شیائومی جزو برندهایی است که گوشی اقتصادی فراوانی را وارد بازار کرده است. یکی از این گوشی‌های اقتصادی Redmi 10A می‌باشد. در ابن مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های این گوشی پایین رده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی گوشی Redmi 10A

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch T2

تومان۰تومان۲,۲۸۰,۰۰۰خرید کنید

طراحی Redmi 10A

طراحی Redmi 10A بسیار زیبا انجام شده؛ به این صورت که قاب پشتی از جنس پلاستیک همراه با تکسچرهای عمودی می‌باشد، که همین امر توانسته زیبایی را در این گوشی بگنجاند. در قسمت بالای گوشی داخل یک کادر مربعی شاهد لنز دوربین، فلش و سنسور اثر انگشت هستیم. فقط دقت داشته باشید که جنس قاب پشتی به گونه ای است که باید از قاب استفاده کنید. در غیر این صورت جای اثر انگشت باقی می‌ماند.

فریم میانی Redmi 10A نیز از پلاستیک ساخته شده است. در قسمت پاین گوشی شاهد درگاه میکرو یو اس بی، میکروفون و اسپیکر هستیم. در قسمت راست گوشی دکمه ولوم و پاور، چپ گوشی خشاب سیم کارت و در بالا نیز جک 3.5 میلی متری وجود دارد. در مورد خشاب سیم کارت باید گفت که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و یک حافظه را به طور همزمان در دل خود جای داده است.

در قسمت جلوی گوشی صفحه نمایش را خواهیم دید که 81 درصد از کل پنل را به خود اختصاص داده است. از طرفی بالای گوشی در قسمت جلو دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه را می‌بینیم.

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite 2

تومان۰تومان۱,۷۲۹,۰۰۰خرید کنید

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که شیائومی برای Redmi 10A در نظر گرفته، دارای ویژگی‌های جنس LCD، رزولوشن 720 و کیفت 60 هرتزی است، که سایز آن 6.53 اینچ است. در مورد کیفیت تصاویر در این گوشی باید گفت که با توجه به بودجه ای که هزینه می‌کنید، در برند‌های دیگر نیز شاهد صفحه نمایش با همین کیفیت هستید. میزان روشنایی و کیفیت تصاویر قابل قبول و استاندارد است. پس ضعف خاصی را در این قسمت شاهد نیستیم.

امنیت

در مورد امنیت Redmi 10A باید گفت که توسط حسگر اثر انگشت تامین می‌شود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، این سنسور در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. از نظر موقعیت قرار گیری سنسور کمی ضعیف عمل کرده، اما در کل سرعت عملکرد خوبی را در هنگام شناسایی و باز شدن قفل گوشی شاهد هستیم.

معرفی گوشی Redmi 10A

باتری

باتری Redmi 10A از قسمت‌هایی است که پارادوکس خوب و بد را باهم در خود جای داده است؛ چرا که باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را برای خود انتخاب کرده و از نظر شارژدهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ به این صورت که در استفاده‌های نیمه سنگین تا یک روز و نیم شارژ خواهید داشت. اما نقطه ضعف آن درگاه میکرو یو اس بی است، که نشان از نبود فست شارژ است. پس شارژ کامل آن حدود 2 الی 2 ساعت و ربع زمان بر است. اگر با شارژ شدن آن مشکلی ندارید، به جرأت می‌توان گفت که یکی از بهترین باتری‌ها در این بازه قیمتی را به کاربران ارائه می‌دهد.

معرفی گوشی Redmi 10A

دوربین

در مورد عکاسی با Redmi 10A باید گفت که اگر اولویتتان در خرید گوشی دوربین است، پیشنهاد ما این است که به سمت این گوشی نروید؛ چرا که دارای یک لنز 13 مگاپیکسلی است و عکس‌هایی که توسط ردمی 10 ای به ثبت می‌رسد، کیفیت و داینامیک بالایی ندارد. کیفیت عکس‌ها کاملا معمولی است و نباید توقع زیادی داشته باشید. ناگفته نماند که فیلم برداری نیز در سطح متوسط و معمولی است.

در مورد دوربین سلفی هم می‌توان گفت که دارای یک لنز 5 مگاپیکسلی است، که این لنز هم مانند لنز اصلی عکس‌های خوبی را در گالری به ثبت نمی‌رساند. در کل باید گفت که شیائومی در بخش دوربین Redmi 10A ضعیف عمل کرده است.

پردازنده

پردازنده ای که در ردمی 10 ای شیائومی می‌بینیم، مدیاتک Helio G25 است. این پردازنده همان طور که مشخص است، از پس بازی‌های و برنامه‌های سنگین برنمی‌آید. پس اگر اهل بازی و برنامه سنگین هستید، این گوشی نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند، اما در صورت انجام کارهای سبک روزمره می‌توانید روی Redmi 10A حساب باز کنید.

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 خانواده نرم افزار Redmi 10A را تشکیل می‌دهند. شما به راحتی می‌توانید این گوشی را اپدیت کنید و به MIUI 13 برسید. قابلیت شخصی سازی فضای این گوشی را دارید، و کار کردن به صورت روان و جذاب انجام می‌شود. پس در این بخش شاهد مشکل خاصی نیستیم.

اسپیکر

اسپیکری که شیائومی برای Redmi 10A در نظر گرفته، حجم صدای خوب، بلندی و کیفیت بالایی دارد و در این زمینه خوب عمل کرده است. پس اگر اسپیکر و پخش صدا برای شما مهم است، این گوشی می‌تواند خواسته شما را برآورده کند.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که گوشی Redmi 10A در زمینه طراحی، باتری، نرم افزار و اسپیکر خوب عمل می‌کند و سرعت قابل قبولی را به کاربران ارائه می‌دهد. تنها در صورتی که هدفتان از خرید گوشی پردازنده قوی و دوربین قوی است، باید از خرید این مدل صرف نظر کنید. ناگفته نماند که در زمینه پردازنده نیز این کوشی برای کارهای سبک روزمره عالی است، اما برای اجرای بازی و برنامه‌های سنگین، دچار لگ و باگ می‌شود. دوربین هم همانطور که توضیح داده شد، عکس و فیلم‌های با کیفیتی را به ثبت نمی‌رساند، و تنها برای راه انداختن کار مناسب است. پس با توجه به اولویت بندی‌هایی که انجام می‌دهید، می‌توانید به سمت خرید این گوشی اقتصادی بروید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوهای بررسی محصولات مختلف ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ