یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، Poco M4 Pro 4G است. این گوشی نیز مانند دیگر گوشی‌های شیائومی سر و صدای زیادی به پا کرده است. مسئله ای که بسیار خودنمایی می‌کند، تفاوت‌های نسخه 5G و 4G این گوشی است، که دارای مشخصات مختلفی هستند. در این مقاله قصد داریم تا مشخصات نسخه 4G این مدل را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

POCO M4 PRO 4G

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch T2

تومان۰تومان۲,۲۸۰,۰۰۰خرید کنید

طراحی Poco M4 Pro 4G

از اولین مشخصه‌های فیزیکی و ظاهری در این گوشی، وجود قاب پلاستیکی است که هنگام لمس آن، حس قاب شیشه ای را خواهید گرفت و این نشان از طراحی با کیفیت این مدل است. اگر جزو افرادی هستید که از به جا ماندن اثر انگشت روی قاب گوشی نارضایتی دارید، این گوشی برای شما مناسب نخواهد بود و باید حتما از قاب استفاده کنید، که این مشکل را برطرف کنید.

در مورد طراحی لنز دوربین Poco M4 Pro 4G باید گفت که شاهد یک قاب مستطیلی بزرگ و متفاوت از دیگر گوشی‌ها هستیم که سه لنز و فلش را در دل خود جای داده است. لنز اصلی در بالا و دو لنز و فلش در پایین لنز اصلی خودنمایی می‌کنند. AL و نوشته‌ها نیز در این قاب جای گرفته اند.

فریم میانی گوشی نیز از جنس پلاستیک ساخته شده است. در مورد اطراف گوشی هم باید گفت که در قسمت پایین گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون و اسپیکر، در قسمت راست گوشی دکمه ولوم و پاور، قسمت بالا جک 3.5 میلی متری، IR Blaster ، اسپیکر و میکروفون دوم و در قسمت چپ نیز خشاب سیم کارت مشاهده می‌شود. ناگفته نماند که خشاب سیم کارت در پوکو ام 4 پرو، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و یک میکرو اس دی همزمان را دارد. گواهی IP53 نیز در این مدل تعبیه شده است. در کل می‌توان گفت که گوشی خوش دست و مناسبی است.

POCO M4 PRO 4G

پیشنهاد خرید

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite 2

تومان۰تومان۱,۷۲۹,۰۰۰خرید کنید

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایشی که شیائومی برای Poco M4 Pro 4G در نظر گرفته است، امولد است. از ویژگی‌های مهم  و بارز این نمایشگر می‌توان به نرخ تازه سازی 90 هرتزی، رزولوشن 1080، روشنایی استاندارد و نمایش رنگ‌ها به صورت زیبا و نزدیک به حالت طبیعی اشاره کرد. هنگام کار کردن با صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسخه 5G لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد. در واقع می‌توان گفت که صفحه نمایش این مدل از نقاط قوت خرید آن است.

امنیت

امنیت Poco M4 Pro 4G ، توسط حسگر اثر انگشت تامین می‌شود. حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. در مورد سرعت اجرای عملکرد این سنسور باید گفت، که هیچ باگ و تاخیری مشاهده نشده است.

باتری

از دیگر نقاط مثبت گوشی پوکو ام 4 پرو، می‌توان باتری آن را نام برد؛ چرا که دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی و آداپتور 33 واتی است. همه این موارد بدین معناست که می‌توانید در مدت زمان یک ساعت الی یک ساعت و ده دقیقه، گوشی خود را از شارژ 0 به 100 برسانید، و از طرفی حدود یک روز با استفاده زیاد از شارژ گوشی بهره مند شوید. اگر بخواهیم واضح تر باتری را شرح دهیم، باید بگوییم که هنگام بازی کال آف دیوتی، هر یک ساعت تنها 12 درصد از شارژ گوشی را از دست می‌دهید، که این مقدار عالی و فوق العاده محسوب می‌شود.

دوربین

لنز اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است. ویژگی‌های این لنز شارپنس خوب، داینامیک رنج مناسب، زیبایی رنگ‌ها و زوم عالی بدون بهم ریختن تصویر است. از طرفی چنان چه محیط عکاسی دارای نور مناسب باشد، هیچ نویزی در تصاویر مشاهده نمی‌شود.

افرادی که طرفدار عکاسی با لنز اولتراواید هستند، این گوشی مناسب آن‌هاست؛ چرا که بر خلاف بسیاری از گوشی‌ها لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید Poco M4 Pro 4G، افت کیفیت بسیار کمی را نسبت به لنز اصلی به خود اختصاص داده است. در حالی که این مورد در دیگر گوشی‌ها بسیار زیاد است و افت کیفیت تصاویر کمی زننده است.

لنز ماکرو پوکو ام 4 پرو، 5 مگاپیکسل است. هنگام عکس برداری با این لنز باید دقت داشته باشید که فاصله مناسبی را با سوژه رعایت کنید؛ در غیر این صورت و نزدیک شدن بیش از حد به سوژه، باعث می‌شود در نهایت عکس‌های خوبی را به ثبت نرسانید.

عکاسی در حالت پرتره نیز در سطح قابل قبول است و اگر طرفدار عکاسی پرتره هستید، این گوشی نمی‌تواند خواسته شما در سطح عالی برآورده کند.

فیلم برداری با دوربین‌های این مدل نیز در کیفیت 1080 می‌باشند و قابل قبول هستند. توجه داشته باشید که سطح کیفیت فیلم‌های گرفته شده با لنز پوکو ام 4 پرو، استاندارد و مناسب است، اما در سطح عالی رتبه بندی نمی‌شود.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسل است و اگر علاقه زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارید، لنز سلفی Poco M4 Pro 4G ، می‌تواند عکس‌های با کیفیت و زیبایی را در گالری گوشی شما به ثبت برساند.

معرفی گوشی poco m4 pro 4G

پردازنده

پردازنده ای که شیائومی برای پوکو ام 4 پرو نسخه 4G، در نظر گرفته است، هلیو G96 می‌باشد. در مورد کارکرد این پردازنده باید گفت که نه خیلی ضعیف است و نه خیلی قوی. در اصل اگر پردازنده یک گوشی نقطه قوت خرید برای شما است، Poco M4 Pro 4G گزینه مناسبی برای شما نیست. معنای این توضیح بد بودن پردازنده نیست؛ برای مثال می‌توانید بازی کال آف دیوتی را اجرا کنید، ولی باید با کیفیت مدیوم این کار را انجام دهید و بعد از گذشت یک الی دو ساعت کمی لگ و باگ را شاهد هستید. در استفاده‌های روزمره و نیمه سنگین عالی عمل می‌کند.

نرم افزار

نوبت به معرفی بخش نرم افزار Poco M4 Pro 4G می‌رسد. سیستم عاملی که شیائومی برای این مدل تعبیه کرده، اندروید 11 است که به راحتی می‌توانید به اندروید 12 هم آپدیت کنید. رابط کاربری گوشی نام برده نیز MIUI 13 است که بسیار طرفدار دارد؛ چرا که دارای فضاهای شخصی سازی بسیار و محیط کاربری روان و خوب است. ناگفته نماند که قابلیت Always On Display نیز در این گوشی به چشم می‌خورد، که همین مورد طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

اسپیکر

اسپیکر این مدل نیز جزو نقاط مثبت خرید گوشی به شمار می‌رود. اسپیکری که در این گوشی شاهد هستید، استریو است و همان طور که می‌دانید کیفیت صدای خوب، تفکیک صدای مناسب و حجم بالا از ویژگی‌های اسپیکرهای استریو است. پس اگر جزو دیدن فیلم با صدای خوب هستید، این گوشی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که گوشی Poco M4 Pro 4G از همه لحاظ به جز پردازنده در برابر رقبا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ از طراحی گرفته تا اسپیکرهای این گوشی همه در رنج بالا و خوبی به سر می‌برند، اما پردازنده در سطح معمولی و استاندارد تعبیه شده است. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوهای بررسی محصولات مختلف ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تاوریژ   |    تلگرام تاوریژ