یکی دیگر از گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش برند شیائومی، گوشی Redmi Note 11 Pro Plus است. این گوشی با مشخصات قوی و خوبی که در دل خود جای داده است، توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. برای این که با این گوشی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی

اگر بخواهیم از نظر طراحی درباره این گوشی صحبت کنیم، باید بگوییم که این گوشی از وزن بالایی برخوردار است. قاب پشتی Redmi Note 11 Pro Plus، به صورت مات طراحی شده است و دارای مقاومت بالایی است. در بخش دوربین، شما شاهد 3 لنز دوربین، فلش و یک حفره خالی که جنبه تزئینی دارد، هستید. بخش دوربین نسبت به رقبای خودش دارای بیرون زدگی زیادی است و در صورتی که روی میز قرار بگیرد، کمی شاهد لق زدگی گوشی هستید.

در قسمت راست گوشی دکمه ولوم و پاور قرار گرفته است. ناگفته نماند که سنسور اثر انگشت نیز روی دکمه پاور طراحی شده است. شیائومی برای این گوشی، گواهی IP53 را در نظر گرفته است، که این گواهی گوشی را تنها در برابر پاشش آب مقاوم کرده است و امکان فرو رفتن در آب برای این مدل وجود ندارد.

صفحه نمایش

جنس صفحه نمایشی که شرکت شیائومی برای Redmi Note 11 Pro Plus در نظر گرفته است، AMOLED است، که همین نکته باعث شده تا صفحه نمایش در این مدل به یکی از نقاط قوت خرید تبدیل شود. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش در این گوشی، می‌توان به نرخ تازه سازی 120 هرتزی، سرعت برداشت تاچ 360 هرتزی، سایز 6.67 اینچی، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و فول اچ دی پلاس بودن آن اشاره نمود. همه این موارد دست به دست یکدیگر داده اند تا بتوانند این گوشی از برند شیائومی را به یکی از گوشی‌های پر قدرت در زمینه صفحه نمایش تبدیل کنند.

اسپیکر

از دیگر ویژگی‌های مثبت در Note 11 Pro+، وجود اسپیکرهای دوگانه استریو JBL است. این مدل اسپیکر باعث شده تا این گوشی بتواند در زمینه تفکیک صدا، بلندی، حجم و… بسیار قوی عمل کند و در برابر رقبای هم قیمتی خودش، حرف برای گفتن داشته باشد. پس اگر به دنبال یک گوشی با حجم صدای خوب هستید، Note 11 Pro+ می‌تواند این خواسته شما را به راحتی برآورده کند.

دوربین

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، Redmi Note 11 Pro Plus دارای سه لنز دوربین است؛ لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو.

لنز اصلی با کیفیت 108 مگاپیکسل می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیت و زیبایی را در گوشی شما به ثبت برساند. لنز ماکرو و اولتراواید نیز از فوکوس خودکار برخوردار نیستند، اما در کل با این دو لنز نیز می‌توان عکس‌های خوب و استانداردی را به ثبت رساند.

دوربین سلفی در این گوشی 16 مگاپیکسل است و به راحتی می‌تواند عکس‌های با کیفیت بالا و روشنایی خوب ثبت کند.

در مورد فیلم برداری با لنز اصلی این گوشی هم باید گفت که فیلم شما با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه ضبط خواهد شد که در نهایت کار فیلمی با کیفیت را در برابر چشمان شما قرار خواهد داد.

نرم افزار

رابط کاربری MIUI 12.5.7 و سیستم عامل انروید 11، بخش نرم افزار گوشی Note 11 Pro+ را تشکیل می‌دهند. در این رابط کاربری شما با فضاهای شخصی سازی بسیاری روبرو هستید و از نظر سیستم عامل هم می‌توانید آپدیت‌ها را دریافت کنید.

باتری

نوت 11 پرو پلاس دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که به کمک این باتری و استفاده در حد متوسط، می‌توانید یک روز و نیم از باتری این گوشی بدون شارژ مجدد بهره ببرید. از مهم ترین نقاط قوت برای خرید این گوشی، شارژر 120 واتی آن است که به جرات می‌توان گفت چنین شارژری را در مدل‌های دیگر در این رنج قیمتی، نمی‌توانید ببینید! به کمک این شارژر می‌توانید در کمترین زمان، شارژ گوشی خود را به 100 برسانید.

پردازنده

پردازنده ای که در گوشی نوت 11 پرو پلاس مشاهده می‌شود، مدیاتک دایمنسیتی 920 5G است. برای توضیح این پردازنده می‌توان گفت که اکر کال آف دیوتی را روی بالاترین کیفیت بگذاریم، بدون لگ و باگ و با سرعت بسیار عالی اجرا می‌کند. اگر نگران داغ شدن گوشی هستید، باید بگوییم که پس از گذشت یک ساعت بازی سنگین، تنها 10 درجه به گرمای گوشی اضافه می‌شود که اصلا اذیت کننده نیست. وجود چنین پردازنده ای نیز باعث شده تا Redmi Note 11 Pro Plus به یکی از پرفروش ترین گوشی‌ها در میان رقبای هم قیمتی خودش تبدیل شود.

امنیت

آخرین مبحث مربوط به امنیت در این مدل است. امنیت این گوشی توسط سیستم تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت تامین می‌شود. همان طور که در بالاتر گفته شد، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده است که از نظر راحتی، در رتبه بالا قرار می‌گیرد. در کل می‌توان گفت که حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره دو بعدی، هر دو از سرعت تشخیص بالایی برخوردار هستند و هیچ باگی در این قسمت مشاهده نمی‌شود.

سخن آخر

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد Redmi Note 11 Pro Plus داشته باشیم، می‌توان به دوربین قوی، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، باتری و شارژر قوی، پردازنده با سرعت اجرایی بالا و امنیت بدون باگ و کندی آن اشاره کنیم. در نهایت می‌توان کفت شیائومی در مورد این گوشی بسیار خوب عمل کرده است و نقاط قوت خرید بسیار زیادی را در نظر گرفته است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.