اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی و قیمت مناسب برای انجام کارهای سبک هستید، گوشی Redmi 10C شیائومی می‌تواند این خواسته شما را برآورده کند. رنج قیمت این گوشی جزو پایین رده‌هاست، و تقریبا برای کارهای معمولی مناسب است. با ما همراه باشید تا با جزئیات این گوشی آشنا شوید.

معرفی گوشی redmi 10c

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch T2

تومان۰تومان۲,۲۸۰,۰۰۰خرید کنید

طراحی Redmi 10C

جنس قاب پشتی و فریم میانی از پلاستیک است که توسط تکسچرها تزئین شده است. در پشت گوشی دو لنز دوربین، فلش و حسگر اثر انگشت دیده می‌شود، که طراحی زیبا و جذابی را به نمایش گذاشته اند. به جز موارد گفته شده نوشته‌های مختلفی را نیز در قاب پشتی می‌توان مشاهده کرد. اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ سی در پایین گوشی، دکمه ولوم و پاور در سمت راست، جک 3.5 میلی متری در بالا و خشاب سیم کارت در قسمت چپ Redmi 10C مشاهده می‌شود. خشاب سیم کارت در این گوشی به گونه ای طراحی شده که می‌تواند همزمان از دو سیم کارت و یک میکرو اس دی پشتیبانی کند. صفحه نمایشی که برای گوشی ذکر شده در نظر گرفته شده، حدودا 83 درصد از قسمت جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. اسپیکر مکالمه نیز در قسمت جلو و بالا به چشم می‌خورد.

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite 2

تومان۰تومان۱,۷۲۹,۰۰۰خرید کنید

صفحه نمایشگر

جنس صفحه نمایشی که شیائومی برای Redmi 10C در نظر گرفته، IPC LCD است، که کیفیت تصویر در این نوع صفحه نمایش استاندارد و معمولی است. رزولوشن طراحی شده در این گوشی نیز 720 است. با این تفاسیر، کیفیت تصویری که از این کوشی انتظار دارید، نباید زیاد بالا باشد؛ چرا که با توجه به قیمتی که برای تهیه این کوشی پرداخت می‌کنید، بسیار کم است. برای مثال عمق رنگ سفیدی که در این کوشی مشاهده می‌کنید، طبیعتا به زیبایی گوشی‌های بالاتر نیست! پس طبیعی است که کمی روشنایی و کیفیت تصویر پایین باشد، اما این مورد اذیت کننده نیست. فقط برای کسانی که اولویت گوشی صفحه نمایش آن است، ردمی 10 سی مناسب نیست.

امنیت

امنیت Redmi 10C توسط حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی تامین می‌شود، که هر دو دارای سرعت اجرای قابل قبول و خوبی هستند و باگی در این قسمت وجود ندارد. تنها نقطه ضعفی که در این قسمت کمی به چشم می‌خورد، موقعیت قرار گیری حسگر اثر انگشت می‌باشد، که در بالاتر اشاره شد در پشت گوشی طراحی شده است. سیستم تشخیص چهره نیز توسط دوربین سلفی عمل می‌کند و هیچ مشکلی ندارد.

باتری

از نقاط قوت خرید Redmi 10C می‌توان به باتری آن اشاره کرد؛ چرا که دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که در استفاده‌های نیمه سنگین، تا یک روز کامل شارژدهی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از طرفی دارای آداپتور فست شارژ 18 واتی است که شارژ کامل را در زمان یک ساعت و نیم انجام می‌دهد. اگر علاقه مند به بازی کال اف دیوتی هستید، هر یک ساعت بازی با ردمی 10 سی، تنها 15 درصد از شارژ شما را کم می‌کند.

دوربین

لنز اصلی Redmi Note 10C، 50 مگاپیکسل است. عکس‌هایی که با این لنز می‌گیرید، استاندارد و معمولی هستند و کیفیت خیلی زیادی را از خود نشان نمی‌دهند. اما در کل می‌توان گفت که چنان چه به عکس برداری حرفه ای علاقه ای ندارید، این گوشی برای شما مناسب است.

سنسور بعدی، سنسور پرتره است، که عکاسی با این لنز هم در سطح خوب و معمولی است و در حد یک گوشی اقتصادی برای شما عکس پرتره می‌گیرد. همان طور که بالاتر گفته شد، با توجه به قیمتی که این در بازار از خود نشان داده، نباید توقع گوشی خیلی خوبی را داشت.

اگر بخواهیم در مورد فیلم برداری با این گوشی صحبت کنیم، باید بگوییم که کیفیت فیلم‌ها 1080 و 30 فریم بر ثانیه است، که باز هم یک کیفیت معمولی و قابل قبول است.

دوربین سلفی Redmi 10C نیز 5 مگاپیکسل است و عکس‌های به ثبت رسیده با این لنز، استاندارد و دارای سطح معمولی است.

معرفی گوشی redmi 10c

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 خانواده نرم افزار Redmi 10C را تشکیل می‌دهند. هر دو مورد ذکر شده در سطح خوب و قابل قبولی هستند و می‌توانید به راحتی قابلیت شخصی سازی‌های بسیاری را روی گوشی خود اجرا کنید. در مورد کار کردن با Redmi 10C نیز باید گفت که بسیار روان و لذت بخش است. پس در این بخش نقطه ضعفی مشاهده نمی‌شود.

سخت افزار

پردازنده ای که شیائومی برای ردمی 10 سی در نظر گرفته، اسنپدراگون 680 است، که به تنهایی توانسته در برابر رقبای هم قیمتی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. با این پردازنده در این رنج قیمتی، می‌توانید به راحتی بازی‌های سنگین را انجام دهید و بدون لگ و باگ از روند بازی و گوشی لذت ببرید. در نهایت می‌توان گفت که با توجه به این موارد گفته شده، پردازنده Redmi 10C توانسته اصلی ترین دلیل خرید این گوشی شود.

معرفی گوشی redmi 10c

اسپیکر

اسپیکری که شیائومی در Redmi 10C قرار داده، یک اسپیکر خوب و قابل قبول است؛ چرا که بلندی صدا و حجم صدای خوبی دارد. در مورد تفکیک صدا نیز باید گفت به صورت استاندارد و معمولی عمل می‌کند. ناگفته نماند ک در این گوشی پخش صدا توسط یک اسپیکر انجام می‌شود، که در این بازه قیمتی طبیعی است و مشکل به شمار نمی‌رود.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که Redmi 10C شیائومی مانند تمام گوشی‌ها دارای نقاط مثبت و منفی است. از نقاط مثبت این گوشی می‌توان به باتری، پردازنده و طراحی آن اشاره نمود، که با توجه به بازه قیمتی که به خود اختصاص داده، بسیار مناسب و پر طرفدار است. اگر طرفدار یک گوشی ارزان قیمت برای انجام کارهای روزانه و حتی بازی هستید، می‌توانید برای خرید به سمت گوشی ردمی نوت 10 سی بروید. تنها ضعفی که در این گوشی مشاهده می‌شود، دوربین آن است که در سطح معمولی دسته بندی می‌شود. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوهای بررسی محصولات مختلف ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ