یکی از سری گوشی‌هایی که در ایران طرفدارن زیادی را به خود اختصاص داده و از طرفی مانند دیگر گوشی‌ها در بازار زیاد نیست، سری F سامسونگ است. یکی از این سری گوشی‌ها، F22 است که قصد داریم در این مقاله به شرح جزئیات آن بپردازیم. اگر بخواهیم این گوشی را به صورت کلی توصیف کنیم، باید بگوییم که جزو خانواده M22 به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا با مشخصات این گوشی بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی

اگر بخواهیم در مورد طراحی گوشی F22 بگوییم، باید به نکته ای که در بالا ذکر شد، اشاره کنیم؛ به این صورت که شباهت زیادی به گوشی M22 دارد. سامسونگ در این گوشی نیز از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است. بدنه پلاستیک اما مات، باعث شده تا طرفداران بیشتری را به خود اختصاص دهد. لنزهای دوربین نیز در یک قاب مربعی شکل در پشت گوشی به چشم می‌خورند. تکسچری که سامسونگ برای F22 در نظر گرفته است، باعث شده تا میزان کثیف شدن این گوشی به حداقل برسد.

از دیگر مشخصات طراحی این گوشی، این است که شما می‌توانید به راحتی از دو سیم کارت و یک میکرو اس دی همزمان در این گوشی استفاده کنید. ناگفته نماند که این گوشی تنها در دو رنگ آبی و مشکی تولید شده است.

 

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایشی که سامسونگ در گوشی F22 تعبیه کرده است، سوپر امولد است که همین امر باعث شده تا افرادی که علاقه به صفحه نمایش خوب برای گوشی خود دارند، بی درنگ به سمت این گوشی بروند. اگر شما نگاهی به صفحه نمایش F22 از نزدیک بیندازید، متوجه زاویه دید مناسب، روشنایی خوب و کیفیت بالای تصاویر می‌شوید. شایان ذکر است که رزولوشن در نظر گرفته شده برای این گوشی، 720 است. پس در کل می‌توان گفت که سامسونگ در این زمینه خوب عمل کرده است.

 

باتری

یکی از مهم ترین مقوله‌ها در خرید هر نوع گوشی، باتری آن است. یک نقطه ضعف و یک نقطه قوت در این گوشی در زمینه باتری مشهود است؛ نقطه قوت F22 ، ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعتی آن است که باعث می‌شود شما نگران استفاده از گوشی خود نباشید و تا مدت زیادی نسبت به دیگر گوشی‌ها، می‌توانید با گوشی خود کار کنید و به شارژ نزنید. اما نکته منفی این موضوع شارژر فست 15 واتی آن است که این موضوع باعث شده تا شارژ کامل این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های رقیب خودش کمی بیشتر طول بکشد. پس اگر مشکلی با زمان شارژ شدن باتری ندارید، این ظرفیت باتری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای هر کسی با هر استفاده ای از گوشی باشد.

 

دوربین

همان طور که در بالاتر اشاره شد، F22 دارای چهار لنز است که به ترتیب 48 مگاپیکسل ( لنز اصلی )، 8 مگاپیکسل ( اولتراواید )، 2 مگاپیکسل ( تشخیص عمق ) و 2 مگاپیکسل ( ماکرو ) است.

در مورد لنز اصلی باید گفت که اگر شرایط نوری خوبی فراهم باشد، عکس‌های بی نظیری را به ثبت می‌رسانید. لنز اولتراواید عکس‌های استاندارد و نرمالی برای شما به ثبت می‌رساند. دوربین ماکرو  تشخیص عمق نیز عملکرد خوب و مناسبی را دارند و در کل در زمینه دوربین نیز سامسونگ خوب و معقول عمل کرده است.

 

پردازنده

در مورد پردازنده این گوشی باید گفت که سامسونگ خوب عمل نکرده و یک پردازنده برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته است. این پردازنده مدیاتک ( هلیو G80 ) است. اگر زیاد با گوشی کارها و بازی‌های سنگین انجام نمی‌دهید، مشکلی نیست و در پر سرعت ترین حالت ممکن به انجام کارهایتان می‌پردازید، اما در مورد بازی‌ها و برنامه‌های سنگین F22 نمی‌تواند قدرتمند عمل کند.

 

نرم افزار

در مورد نرم افزار و رابط کاربری گوشی F22 سامسونگ باید گفت که این گوشی به صورت طبیعی اندروید 11 را روی خود اجرا می‌کند. اما می‌توانید به راحتی پس از باز کردن، با یک به روز رسانی، اندروید این گوشی را به اندروید 12 و رابط کاربری را نیز به One UI core 4.1 ارتقا دهید. پس نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. رابط کاربری این گوشی بسیار روان همراه با فضای شخصی سازی جالب و پر طرفداری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد این گوشی داشته باشیم، به این صورت است؛ یک گوشی با طراحی بسیار شکیل و زیبا، خوش دست، دارای صفحه نمایش سوپر امولد و با کیفیت، باتری بسیار قوی و پر طرفدار، دوربین استاندارد و خوب، پردازنده نرمال برای انجام کارهای سبک روزمره، اندروید 12 به همراه رابط کاربری به روز و روان است. گوشی F22 سامسونگ به خاطر دارا بودن ویژگی‌های خوب زیاد، در بازار طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و در عین حال فراوانی زیادی در بازار ایران ندارد و شاید در هر مغازه یا سایتی نتوانید F22 را خرید کنید. ناگفته نماند که طراحی خوب این گوشی باعث شده که اثر انگشت و کثیفی زیادی به خود نگیرد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم.