معرفی گوشی A21s

همان طور که می‌دانید گوشی‌ها هر کدام ارتقا یافته مدل قبلی خود است و آثاری از مشخصات گوشی قبلی را در دل خود جای داده اند؛ برای مثال گوشی A21s ارتقا یافته مدل A20s و A20 می‌باشد که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نمایشگر گوشی A21s

بر خلاف گوشی‌های سامسونگ که همیشه با صفحه نمایش Amoled و… در بازار نقش افرینی می‌کنند، گوشی A21s این مورد را در دل خود جای نداده است. صفحه نمایش این گوشی از جنس PLS TFT می‌باشد که وضوح استانداردی دارد و جزو گوشی با صفحه نمایش عالی نیست! اگر بخواهیم بیشتر در این مورد صحبت کنیم باید بگوییم که PLS در واقع نسخه کمی پیشرفته تر IPS است که روشنایی و کنتراست بهتری را از آن خود کرده است. لمس خازنی از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی است.

اگر جزو افرادی هستید که سایز صفحه نمایش گوشی برایتان حائز اهمیت است، این گوشی دارای سیاز 6.5 اینچ می‌یاشد. در مورد رزولوشن نیز باید گفت که مقیاس 720 در 1600 در گوشی A21s به چشم می‌خورد. یکی از مزیت‌هایی که باعث شده این گوشی در رقابت با هم قیمت‌های خودش قرار بگیرد، سایز بزرگ صفحه نمایش است که در این رنج قیمت و برندهای دیگر به ندرت به چشم می‌خورد. تراکم پیکسلی 270 نیز ازدیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش است.

معرفی و بررسی گوشی A21s

کیفیت و طراحی

اولین ویژگی در مورد طراحی این گوشی، جنس پلاستیکی بدنه آن است. موقعیت قرار گیری حسگر اثر انگشت، در قسمت پشتی و بالای گوشی دیده می‌شود. تعداد دوربین‌های گوشی A21s چهار عدد می‌باشد. در مورد قسمت پایینی این گوشی می‌توان گفت که محل Typ-c ، جک هنذفری و اسپیکر می‌باشد. برای قرار دادن سیم کارت در این گوشی، باید به لبه سمت چپ مراجعه کنید. محل قرار گیری دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا نیز در لبه سمت راست گوشی دیده می‌شود. اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی نیز در قسمت جلوی گوشی و البته بالای صفحه نمایش جایی برای خود پیدا کرده اند. در مورد کیفیت ساخت و نوع طراحی بدنه گوشی A21s باید گفت که جزو دسته بندی خوش دست‌ها قرار گرفته است و با این که نمایشگر بزرگی دارد، ولی اصلا دست را مورد اذیت قرار نمی‌دهد. عده ای هستند که وزن گوشی نیز برایشان مهم است و در مورد وزن این گوشی باید گفت که 192 گرم است. ابعاد این گوشی نیز در قسمت عرض گوشی 75.3 میلی متر و طول گوشی 163.7 میلی متر است.

معرفی و بررسی گوشی A21s

باتری

ظرفیت باتری گوشی A21s ، 5000 میلی آمپر ساعت است که مهم ترین ویژگی برای فروش بالای این گوشی است؛ چرا که شما با یک بار شارژ کامل این گوشی، می‌توانید تا دو روز به راحتی از گوشی استفاده کنید. آداپتوری که برای شارژ این گوشی در نظر گرفته شده، 15 وات فست شارژ می‌باشد که شارژ کامل این مدل کمی زمان بر است و در عوض می‌توانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

معرفی و بررسی گوشی A21s

دوربین

بعد از باتری، ویژگی که باعث فروش بالا در این مدل شده، کیفیت خوب دوربین آن است. لنز اصلی دارای سنسور با عدد 48 مگاپیکسل است که می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی را به ثبت برسانید. شارپنس در این گوشی متوسط است و چنان چه عکس خود را بیش از حد زوم کردید، احتمالا کیفیت جالبی را مشاهده نخواهید کرد و این جای نگرانی ندارد؛ چرا که طراحی این دورین به همین صورت است و نگران خراب بودن دوربین خود نباشید! نکته حائز اهمیت تنظیمات شما برای ثبت عکس 48 مگاپیکسلی است؛ چرا که به صورت استاندارد و نرمال این گوشی با کیفیت 12 مگاپیکسل عکس برداری می‌کند و برای رسیدن به کیفیت 48 مگاپیکسل باید تنظیمات را تغییر دهید. لنزهای مختلف این گوشی دارای کیفیت‌های مختلفی هستند که عبارت اند از: لنز واید 48 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل، تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و ماکرو 2 مگاپیکسل.

دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسل می‌باشد و کیفیت عکس خوبی را از آن خود کرده است. با توجه به آماری که گرفته شده، در رنج هم قیمتی‌های این گوشی، به جرات می‌توان گفت که A21s بهترین دوربین سلفی را در مدل خود به ثبت رسانده است.

فیلمبرداری نیز در این گوشی یا مقیاس 30 فریم بر ثانیه و به صورت فول اچ دی انجام می‌شود. روشنایی در فیلم برداری این مدل در حد خوب و استاندارد است، اما استابلایزر جالبی را به خود اختصاص نداده است و کاملا معمولی است.

امنیت

همان طور که در بالاتر به آن اشاره شد، حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی در قسمت پشتی قرار گرفته است. سیستم نشخیص چهره نیز از دیگر امکانات امنیتی این مدل گوشی می‌باشد که با توجه به کیفیت خوبی که دارد، چنان چه در فضای مناسبی از نظر روشنایی قرار ندارید، نگران باز شدن قفل نباشید؛ چرا که به راحتی می‌تواند در این شرایط نیز چهره شما را شناسایی کرده و قفل را باز کند.

پردازنده

در مورد پردازنده گوشی A21s باید گفت که Exynos 850 می‌باشد و در صورتی که گوشی برای انجام کارهای سنگین مد نظرتان است، این نوع پردازنده نمی‌تواند خواسته‌های شما را برآورده کند. اما اگر بازی‌های سنگین را می‌توانید با کیفیتی پایین انجام دهید، این نوع گوشی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. در کل پردازنده خوب و استانداردی دارد ولی برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست. اندروید 10 و پردازنده گرفیکی Mali-G52 نیز از دیگر مشخصات سخت افزاری گوشی a21S است.

اسپیکر

در مورد اسپیکر این مدل گوشی نیز باید گفت که کیفیت متوسطی را از آن خود کرده است و نه خیلی کیفیت کمی دارد و خیلی زیاد. در کل جزو گوشی‌های میان رده و با صدای معمولی قرار می‌گیرد.

رابط کاربری

در بالاتر نیز اشاره شد که این گوشی سیستم عامل اندروید 10 را به خود اختصاص داده است و در مورد رابط کاربری آن نیز باید گفت که One UI 2.0 را در این مدل می‌توان مشاهده کرد که باز هم در رنج متوسط و استاندارد قرار می‌گیرد.

جمع بندی

اکنون با بخش‌های مختلف گوشی A21s آشنا شدیم و می‌توان این گوشی را به این صورت توصیف کرد که در قسمت دوربین و باتری جزو بهترین گوشی‌ها در بین رقبای خودش در حال رقابت است و از نظر پردازنده نیز در سطح متوسط قرار گرفته است. پس اگر دوربین و باتری با شارژ دهی بالا جزو اولیت‌های انتخاب گوشی برای شما است، این گوشی می‌تواند این خواسته شما را به راحتی برآورده کند.