ویژگی مهم در آیفون 11، سیستم دوربین دوگانه در پشت گوشی است. این سیستم شامل دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز اصلی و یک دوربین فوتوآیس و یک لنز فوتوآیس Ultra-Wide  است. این ترکیب به کاربر امکان گرفتن عکس‌های با زاویه دید گسترده‌تر را می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون 11

صفحه نمایش آیفون 11 یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی است، که با اندازه مناسب و کیفیت تصویر بالا، تجربه بصری کاربران را بهبود می‌بخشد. در زیر، جزئیات بیشتری در مورد صفحه نمایش آیفون 11 آورده شده است.

نوع صفحه نمایش

آیفون 11 از نوع صفحه نمایش Liquid Retina IPS LCD استفاده می‌کند. این نوع صفحه نمایش توانایی نمایش رنگ‌های زنده و واقعی را داراست و از تکنولوژی IPS برای زاویه دید وسیع بهره می‌برد.

اندازه صفحه

صفحه نمایش آیفون 11 اندازه 6.1 اینچ دارد. این اندازه صفحه نمایش، گوشی را به اندازه‌ای کوچک که به راحتی در دستان کاربر قرار می‌گیرد، و به عینه ویژگی‌های یک صفحه نمایش بزرگتر از متوسط ارائه می‌دهد.

رزولوشن

همان طور که گفته شد، صفحه نمایش دارای رزولوشن 828 در 1792 پیکسل است. این رزولوشن، تصاویر با وضوح و کیفیت بالا فراهم می‌کند.

تکنولوژی  True Tone

آیفون 11 از تکنولوژی True Tone پشتیبانی می‌کند، که به سنسورهای نور محیطی اجازه می‌دهد رنگ‌های صفحه نمایش را به تناسب با رنگ‌های محیط تنظیم کند. این باعث بهبود تجربه مشاهده در شرایط نور مختلف می‌شود.

عمق رنگ

صفحه نمایش این گوشی قابلیت نمایش رنگ‌ها با عمق 16 میلیون رنگ را داراست، که به تصاویر زنده‌تر و واقعی‌تر ظاهر می‌شوند.

پشتیبانی از  HDR

آیفون 11 از پشتیبانی از فرمت‌های HDR10 و Dolby Vision برای ویدئوهای HDR بهره می‌برد. این ویژگی باعث ارائه تصاویر با دینامیک بالا و رنگ‌های زنده‌تر می‌شود.

مقاومت در برابر آب

صفحه نمایش این گوشی دارای لایه‌ای مقاوم در برابر اثر انگشت و ‌آب است که از آسیب به صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

iPhone 11

باتری آیفون 11

باتری آیفون 11 یکی از عناصر مهم و تعیین‌ کننده برای عمر استفاده از گوشی است. باتری آیفون 11 دارای یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 3,110 میلی‌آمپر‌ساعت (mAh) است. عمر مفید باتری یک گوشی معمولاً به شدت و به نحوه استفاده کاربر و نرم‌افزارهای در حال اجرا بستگی دارد. اما طبق مشخصات اپل، آیفون 11 قادر است تا 17 ساعت تماس تلفنی را برای تشخیص مکالمات صوتی ارائه دهد، تا 10 ساعت پخش ویدئوها و تا 65 ساعت پخش موسیقی را ارائه کند.

آیفون 11 از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. با استفاده از شارژرهای قدرتمند، می‌توانید به سرعت باتری گوشی خود را شارژ کنید.  این گوشی همچنین از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این مورد به کاربران اجازه می‌دهد که گوشی خود را بر روی شارژرهای بی ‌سیم قرار داده و بدون نیاز به کابل، باتری را شارژ کنند.  سیستم‌عامل iOS همیشه از قابلیت‌ها و الگوریتم‌های به ‌روز شده برای مدیریت بهینه مصرف باتری استفاده می‌کند. این به کاربر این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها و سرویس‌ها زمانی که نیاز به اجرا ندارند، به ‌طور خودکار به حالت استندبای مصرف کم تبدیل شوند.

در تنظیمات گوشی، بخشی به نام “باتری” وجود دارد که به کاربر اطلاعاتی از قبیل درصد باقی‌ مانده باتری و آمار مصرف باتری برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

iPhone 11

پردازنده آیفون 11

آیفون 11 از پردازنده A13 Bionic استفاده می‌کند، که یکی از پیشرفته ‌ترین و قدرتمند ترین پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت اپل است.  پردازنده A13 Bionic توسط TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) با استفاده از تکنولوژی 7 نانومتری تولید شده است. این به معنای این است که اجزای پردازنده با دقت بسیار بالا و در فضای کوچکتری جا می‌شوند، که به بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

A13 Bionic دارای چهار هسته Lightning و چهار هسته Thunder می‌باشد. این هسته‌ها به طور هوشمندانه به موازات هم کار می‌کنند تا کارایی بالا و مدیریت بهینه منابع انرژی را فراهم کنند.

پردازنده A13 Bionic دارای پردازنده مرکزی (CPU) با قابلیت اجرای وظایف پیچیده و انجام محاسبات سریع است. این پردازنده CPU  به کاربر امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها با سرعت بالا را می‌دهد.

پردازنده A13 Bionic دارای پردازنده گرافیک (GPU) خود است، که برای پردازش تصاویر و گرافیک‌های سه بعدی به کار می‌رود. این GPU بهبودهای قابل توجهی در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گرافیکی دارد.

پردازنده A13 Bionic دارای واحد پردازش هوش مصنوعی (Neural Engine) مجهز به 8 هسته است. این بخش به پردازش سریع داده‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق کمک می‌کند، که در عملکرد برنامه‌ها و قابلیت‌های هوشمند گوشی تاثیرگذار است.

پردازنده A13 Bionic همچنین قادر است به بهینه‌ سازی کارایی حسگرها و دوربین‌های گوشی برای بهترین تجربه عکاسی و ویدئوگرافی کمک کند.

A13 Bionic از سیستم مدیریت انرژی هوشمند بهره می‌برد، که به بهینه ‌سازی مصرف باتری و افزایش عمر آن کمک می‌کند.

دوربین آیفون 11

آیفون 11 دارای یک سیستم دوربین دوگانه در قسمت پشتی گوشی است، که شامل دوربین اصلی و یک دوربین فوتوآیس Ultra-Wide  می‌شود.

دوربین اصلی

رزولوشن: دوربین اصلی آیفون 11 دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل است.

اندازه پیکسل: اندازه پیکسل‌ها در این دوربین برای بهترین عکس ‌برداری در شرایط نوری مختلف به 1.4 میکرومتر افزایش یافته است.

لنز: این دوربین دارای لنز با دیافراگم f/1.8 است، که به عنوان عنصر مهم در عمق میدان و کاهش نویز در شرایط نوری کم عمل می‌کند.

ضبط ویدئو: این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت K4 با سرعت 60 فریم در ثانیه را داراست.

دوربین فوتوآیس  Ultra-Wide

رزولوشن: دوربین فوتوآیس Ultra-Wide نیز دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل است.

لنز: لنز این دوربین دارای دیافراگم f/2.4 است و یک زاویه دید فوق‌العاده 120 درجه را فراهم می‌کند، که به کاربر این امکان را می‌دهد تا تصاویر با زاویه دید گسترده‌ تری ثبت کند.

ضبط ویدئو: مانند دوربین اصلی، دوربین فوتوآیس Ultra-Wide هم قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت K4  را داراست.

عملکرد و ویژگی‌های دوربین

پشتیبانی از حالت  Night Mode: حالت Night Mode این امکان را به کاربر می‌دهد، تا در شرایط نوری کم و حتی در شب عکس ‌برداری با جزئیات بالا انجام دهد.

Deep Fusion: این تکنولوژی به کمک هوش مصنوعی برای بهبود جزئیات در تصاویر با نویز کمک می‌کند.

Smart HDR: این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا در عکس ‌برداری در مقابل نور یا در شرایط نوری متفاوت، تصاویر با دینامیک بالا و جزئیات بهتری داشته باشد.

دوربین سلفی

رزولوشن: دوربین سلفی این گوشی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل است.

لنز: لنز این دوربین دارای دیافراگم f/2.2 است.

ضبط ویدئو: دوربین سلفی نیز قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت K4  را داراست.

iPhone 11

نرم افزار آیفون 11

آیفون 11 با سیستم عامل iOS 13 عرضه شده است. در زیر، توضیحاتی در مورد نرم افزار و ویژگی‌های سیستم عامل iOS 13 بر روی آیفون 11 آمده است.

ویژگی‌های عمومی

حالت تیره iOS 13: برند اپل  امکان فعال کردن حالت تیره را فراهم کرده است، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا رابط کاربری گوشی را در حالت تیره ‌تر مشاهده کنند، که ممکن است به چشم‌ها در شرایط نور کم کمک کند و همچنین به طراحی شیک‌ تری دست پیدا کند.

ویرایش فایل‌ها

از طریق اپلیکیشن  Files، کاربران می‌توانند به راحتی فایل‌های خود را مدیریت و ویرایش کنند. همچنین این امکان فراهم شده است که USB و کارت حافظه به گوشی متصل شود و اطلاعات به‌ صورت مستقیم انتقال یابد.

حریم خصوصی

Location Tracking: به کاربران این امکان را می‌دهد که به اپلیکیشن‌ها دسترسی ذخیره ویژگی محدودیت دسترسی به موقعیت جغرافیایی را بدهند.

Sign in with Appl: این ویژگی به کاربران امکان ورود به اپلیکیشن‌ها با استفاده از ایدنتیت اپل بدون فراهم کردن اطلاعات شخصی اضافی را می‌دهد.

امنیت آیفون 11

آیفون 11 از سیستم‌های امنیتی قدرتمند و متنوعی برخوردار است، تا اطلاعات و دستگاه کاربران را محافظت کند. در زیر، توضیحاتی درباره سیستم امنیت و قفل آیفون 11 آورده شده است.

 Face ID

تشخیص چهره: آیفون 11 از سیستم تشخیص چهره به نام Face ID بهره می‌برد. این سیستم از تکنولوژی پیشرفته سه ‌بعدی پرچمدار به نام TrueDepth استفاده می‌کند، تا چهره کاربر را تحلیل کرده و به صورت امن دستگاه را باز کند. Face ID  با عدم تشخیص تصاویر چهره از تقلب جلوگیری می‌کند.

Touch ID یا  تشخیص اثر انگشت: برخی مدل‌های آیفون 11 ممکن است از سیستم تشخیص اثر انگشت Touch ID استفاده کنند. این سیستم اثر انگشت به صورت اختیاری می‌تواند به عنوان یک گزینه امنیتی دیگر برای قفل گوشی استفاده شود.

آیفون قفل‌پذیر  Lock Screen

نمای قفل برای اطلاعات حساس: حتی قفل ‌پذیری نمای قفل گوشی نیز امکانات امنیتی زیادی دارد. نمای قفل در آیفون اطلاعات حساس را از دید دیگران در حالتی که گوشی قفل شده است محافظت می‌کند.

شناسایی لمس: برخی از مدل‌های آیفون 11 از تکنولوژی شناسایی لمس به نام Haptic Touch برای افزودن ویژگی‌های دسترسی سریع به برخی از اپلیکیشن‌ها یا عملکردهای دیگر به لمس‌های طولانی یا فشاری بر روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند.

دستگاه Enclave امنیتی

محافظت از اطلاعات حساس: آیفون 11 از یک دستگاه Enclave امنیتی برای ذخیره اطلاعات حساس نظیر رمزهای عبور و اطلاعات اثر انگشت استفاده می‌کند. این دستگاه امنیتی جلوی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات را می‌گیرد.

آپلود ایمن در  iCloud

رمزگذاری اطلاعات در حالت ذخیره در  iCloud: اطلاعاتی که در iCloud ذخیره می‌شوند، با استفاده از رمزگذاری پیشرفته محافظت می‌شوند. این به کاربران اطمینان از امنیت اطلاعات خود در فضای ذخیره‌سازی ابری می‌دهد.

پشتیبانی از تنظیمات پیشرفته امنیتی

رمزگذاری دستگاه: کاربران می‌توانند گوشی خود را با استفاده از رمز عبور، الگو، یا اثر انگشت قفل کنند.

پاک کردن اطلاعات بعد از تعدادی نا معین تلاش ناموفق: اگر کسی سعی کند به صورت نا مجاز به دستگاه دسترسی پیدا کند، اطلاعات در صورت تعدادی تلاش ناموفق به صورت خودکار پاک می‌شوند.

iPhone 11

اسپیکر آیفون 11

آیفون 11 دارای یک سیستم صدای استریو با اسپیکرهای داخلی در بالای و پایین دستگاه است. این اسپیکرها بهبودهای زیادی نسبت به نسل‌های گذشته داشته‌اند و تجربهٔ گوش دادن به مکالمات تلفنی، موسیقی، و صدای اطلاعیه‌های دستگاه را بهبود می‌بخشند.

اسپیکرهای استریو

آیفون 11 دارای دو اسپیکر استریو است، که یکی در بالای دستگاه (در بالای صفحه نمایش) و دیگری در پایین (در محدوده درخته‌ها) قرار دارد. این طراحی استریو به کاربران تجربهٔ صدای سه‌ بعدی و با کیفیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

کیفیت صدا

اسپیکرهای آیفون 11 با کیفیت صدای بالا و دینامیک بالا طراحی شده‌اند. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا در حین مکالمات تلفنی، گوش دادن به موسیقی، یا تماشای ویدئو، صدای با کیفیتی را تجربه کنند.

تکنولوژی Dolby Atmos و Spatial Audio

آیفون 11 از تکنولوژی‌های صوتی پیشرفته مانند Dolby Atmos و Spatial Audio پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی‌ها به تجربه صوتی کاربران افزوده می‌شوند و امکان استفاده از صداهای سه‌ بعدی و جلب توجه بیشتر در موسیقی و ویدئوها را فراهم می‌کنند.

صدای تماس تلفنی

اسپیکرهای آیفون 11 بهبودهای زیادی در صدای تماس تلفنی دارند. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مکالمات تلفنی، صدای خود و صدای طرف مقابل را به شکل واضح و با کیفیت بالا بشنوند.

صدای اطلاعیه‌ها و هشدارها

اسپیکرهای آیفون 11 برای اطلاعیه‌ها و هشدارها نیز به کار می‌روند. این اطلاعیه‌ها از طریق اسپیکرها با صداهای واضح و قوی به کاربران اطلاع داده می‌شوند.

قابلیت همگام‌سازی با  AirPods

اسپیکرهای آیفون 11 همگام‌سازی بسیار خوبی با AirPods دارند. این مورد به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از AirPods  تجربه صوتی خود را گسترش دهند.

از این جهت، اسپیکرهای آیفون 11 با طراحی استریو، کیفیت صدا، و تکنولوژی‌های پیشرفته صوتی، تجربهٔ صوتی بسیار خوبی به کاربران ارائه می‌دهند.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که برند اپل تمام تلاش خود را کرده تا بتواند تمام ویژگی‌های مثبت را در بین رقبای هم قیمتی، در آیفون 11 جای دهد؛ از طراحی گرفته تا صفحه نمایش و دوربین و…، همگی در سطح بسیار عالی قرار گرفته اند. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ